نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن کم کنید


905 9 دلیل برای کاهش وزن نیست

برای برخی از افراد ، کاهش وزن بسیار ساده است: آنها فقط باید نوشابه و آب نبات را حذف کرده و به طور منظم در باشگاه ورزش کنند. برای دیگران ، به ویژه افرادی که دارای اختلال مزمن هستند ، با وجود این ، کاهش وزن همچنان مبهم است و افزایش وزن به راحتی انجام می شود.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم شایع در افراد مبتلا به اختلالات مزمن بهداشتی است. برخلاف تصور بسیاری ، ناتوانی در کاهش وزن یا دور نگه داشتن آن نشانه نقص شخصیت نیست ، بلکه نقصی در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

رسوایی چربی از نظر فرهنگی ، به ویژه علیه زنان ، پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق ممکن است برخی از سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات می کردند “معمولی” غذا بخورند ، به سرعت از کنترل خارج می شدند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی به راحتی وزن خود را افزایش داده اید ، به جای کتک زدن ، در نظر بگیرید که آیا یکی از دلایل زیر ممکن است در مورد شما صدق کند.

نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچ یک از آنها به دلیل تنبلی یا بی انضباطی نیستند

1 شما یک رژیم جانباز مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استانداردهای تصویری فرهنگی غیر واقعی بدن ، کالری کم را به سبک زندگی تبدیل کرده است. در جوانی خوب عمل می کند ، اما با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمونهای ذخیره چربی به گرسنگی پاسخ می دهد. در نتیجه ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را از قبل از شروع مجدد کالری عادی کمی چاق تر کند. این توضیح می دهد که چرا رژیم های غذایی چنین موفقیت طولانی مدت کمی دارند.

این پدیده به وضوح در مطالعه شرکت کنندگان از نشان داده شد بزرگترین بازنده برنامه های تلویزیونی واقعیت شش سال پس از حضور در نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش بازگشتند و به دلیل عدم افزایش وزن ، باید کمتر از 400-800 کالری در روز از دست بدهند.

2. هورمون های گرسنگی شما از کار افتاده است

برعکس ، اگر به طور معمول مقدار زیادی قند و دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) بخورید ، احتمالاً مقاومت به لپتین دارید و عملکرد هورمون گرسنگی را دچار اختلال می کنید و باعث ولع شدید غذا و گرسنگی می شوید. کاهش یا حذف کربوهیدراتهای فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا نقاط گرسنگی و چربی سوزی شما به حالت عادی بازگردد.

3. غده تیروئید شما خوب کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری هاشیموتوس است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. توجه به عوامل زمینه ای کم کاری تیروئید هاشیموتو به منظور بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4. شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده را به هم می زند به نحوی که می تواند ذخیره چربی را تقویت کرده و از سوزاندن چربی جلوگیری کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی که خالی از عوامل محرک التهابی هستند همچنین با درد ، مشکلات روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی سروکار دارند.

5- شما دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز خود را به خطر انداخته اید

بسیاری از افرادی که از ضربه مغزی و آسیب مغزی رنج می برند ، تجربه می کنند که بعد از آسیب ناگهانی وزن خود را افزایش می دهند و قادر به کاهش آن نیستند. آسیب مغزی باعث التهاب در مغز می شود ، که نه تنها می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد بلکه عملکرد متابولیک ، هورمون ها و سیستم ایمنی را نیز مختل می کند به طوری که باعث افزایش وزن و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب مغزی همچنین اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی مناسب تداخل دارند ، دست و پنجه نرم می کنند.

6. کپک دارید

بیماری کپک به طور فزاینده ای به عنوان علت زمینه ای بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به کپک هستند. سمیت ناشی از مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ، می تواند بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی تأثیر جدی بگذارد و منجر به افزایش وزن بدون دلیل و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این نه تنها به قالب سیاه مخوف اشاره می کند ، بلکه به گونه های شایع تر قالب که در اثر نشت و آسیب آب در ساختمان ها ایجاد می شود نیز اشاره دارد.

7. شما با میکروبیوم روده دارای اضافه وزن متولد شده اید

تحقیقات در مورد میکروبیوم روده ، تریلیون باکتری روده ما ، نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارند ، از جمله اینکه آیا احتمال لاغری یا سنگینی ما بیشتر است.

مطالعات روی موش و انسان نشان داده است که افراد چاق تلقیح شده با باکتری های روده از افراد لاغر به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش دادند.

عواملی که بر امضای میکروبیوم روده شما تأثیر می گذارد به نحوی که چاقی را افزایش می دهد شامل زایمان از طریق سزارین ، تغذیه با شیر خشک در دوران شیردهی و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی است.

8. شما قربانی سوء استفاده جنسی از کودکان یا سوء استفاده جنسی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای فهمیدن اینکه چرا بیشتر افراد چاق وزن خود را از دست دادند ، یک محقق چاقی به یک کشف ناخواسته دست یافت – اکثر افراد او در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند یا قبل از آن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند. افزایش وزن شروع شد این می تواند PTSD پیچیده و ظهور اعتیاد به غذا را برای مقابله با آن سوق دهد.

به طور مشابه ، محققان ارتباطی بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان پیدا کرده اند.

9. شما یک اختلال مبتنی بر مغز دارید که اعتیاد به غذا و اختلال خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیادآور شکنجه بار می شود که می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای مشخص شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مبتنی بر مغز مانند ADHD مرتبط است. عملکرد عصبی خمیده باعث ایجاد الگوهای فکری وسواسی می شود که پایه و اساس اختلالات خوردن و خوردن اعتیادآور را ایجاد می کند.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن برای ایجاد دلسوزی به خود باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل موثر در نبرد مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که از طریق تبلیغات بی وقفه غذاها و نوشیدنی های شیرین را ببلعیم ، در حالی که صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و ایده آل های غیرممکن فرهنگ پاپ ارزش انسان را بر اساس لاغری ارزش گذاری می کند.

نتیجه این می شود که میلیون ها نفر ، که اکثریت آنها زن هستند ، شرم چاق جامعه را درونی می کنند و شرم و نفرت از خود را در مورد غذا و بدن خود ایجاد می کنند در حالی که بیماری واقعی در جامعه است و نه فرد.

بدن یک ماشین معجزه گر است که در خدمت دائمی به ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به گونه ای بیاموزید که به سلامتی شما احترام بگذارد و صرف نظر از اندازه شما کار کند. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/