وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سالگی می رسد ، شما یک انتخاب دارید: لذت در حال حاضر یا لذت بعد!


لذت به عنوان “احساس رضایت شادی و لذت” تعریف شده است.

وقتی صحبت از زندگی خوب می شود چه چیزی به شما شادی می دهد؟ آیا این احساس خوب ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهایی است که به آنها اهمیت می دهید؟ فکر می کنم اینها چیزهایی هستند که بیشتر ما را شاد می کنند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار اتفاق نمی افتد – برای موفقیت و لذت بردن از آنها باید در هریک از آنها تلاش کنید.

اخیراً با یک مشتری در مورد شادی صحبت کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که عاطفی است و می فهمد وقتی آب نبات می خورد آرام می شود. آیا این صدا آشنا است؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ساز است. در کودکی ، ممکن است وقتی از چرخه سه چرخه ما پایین می آیید یا با چرت خوابیده بیدار می شوید ، یک شیرینی بدست آورید. ارتباط بین درد و تسکین فوری قطع شده است.

ممکن است هنگام خوردن شیرینی متوجه شوید که در حال حاضر احساس بهتری دارید. شیرینی ها موذی هستند زیرا به مرکز لذت در مغز ضربه می زنند و شما احساس بهتری دارید. لحظه ای شادی را تجربه می کنید.

اما پس از آن واقعیت ظاهر می شود. مشکلی که بر آن تاکید کرده اید حل نشده است. و شما خود را به دلیل حمایت نکردن از هدف کاهش وزن یا رفاه کلی ساده مورد انتقاد قرار می دهید. “چی فکر میکردم؟” می توانید بگویید “چرا وقتی می توانستم اقدامی انجام دهم که منجر به شادی ماندگارتر شود ، حواسم را پرت کردم؟”

لذت بلند مدت احساسی است که هنگام مراقبت از خود تجربه می کنید و اقدامات شما بر روی هدف بلند مدت متمرکز است. شما لحظاتی را دارید که تمایل به رفتن بعد از لذت لحظه ای به وجود می آید ، اما تکنیک هایی را برای یادآوری هدف عالی خود ایجاد کرده اید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، می توانید یک مانترا طراحی کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لذت فوری مشکل من را حل نمی کند”

… یا می توانید با یک اقدام مثبت مانند پیاده روی ، کلاس یوگا یا صحبت با کسی ، حواس خود را پرت کنید.

ایده این است که تشخیص لذت آنی که از مراقبت بیش از حد به دست می آورید فقط حواس شما را پرت می کند و احتمالاً باعث آسیب می شود. این مانع از دستیابی به شادی می شود که می توانید از اهداف بلند مدت خود در مورد احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره به دست آورید.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، متوقف شوید و فکر کنید – در این لحظه ، من به سرعت از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیر لذت می برم ، یا می توانم از طریق احساسات نفس بکشم و به خودم یادآوری کنم که چه احساس خوبی خواهم داشت ، وقتی وزن من بهتر است ، انرژی بیشتری دارم و غیره

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما وقتی می توانید بیشتر مواقع موفق باشید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامت خود و توانایی های بدنی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصاً بعد از 60 سالگی خود را از دست داده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.