نحوه خوابیدن شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

بعد از یک روز خسته کننده طولانی ، هنگام خواب زیر تخت خواب خود را جمع کنید ، احتمالاً موقعیت خواب مورد علاقه خود را روشن کنید. شما می توانید در موقعیت معمول خود مستقر شوید بدون اینکه زیاد به آن فکر کنید. س isال این است “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟. اگر در طول هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی می خوابید و هنوز از خواب بیدار می شوید و احساس کسالت می کنید ، ممکن است نیاز داشته باشید در صورتی که چراغ خاموش است در واقع با بدن خود اشتباه می کنید ، اصلاح کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت عمومی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید کیسه خواب معمول شما چیست و چقدر برای سلامتی مفید یا مضر است ، به پایین بروید. برای دوری از مشکلات سلامتی در درازمدت هیچ وقت برای اصلاح وضعیت خود دیر نیست.

رایج ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از مردم جهان به پهلو می خوابند و 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه از افرادی که حدود 7 درصد را تشکیل می دهند ، روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس تازگی ندارد که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید موقعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گزارش شده است که موقعیت های خواب بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین حالت خوابیدن

در اینجا بیشترین حالت های خوابیده تمرین شده است. سریع بخوانید تا موقعیت خواب مورد علاقه خود را بیابید ، مزایا و معایبی وجود دارد.

روی شکم بخوابید

آیا رو به پایین می خوابید یا سر خود را بین بازوهای خود روی بالش بلند کرده اید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما جزو گروه 7 درصد مردم هستید. اقلیتی روی شکم می خوابند. این حالت به عنوان حالت خوابیدن روی شکم نیز شناخته می شود که می تواند دیگران را از خروپف شدید در شب نجات دهد ، اما در هر صورت هرگز توصیه نمی شود.

استرس گردن و پشت:

خوابیدن روی شکم با بالا آوردن سر روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما در حالت استرس مداوم قرار گیرند. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته مرکزی بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را همیشه خم نگه می دارد. این ستون فقرات کلی می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث ایجاد اعصاب متعددی شود که منجر به از دست دادن احساسات می شود ، عمدتا در اندام تحتانی شما در یک دوره زمانی. گردش خون محدود می تواند باعث آسیب به اعضای مختلف بدن شود.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. قسمت بالای پیشانی خود را روی بالش قرار دهید ، یا بالشی را در زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از فشار بیش از حد پشت خود جلوگیری کنید.

خوابیدن در وضعیت جنین

به پهلو بخوابید و پاها را جمع کرده و زانوها را به سمت سر خم کنید. این حالت به ستون فقرات انحنای بیشتری می بخشد و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

تنفس را محدود می کند:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت ماهیچه اولیه را در غشای تنفسی محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی مدت هنگام خواب خفه می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار اهمیت زیادی دارد. این حالت به گردش بهتر جنین و مادر کمک می کند. اگر در این حالت درد لگن دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از مردم در سراسر جهان در این حالت می خوابند. این دقیق ترین موقعیت خواب با فواید سلامتی فراوان است.

ستون فقرات کشیده:

ضربه زدن به این کیف به فرد کمک می کند تا ستون فقرات را در حالت کشیده در طولانی ترین حالت نگه دارد. بارهای اضافی را برطرف کرده و از بیش از حد و سفت شدن ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ ضربه عصبی با یک ستون فقرات کشیده در ارتباط نیست.

تاثیر بر ماهیچه ها:

این حالت از شل شدن عضلات گردن ، شانه و پشت حمایت می کند. فشار بر آنها را کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت عادی از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت ورود به سیستم

افرادی که این وضعیت را دارند به پهلو می خوابند و پاها و بازوها در حالت سفت و سخت قرار دارند. نمایشی کلاسیک از بدن سرد و سفت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، می تواند درد مفاصل را به دلیل سفتی تشدید کند.
در ابتدا سعی کنید دست ها و پاهای خود را در وضعیت کمی خم نگه دارید تا به مرور این عادت را کنار بگذارید.

موقعیت خوابیده به پشت

حالت خوابیده به پشت ، دومین حالت شایع است. معمولاً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. حدود 38 درصد مردم به این نگرش عادت کرده اند. مزیت این موقعیت این است که گردن و پشت را در حالت خنثی و بدون بار نگه می دارد.

یک علامت بد برای افرادی که آپنه خواب دارند:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و مجاری تنفسی را مسدود می کند و باعث تنفس هنگام خواب می شود.

درد پایین کمر:

با فشار طولانی مدت بر کمر ، درد در قسمت پایین کمر را بیشتر در گروه سنی بالا افزایش می دهد. اگر از خوابیدن در موقعیت لذت می برید ، اما این نیز دلیلی برای کمردرد شما است. من برای شرایط شما راه حلی دارم. از یک رول گردن یا یک بالش گردنی کوچک در زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کم شود.

بردن:

برای یک بزرگسال بسیار مهم است که 7 تا 8 ساعت در روز بخوابد. انسان یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. داشتن یک ریتم شبانه روزی طبیعی ، که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، برای تعادل کامل برای یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. کمبود خواب به همان اندازه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور مرتب بهداشت خواب خود را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با رعایت چند مرحله ساده ، خواب با کیفیت را تمرین کنید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و سایر موارد مزاحم خواب در محیط اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید یک روال معمول ایجاد کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • قبل از خواب یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چای خوری شکر در کتاب بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل مهم را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل تمرین کنید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/