همه چیز درباره حساسیت غذایی ، حساسیت و اگزمای کودک – اوه عزیزم



آیا کوچولوی شما تا به حال به چیزی که خوردند واکنش نشان داده است؟ یا شاید شما مواد جامد را شروع کرده اید و می خواهید بدانید چگونه غذاهای حساسیت زا را به درستی معرفی کنید؟ تشخیص درست واکنش کودک به غذاهای خاص می تواند چالش برانگیز باشد.

اصطلاحات “حساسیت غذایی” و “حساسیت غذایی” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. این به این دلیل است که هر دوی آنها دارای علائم مشابهی هستند که می تواند تفسیر نادرست آنها را آسان کند. با این حال ، هر یک از آنها نیاز به درمان بسیار متفاوتی دارند – به این معنی که گام هایی که برای حساسیت برمی دارید ، بسیار متفاوت از اقداماتی است که برای حساسیت انجام می دهید ، چه در کوتاه مدت و چه در درازمدت.

تشخیص آلرژی غذایی: فوری – 2 ساعت

واکنش مرتبط با آلرژی غذایی به سرعت اتفاق می افتد – اغلب در عرض چند دقیقه ، اما می تواند در هر زمان ظرف 2 ساعت از خوردن غذای ماشه ای باشد. اگر کودک شما بعد از این پنج ساعت علائم را نشان داد ، احتمالاً یک حساسیت غذایی واقعی نیست.

جوانب مثبت و منفی حساسیت

مزیت: زمان واکنش سریع می تواند حساسیت ها را آسان تر تشخیص دهد.

عیب: واکنشهای آلرژیک شدید آنافیلاکتیک می تواند زندگی را تهدید کند. برخی از آلرژی ها نیز مادام العمر باقی می مانند ، که می تواند تأثیر جدی و پایداری بر زندگی فرزند شما داشته باشد.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

شناسایی حساسیت غذایی: 2+ ساعت – 3 روز

واکنش مرتبط با حساسیت غذایی با تأخیر بیشتری همراه است و علائم آن بین چند ساعت تا 3 روز ظاهر می شود.

مزایا در مقابل منفی حساسیت

فایده: حساسیت به غذا علامت واضحی است که نشان می دهد روده به درستی کار نمی کند ، که می تواند یک مزیت باشد ، زیرا حساسیت ها معمولاً با هضم و حمایت مناسب سیستم ایمنی از بین می روند. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

عیب: تاخیر در علائم ، حساسیت غذایی را دشوارتر می کند.

آشنایی با غذاهای حساسیت زا

آشنایی با غذاهای حساسیت زا بخش مهمی از شروع است و مهم است که بدانید چگونه پیش بروید.

دستورالعمل های قبلی پیشنهاد می کرد که معرفی غذاهای پرخطر به بعد از اولین تولد نوزاد موکول شود. با این حال ، تحقیقات فعلی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض اولیه کلیدی است. در واقع ، معرفی غذاهای حساسیت زا بین 6 تا 12 ماهگی در واقع خطر احتمالی نوزاد شما را کاهش می دهد. ⠀⠀⠀⠀

اگرچه هر ماده غذایی می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند ، اما 8 غذای حساسیت زای پرخطر وجود دارد که 90 درصد از کل واکنش ها را در کودکان تشکیل می دهند. این ساخت و ساز نیست ، اما من شخصاً ترجیح می دهم آنها را به این ترتیب معرفی کنم:

زرده تخم مرغ> آجیل> بادام زمینی> ماهی> صدف> سویا> سفیده تخم مرغ> لبنیات> گندم.

(ممکن است متوجه شوید که عدد 9 است نه 8 ، زیرا پیشنهاد می کنم زرده و سفیده تخم مرغ را جداگانه معرفی کنید ، زیرا سفیده تخم مرغ بیشتر باعث واکنش می شود.)

نحوه معرفی بهترین غذاهای حساسیت زا به نوزادان:

  • هر یک از غذاهای حساسیت زا را یک به یک معرفی کنید (بنابراین کره بادام زمینی را روی نان گندم قرار ندهید) ، در ابتدای طولانی ترین دوره بیداری نوزاد برای نظارت بر واکنش ها (نه فقط قبل از خواب).

  • خیلی زود پیشنهاد ندهید. برای شروع با یک مزه کوچک شروع کنید ، 10 دقیقه منتظر واکنش فوری باشید و سپس بیشتر (بیش از 2 قاشق چای خوری) ارائه ندهید.

  • 4 روز کامل منتظر بمانید تا واکنش تاخیری را تحت نظر داشته باشید.

  • این مراحل را با همان غذا ، در مجموع 3 معرفی ، تکرار کنید.

  • به سراغ غذای آلرژیک بعدی بروید. ⠀⠀⠀⠀

غذاهای کم خطر

سایر غذاهای کم خطر را می توان با سرعت بیشتری یا در ترکیب با غذاهای دیگر معرفی کرد. من همچنین توصیه می کنم اولین آشنایی بسیار زیاد کودک شما با غذاهای جامد با غذای کم خطر انجام شود ، نه یکی از 8 بهترین غذاهای حساسیت زا. اگرچه قرار گرفتن زود هنگام در معرض مواد آلرژی زا مهم است ، اما شما می خواهید اولین لقمه کودک شما تا حد امکان بدون استرس و راحت باشد.

