مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی در مبارزه با ریزش مو در برابر مقاومت به انسولین را کشف کنید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و ریزش مو در برابر انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی در مبارزه با ریزش مو در برابر مقاومت به انسولین را کشف کنید
  • ریزش مو و بارهای قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی برای مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • نکات انسولین ، SHBG و DHT برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود بخورید

برنامه ای برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون مهم است که توسط بدن شما برای تنظیم سطح قند خون استفاده می شود. سطح قند خون شما می تواند بر سیستم های مختلف بدن شما تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو.

مطالعه ای که توسط مجله اروپایی خطر قلب و عروق انجام شد ، ارتباط بین مقاومت به انسولین در زنان و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی در زنان را نشان داد.

ریزش مو و بارهای قند خون

تحقیقات همچنان نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده به دلیل دارا بودن بار قند خون بالا ، باعث ریزش مو می شوند. آشپزی با مقدار قند خون بالا باعث افزایش سطح قند خون شما بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی اظهار می کنند که مقاومت به انسولین را می توان با طاسی بصری تشخیص داد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود

احتمالاً در مورد طاسی در مردان (آلوپسی آندروژنیک) شنیده اید ، که این وضعیتی است که بسیاری از افراد (مردان و زنان) با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی آن را در سنین زودتر از دیگران تجربه می کنند.

تصور می شود که طاسی در مردان به ژنتیک مربوط می شود. از طریق خط خون منتقل شد اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک یافت شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این ، این ، و این) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان در شروع زودهنگام طاسی در مردان پیش بینی کرد. به نظر می رسد این دو حالت با هم مرتبط هستند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی در مردان رنج می برد ، به نظر می رسد DHT به فولیکول های موهای او متصل می شود. وقتی این اتفاق در مدت زمان طولانی رخ می دهد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، حتی تا حدی که از کار می افتند. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندروم متابولیک بیشتر و بیشتر مردم را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا ما بیشتر به غذاهای فرآوری شده و عادات غذایی کمتر سالم متکی هستیم.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مربوط به سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح HDL پایین (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تنظیم رژیم غذایی شما

اهمیت رژیم غذایی برای مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذایی که می خورید بر سه عامل موثر بر طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین را افزایش می دهند. این واکنش ها همچنین مقدار DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین شما را افزایش می دهند نیز به احتمال زیاد منجر به سندرم متابولیک می شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد واژه “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب چند غیر اشباع ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. علاوه بر این ، با خوردن لینولئیک اسید و لینولئیک اسید ، می توانید سطح HDL خود را افزایش دهید. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین سطح پایین رژیم غذایی HDL می تواند منجر به 5 آلفا ردوکتاز بیشتر شود که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چرب به نام لینولئیک اسید در لبنیات ، گوشت گاو و کره یافت می شود. (من لبنیات نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره باعث ترس بسیاری از افراد در مورد افزایش وزن ، حملات قلبی و غیره می شود. اما واقعیت این است که کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما عالی هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها برای چربی سوزی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و … مفید هستند. صادقانه می توانم بگویم که وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به یاد داشته باشید من وزن کم نمی کنم و کالری نمی شمارم. در واقع ، من بیش از هر زمان دیگری کالری مصرف می کنم!

برای سالم ماندن ، بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع شده ، (بله !!) اسیدهای چرب امگا 3 اشباع نشده و چربی های امگا 6 غیر اشباع. این چربی های مختلف همگی شغل های متفاوتی دارند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند سایر موارد ، کیفیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. به خصوص زمانی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و من فقط حیوانات تغذیه شده با علف می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” در بحث سلامتی بیشتر و بیشتر مورد بحث قرار می گیرد. این یک وضعیت پزشکی است که در آن سلول های بدن دیگر آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. وقتی قند یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، در بدن شما تبدیل به گلوکز می شود. در پاسخ ، بدن شما انسولین مورد نیاز برای تأمین گلوکز را به هر سلول بدن شما ترشح می کند.

عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما نمی توانند گلوکز مورد نیاز خود را برای دریافت انرژی دریافت کنند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در سطح بسیار بالایی در خون شما باقی می ماند. بدن شما به طور طبیعی انسولین بیشتری را در پاسخ به افزایش سطح قند خون ترشح می کند و یک چرخه شروع می شود. این چرخه بدون تشخیص ، منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما در ادامه تغییرات قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند با فراز و نشیب های مداوم که می تواند چرخه رشد را مختل کند کنار بیاید. به همین دلیل ، مقاومت به انسولین احتمالاً باعث ریزش مو می شود. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های اولیه به این نوع غذاها که باعث این فراز و نشیب می شود دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، رژیم غذایی اینوئیت ها عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. البته ، آنها چنین نوساناتی را تجربه نمی کنند.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، سایر هورمون ها تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند در پاسخ تغییر کنند.

قبل از اینکه دیر شود آزمایش دهید!

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس در مردان و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، مردان مبتلا به طاسی زودرس در مردان باید از نظر دیابت نوع II و مقاومت به انسولین در معاینات منظم سلامتی مورد آزمایش قرار گیرند.

انسولین ، SHBG و DHT

مردان و زنانی که از ریزش مو رنج می برند سطوح پایینی از گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) دارند. همچنین ارتباطی بین انسولین و SHBG برقرار شده است که وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا باشد ، سطح DHT پایین می آید زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن آنطور که باید می شود. این واکنش ها باعث می شود DHT کمتری به فولیکول های مو متصل شود و منجر به ریزش مو شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای شمارش کربوهیدرات در هر بار استفاده می شود بخش علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم هستند. آنها همچنین علت اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو هستند.

برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، باید غذا (و نوشیدنی) با بار GI کم بخورید. سراغ غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آب استخوان و غیره بروید.

برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود بخورید

در نهایت ، همچنین به یاد داشته باشید که غذای متناسب با نوع بدن خود بخورید زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای مختلف نیاز دارد.

تلاش خود را برای کاهش میزان GI در رژیم غذایی خود هر روز ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای تعیین میزان GI در غذاهای خاص ، به آدرس زیر مراجعه کنید: www.glycemicindex.com

اگر می خواهید درباره 55 علت ریزش مو بخوانید ، این پیوند را حتما ببینید

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی جامع ، اینجا کلیک کنید.



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/