ورزش بهتر است یا رژیم غذایی مناسب است


رژیم غذایی و ورزش در بسیاری از اهداف سلامتی مانند کاهش وزن نقش دارند. در مورد فواید ورزش و تغذیه ، مقایسه و اینکه کدام ها برای سلامتی شما مناسب هستند ، مطالعه کنید.

احتمالاً جملاتی را شنیده اید که می گویند تمرین بدون رژیم غذایی مناسب یا بالعکس نتیجه مطلوب را نمی دهد.

این درست است ، اما برای بسیاری از مردم این سال مطرح می شود که آیا رژیم غذایی یا ورزش برای اهداف سلامتی ، مانند کاهش وزن یا بهبود سلامت قلب بهتر است.

مقایسه فواید رژیم غذایی و ورزش با توجه به مداخلات متعدد بهداشتی که با آنها بهتر است ، دشوار است.

این مقاله فواید ورزش و رژیم را مورد بررسی قرار می دهد و مقایسه می کند که کدام یک برای سلامت شما بهتر است.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

سلامت قلب

ورزش و تغذیه هر دو نقش مهمی در سلامت قلب دارند.

فواید رژیم غذایی

خوردن غذا می تواند به سلامت قلب کمک کند یا از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

مصرف سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، چربی های سالم و پروتئین های گیاهی و حیوانی کم سدیم از جمله الگوهای غذایی هستند که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

به عنوان مثال ، رژیم مدیترانه ای در بهبود سلامت قلب مثر است.

این رژیم سرشار از چربی های غیر اشباع سالم مانند روغن زیتون ، ماهی و آجیل ، فیبر غذایی شامل غلات کامل و سبزیجات است. رژیم غذایی همچنین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد مضر عمل می کند.

این رژیم همچنین حاوی مقادیر محدودی چربی اشباع و قند اضافه شده به دلیل کمبود غذاهای فرآوری شده و تمرکز بر غذاهای تازه است.

رژیم DASH برای جلوگیری از فشار خون بالا رژیم دیگری است که مشابه رژیم مدیترانه ای است.

در حقیقت ، این رژیم ها بر خوردن غذاهای کامل و فرآوری نشده ، از جمله سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل ، کم سدیم و پتاسیم و فیبر تمرکز می کنند.

رژیم های غذایی غنی از چربی اشباع ، سدیم ، شکر افزوده و کربوهیدرات های تصفیه شده ، گوشت فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین ، نان و شیرینی ، و میان وعده های فرآوری شده ، از جمله چیپس ، خطر بیماری را افزایش می دهد. آنها قلب می شوند.

همچنین بخوانید:

تاثیر غذاهای سرخ شده بر سلامت قلب (کلیک کنید)

فواید ورزش

طبق مطالعات انجام شده ، ورزش در کاهش خطر بیماری های قلبی ، کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) ، افزایش اندازه ، قدرت و بهبود وضعیت قلب و تنفس مثر است.

ورزش منظم ، اگرچه منجر به کاهش وزن نمی شود ، اما فواید زیادی برای بدن دارد.

تمرینات قلبی متوسط ​​تا شدید در تقویت قلب م allowingثر است و اجازه می دهد خون بیشتری با هر ضربه به بدن برسد.

در نتیجه فشار بر قلب و عروق و خطر بیماری قلبی کاهش می یابد.

علاوه بر این ، ورزش منظم با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 (که به شدت با بیماری های قلبی مرتبط است) را کاهش می دهد.

توصیه های کلی شامل 150 دقیقه ورزش هفتگی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش شدید یا ترکیبی از این دو برای سلامت قلب است.

حتی فعالیت هوازی با شدت کم ، از جمله پیاده روی ، با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط است.

البته باید به خاطر داشت که در صورت بیماری قلبی یا سایر بیماریهای مزمن ، باید در مورد شروع برنامه ورزشی با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

درمان فشار خون بالا (کلیک کنید)

توصیه: فواید ترکیبی تغذیه و ورزش برای قلب

ترکیب تغذیه مناسب با ورزش و فعالیت بدنی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش خطر بیماری های قلبی و افزایش سلامت قلب است.

ترک سیگار ، محدود کردن یا ترک الکل ، حفظ وزن سالم و کنترل استرس از دیگر تغییرات شیوه زندگی است که می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

همچنین بخوانید:

11 روش ترک سیگار (کلیک کنید)

کاهش وزن و رژیم گرفتن

برای کاهش وزن ، بدن باید کالری بیشتری از آنچه دریافت می کند از دست بدهد. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. ورزش باعث کاهش ورزش و چربی سوزی می شود.