دنبال چه چیزی میگردی؟

باز هم ، به یاد داشته باشید که نحوه عمل شما بستگی به زمان واکنش دارد:

اگر کودک شما واکنش آلرژیک دارد چه باید بکنید؟

درصورت داشتن کودکان در معرض خطر خاصی از ابتلا به آلرژی غذایی هستند: سابقه خانوادگی حساسیت غذایی ، اگزمای متوسط ​​تا شدید و / یا آسم.

تصور نکنید که کودک شما بعد از اینکه با غذای خاصی آشنا شد بدون واکنش به آن “در خارج از منزل” است. اغلب قبل از تشخیص علائم ، چند مورد نیاز است ، زیرا واکنش ها با هر تغذیه بعدی بدتر می شوند.

در صورت واکنش آلرژیک به نوزاد چه باید کرد:

  • غذا را متوقف کنید ، آنها را از غذا جدا کنید.

  • دست و صورت آنها را پاک کنید.

  • با آنها بمانید و از نظر تورم + / یا بی حالی تحت نظر باشید.

  • بسته به شدت ، باید یک آنتی هیستامین مناسب کودک مانند بنادریل مایع تجویز کنید.

  • اگر علائم خفیف / متوسط ​​هستند: با پزشک خود مشورت کنید.

  • اگر علائم همچنان ادامه داشت: با 911 (یا پزشک اورژانس محلی خود) تماس بگیرید

آیا کودک شما برای همیشه آلرژی خواهد داشت؟

کودکان می توانند با بالغ شدن بدن و سیستم ایمنی حساسیت خود را افزایش دهند.

حساسیت به بادام زمینی ، آجیل ، غذاهای دریایی عموماً مادام العمر باقی می ماند. تنها 10 تا 20 درصد از کودکانی که به این آلرژی مبتلا هستند از این بیماری خارج می شوند.

بسیاری از افراد در اولین تولد خود به شیر ، تخم مرغ ، گندم یا سویا حساسیت نشان می دهند ، اما می توانند تا سن 5-9 سالگی نیز ادامه پیدا کنند. با این حال ، حتی این آلرژی ها کمتر از دهه های گذشته برطرف می شوند. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

اگر کودک شما دچار حساسیت غذایی یا اگزما است چه باید بکنید؟

حساسیت غذایی و اگزما ناشی از یک چیز است … چیزی که به عنوان “روده نشت کننده” شناخته می شود. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

روده ها به عنوان یک سد عمل می کنند و ذرات هضم نشده غذا را در داخل دستگاه گوارش نگه می دارند ، اما کسانی که روده نشتی دارند ، بین سلول های دیواره روده خود شکاف کوچکی دارند. این به ذرات غذا از داخل روده اجازه می دهد تا از طریق روده به جریان خون “نشت کنند” ، که می تواند علائم مختلفی از جمله اگزما را ایجاد کند.

کرم های موضعی ممکن است به کاهش علائم خارجی اگزما کمک کنند ، اما آنها فقط یک تکه برای پوشش علائم هستند – به این معنی که به “علت اصلی” نمی رسند. هیچ چیز بیشتر از درمان جامع از درون به بیرون کمک نمی کند. حمایت از روده کودک شما جزء کلیدی برای رفع حساسیت غذایی و اگزما است ، زیرا هرچه روده نوزاد سالم تر باشد ، هضم و سیستم ایمنی بدن او بهتر عمل می کند.

پروتکل حساسیت به مواد غذایی و اگزما

این یک نسخه بسیار فشرده از پروتکل پشتیبانی روده OBN است. این به بسیاری از کوچولوها کمک کرده است ، از جمله من!

1. غذاهای محرک را از طریق رژیم حذف حذف کنید

از بین بردن غذاهای محرک بالقوه 3-4 هفته+

2. میکروبیوم را بسازید

  • پروبیوتیک ها: به ویژه سویه هایی که به هیستامین کمک نمی کنند. من پروبیوتیک نوزاد توسط Smidge (که قبلاً توسط Corganics GutPro Infant Probiotic نامیده می شد) را دوست دارم.

  • پری بیوتیک ها: غذایی برای باکتری های مفید من با جستجوی سلامتی ProBiota Immune را دوست دارم.

  • غذاهای تخمیر شده: در صورت عدم تحمل هیستامین.

3. تقویت روده

  • گلوتامین: آمینو اسید مهمی برای جلوگیری از التهاب در روده و ترمیم روده نشت شده است.

    • غذاسرشار از گلوتامین است ، مانند: آب استخوان ، پروتئین حیوانی (به ویژه گوشت اندام) و کلم ترش (در صورت عدم تحمل هیستامین).

  • پودر کلاژن: مهمترین پروتئین ساختاری که بافت همبند دستگاه گوارش را تشکیل می دهد ، به ترمیم پوشش محافظ آن کمک می کند.

4- از سیستم ایمنی بدن حمایت کنید

  • در صورت امکان ، قرار گرفتن در معرض سموم را کاهش دهید (محصولات خانگی).

  • روغن کبد ماهی: التهاب را در بدن کاهش می دهد و از روده ها و سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند.

  • غذای ضد التهابی و مغذی: به تعادل سیستم ایمنی کمک می کند و می تواند التهاب را در اگزما / روده تسکین دهد.

  • خواب و آفتاب کافی: سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

5. کرم خارجی برای اگزما

“علت اصلی” را درمان نمی کند ، اما می تواند تسکین دهنده باشد. من بهترین نتایج را با لانولین درجه دارویی دیده ام.

بعد از حمام:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/