فواید رژیم غذایی

رژیم غذایی و ورزش هر دو نقش مهمی در کاهش وزن دارند ، اما به طور کلی ، مدیریت کالری با تغییر رژیم غذایی بهتر و آسانتر از سوزاندن کالری قابل توجه از طریق ورزش انجام می شود.

این مطابق با قانون 20/80 است که بر اساس آن کاهش وزن نتیجه 805 رژیم غذایی و 20 درصد ورزش است.

به عنوان مثال ، اگر قصد کاهش وزن و کاهش 500 کالری در روز را دارید ، می توانید رژیم غذایی را با خوردن کالری کم و وعده های غذایی کمتر از 400 کالری (در مجموع 805 کالری) و فقط 100 کالری (20 درصد از کل) از طریق رژیم غذایی دنبال کنید. ورزش با وزنه

برای بسیاری از افراد ، این آسانتر از سوزاندن 500 کالری در روز از طریق ورزش است. برای سوزاندن این مقدار کالری روزانه ، به مقدار قابل توجهی ورزش نیاز دارید و علاوه بر نیاز به زمان زیاد ، تأثیراتی بر بدن دارد و بندرت پایدار خواهد بود.

به عنوان مثال ، سوزاندن 525 کالری برای وزنی در حدود 70 کیلوگرم نیاز به یک ساعت دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​دارد. در همین حال ، جایگزینی چای سبز با فراپاچینو می تواند حدود 520 کالری ذخیره کند.

تمرکز بر غذاهای کامل و کم فرآوری شده سرشار از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم ، راهی آسان برای کنترل کالری دریافتی و تشویق کاهش وزن است.

همچنین بخوانید:

روشهای طبیعی کاهش وزن (کلیک کنید)

فواید ورزش

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

تمرینات قدرتی در حفظ و تقویت توده عضلانی م andثر است و با گذشت زمان ، با افزایش متابولیسم بدن ، به سوزاندن کالری بیشتر حتی در حالت استراحت کمک می کند.

انجام تمرینات هوازی مانند پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری ، به ویژه در شدتهای کم تا متوسط ​​به مدت 30 دقیقه یا بیشتر ، می تواند کالری سوزانده شده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ورزش منظم همچنین به تنظیم هورمون های گرسنگی و کنترل گرسنگی کمک می کند. این به جلوگیری از پرخوری کمک می کند و به شما در مصرف میان وعده های اضافی کمک می کند. البته باید توجه داشت که ورزش بیش از حد با افزایش اشتها و خطر آسیب همراه است و این باید در حد اعتدال رعایت شود.

بنابراین ، فعالیت بدنی منظم با سوزاندن کالری اضافی و افزایش متابولیسم ، انعطاف پذیری رژیم غذایی را افزایش می دهد ، باعث کاهش وزن راحت تر و محدودیت های آن می شود.

همچنین بخوانید:

بعد از ورزش چه بخوریم؟ (کلیک)

توصیه: مزایای ترکیبی تغذیه و ورزش برای کاهش وزن

با وجود مفید بودن قانون 20/80 ، لازم نیست که به آن پایبند باشید. بهتر است از رژیم غذایی متمرکز به همراه ورزش مناسب پیروی کنید تا تغییرات مثبتی در کاهش وزن و رژیم غذایی ایجاد شود.

به عنوان مثال ، 50٪ رژیم غذایی و 505٪ ورزش می تواند به کاهش کالری روزانه و کاهش وزن کمک کند. این بدان معناست که زمان و انرژی بیشتری برای ورزش صرف می شود ، اما نیازی به محدودیت های جدی در رژیم غذایی نیست.

در واقع نکته مهم در کاهش وزن و کنترل وزن سالم و طولانی مدت رعایت رژیم و ورزش همزمان است.

بر اساس یک مطالعه ، ترکیبی از محدودیت های کالری در رژیم غذایی و ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و کاهش وزن است. در برخی موارد ، ترکیب این دو در مقایسه با ورزش به تنهایی منجر به کاهش 5 برابری وزن می شود.

طبق مطالعه دیگری ، برنامه های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش نتایج قابل توجهی بیشتر از مداخلات مانند تغییر رژیم غذایی یا ورزش به تنهایی دارند.

در حقیقت ، ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی و ورزش منظم برای کاهش وزن م dietثر است و رژیم در طولانی مدت معنادار و پایدار است.

همچنین بخوانید:

نقش تغذیه مناسب در ورزشکاران (کلیک کنید)

جنبه های دیگر سلامتی

تغذیه و ورزش همچنین نقش مهمی در سایر جنبه های سلامتی ایفا می کنند و با بسیاری از مزایای سلامتی همراه هستند.

سلامت روان

رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم ، فیبر ، پروبیوتیک ها ، سبزیجات و میوه ها سلامت روانی را افزایش می دهد و اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، کمبود برخی مواد مغذی از جمله روی ، ویتامین D ، ویتامین B12 و امگا 3 می تواند سلامت روانی را بدتر کند.

ورزش همچنین با مزایای روانشناختی سریع و بلند مدت همراه است. در واقع ، ورزش اندورفین های تقویت کننده روحیه از جمله دوپامین ، سروتونین و نوراپی نفرین را آزاد می کند و به طور موقت خلق و خو را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، ورزش منظم با کاهش افسردگی ، اضطراب و سایر مشکلات روانی مرتبط است.

بنابراین ، ورزش منظم و تغذیه مناسب علاوه بر درمان های توصیه شده توسط متخصص دارای مزایای روانی است.

همچنین بخوانید:

رابطه تغذیه و سلامت روان (کلیک کنید)

عضله سازی

برای عضله سازی ، افزایش تدریجی میزان تمرینات قدرتی و مصرف روزانه پروتئین کافی باید در نظر گرفته شود.

برای افزایش تدریجی میزان تمرینات قدرتی ، میزان تمرین و بار باید به تدریج افزایش یابد. برای این کار می توانید وزنه های سنگین تر ، ست های بیشتر یا تکرارهای بیشتری را در نظر بگیرید تا فشار بر عضلات افزایش یابد.

اگر عضلات شما با تمرینات قدرتی به چالش کشیده نشوند ، نمی توانید فقط با رژیم غذایی سرشار از پروتئین عضله بسازید.

اگر شما نیز تمرینات قدرتی سنگین انجام دهید و پروتئین کافی مصرف نکنید ، بدن شما قادر به ساخت عضله نخواهد بود.

بنابراین تغذیه و ورزش هر دو مزایای تبدیل چربی به ماهیچه را دارند.

همچنین بخوانید:

بهترین مکمل های عضله سازی (کلیک کنید)

نکات تکمیلی

اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید ، می توانید با تغییرات جزئی در رژیم غذایی یا ورزش شروع کنید. چند هفته تا یک ماه به این تغییرات پایبند باشید ، سپس آنها را افزایش دهید.

آنچه را که از این فرآیند آموخته اید بنویسید و مایل هایی را که دارید و اگر و چه زمانی به پایان می رسد ، پیگیری کنید. این تغییرات کوچک در طول زمان جمع می شوند و نتایج قابل توجهی را به همراه دارند.

در اینجا چند ایده برای تغییر رژیم غذایی کوچک وجود دارد:

  • مصرف الکل را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید
  • سبزیجات را به هر وعده غذایی اضافه کنید
  • حداقل دو وعده پروتئین گیاهی در هفته از جمله لوبیا یا عدس بخورید
  • یک وعده غذایی در روز را با یک وعده میوه جایگزین کنید
  • جایگزینی یک غذای غنی از کربوهیدرات با یک وعده غذایی کامل (به عنوان مثال جایگزینی برنج سفید با برنج قهوه ای)
  • حداقل سه رنگ مختلف میوه و سبزیجات در روز بخورید

در اینجا چند ایده برای کمی تغییر در ورزش آمده است:

  • به یک باشگاه ورزشی بپیوندید
  • حداقل 3 بار در هفته 15 دقیقه پیاده روی کنید
  • 10 دقیقه زمان شام را برای پیاده روی یا کشش اختصاص دهید
  • دو تا سه بار در هفته به مدت 20 دقیقه یوگا انجام دهید
  • پیاده روی طولانی مدت با یک دوست در هفته
  • دو بار در هفته ورزش کنید یا بدوید

آخرین کلمه

رژیم غذایی و ورزش هر دو اثرات مفیدی بر سلامتی دارند و پاسخ دادن به آن برای سلامتی بسیار مشکل است.

دریافت کالری از طریق تغییر رژیم غذایی مهمترین راه برای کاهش وزن است و رژیم و ورزش مزایای زیادی برای حفظ این نتایج دارد.

علاوه بر این ، ورزش و رژیم غذایی هر دو در کاهش خطر بیماری های قلبی ، عضله سازی و بهبود سلامت روان مثر هستند.

بنابراین ، بهتر است از رژیم غذایی کامل و بدون فرآوری غنی از چربی های سالم ، فیبر و پروتئین های بدون چربی برای بهبود سلامت پیروی کنید. همچنین باید حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید در هفته داشته باشید.

اگرچه برخی از افراد وسوسه می شوند یکی از این دو روش را انتخاب کنند ، اما تغذیه و ورزش مکمل یکدیگر هستند و هر دو مزایای سلامتی و کیفیت زندگی را دارند.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/