مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟ || مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟


مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟ مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوردن زیاد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر همراه است. کومارین ادویه ای است که از پوست داخلی درخت دارچین تهیه می شود. این ادویه در بین فواید سلامتی مانند بهبود کنترل قند خون و کاهش برخی عوامل خطر بسیار محبوب است بیماری قلبی مربوط است

دو نوع اصلی دارچین عبارتند از:

  • کاسیا: دارچین نیز نامیده می شود ، رایج ترین نوع دارچین است.
  • سیلان: سیلان ، معروف به دارچین “واقعی” ، طعم سبک تر و کمی تلخ دارد.

دارچین کاسیا بیشتر در سوپرمارکت ها یافت می شود زیرا بسیار ارزانتر از دارچین سیلان است.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

عوارض خوردن زیاد دارچین

در حالی که دارچین کاسیا را به مقدار کم و متوسط ​​مصرف می کنید ، بی خطر است. خوردن بیش از حد آن می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند زیرا حاوی مقادیر زیادی از ترکیبی به نام کومارین است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوردن زیاد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر همراه است.

دارچین می تواند باعث آسیب کبدی شود.

دارچین کاسیا (یا معمولی) منبع غنی از کومارین است. مقدار کومارین موجود در دارچین آسیاب شده می تواند از 7 تا 18 میلی گرم در هر روز متغیر باشد Tsp (2.6 گرم) ، در حالی که دارچین سیلان فقط مقادیر کمی کومارین دارد. مصرف روزانه کومارین تقریباً (0.1 میلی گرم بر کیلوگرم) وزن بدن یا 5 میلی گرم در روز برای یک فرد 130 کیلوگرمی (59 کیلوگرم) است. این بدان معناست که فقط 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا می تواند بیشتر از حد مجاز روزانه باشد.

متأسفانه ، چندین مطالعه نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی بودن. به عنوان مثال ، یک زن 73 ساله پس از مصرف مکمل های دارچین فقط به مدت 1 هفته دچار عفونت ناگهانی کبدی شد. دارچین معمولی حاوی مقادیر زیادی کومارین است. مطالعات نشان داده است که مصرف بیش از حد کومارین می تواند خطر مسمومیت و آسیب کبدی را افزایش دهد.

دارچین می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که پرخوری با کومارین که دارچین کاسیا زیادی دارد ، ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. به عنوان مثال ، مطالعات روی جوندگان نشان داده است که پرخوری با کومارین می تواند باعث رشد سرطانی در ریه ها ، کبد و کلیه ها شود. برخی از محققان معتقدند که کومارین با گذشت زمان باعث آسیب می شود DNA و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

بیشتر مطالعات در مورد اثرات سرطان زای کومارین بر روی حیوانات انجام شده است. تحقیقات بیشتری بر اساس انسان مورد نیاز است تا ببینیم آیا ارتباط مشابهی بین سرطان و کومارین در انسان وجود دارد.

دارچین می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود.

برخی افراد از محصولاتی استفاده می کنند که دارای طعم دارچین هستند زخم های دهانی تجربه کرده اند. دارچین حاوی سینامالدهید است ، ترکیبی که در صورت مصرف زیاد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به نظر نمی رسد مقدار کمی ادویه جات باعث این واکنش شوند زیرا بزاق از تماس مواد شیمیایی با دهان به مدت طولانی جلوگیری می کند. علاوه بر سرماخوردگی ، علائم دیگر حساسیت به سینامالدهید عبارتند از:

  • التهاب زبان یا لثه
  • لکه های سفید در دهان
  • احساس سوزش یا خارش

اگرچه این علائم لزوماً شدید نیستند ، اما می توانند ناراحتی ایجاد کنند. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که سینامالدئید تنها در صورت حساسیت به آن می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. می توانید این نوع حساسیت را با آزمایش پوست امتحان کنید.

به نظر می رسد زخم معده در افرادی که بیش از حد روغن دارچین و آدامس های طعم دار مصرف می کنند رایج تر باشد ، زیرا ممکن است این محصولات حاوی دارچین آلدئید بیشتری باشند. به طور کلی ، برخی از افراد به ترکیبی در دارچین به نام سینامالدهید حساسیت دارند که می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. با این حال ، به نظر می رسد این امر بیشتر افرادی را که روغن بیش از حد دارند تحت تأثیر قرار دهد دارچین یا آدامس مورد استفاده آنها تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا این محصولات حاوی سینامالدهید بیشتری هستند.

دارچین می تواند قند خون را کاهش دهد.

داشتن قند خون بالا یک مشکل است و در صورت عدم درمان می تواند منجر به دیابت ، بیماری های قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر شود. دارچین به دلیل کاهش قند خون شناخته شده است. مطالعات نشان داده است که دارچین می تواند اثرات انسولین (هورمونی که به حذف قند از خون کمک می کند) را تقلید کند.

در حالی که خوردن کمی دارچین می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند ، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث پایین آمدن بیش از حد قند خون شما شود.هیپوگلیسمی) و منجر به خستگی ، سرگیجه و احتمالاً غش می شود. این امر در افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به قند خون پایین هستند یا از داروهای دیابت استفاده می کنند خطرناک است. این به این دلیل است که دارچین می تواند اثرات این داروها را افزایش داده و باعث قند خون بسیار پایین شود.

در حالی که خوردن دارچین می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند ، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث کاهش بیش از حد قند خون شما شود ، به خصوص اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید. علائم شایع هیپوگلیسمی شامل خستگی ، سرگیجه و غش است.

دارچین می تواند باعث تنفس شود.

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

خوردن زیاد دارچین آسیاب شده می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. زیرا دارچین بافت خوبی دارد که می تواند تنفس آن را آسان کند. استنشاق تصادفی باعث موارد زیر می شود:

  • سرفه کردن
  • مشکل در تنفس

سینمالدئید موجود در دارچین نیز گلو را تحریک می کند و می تواند چندین مشکل تنفسی ایجاد کند. افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری هایی که بر تنفس تأثیر می گذارند باید از استنشاق تصادفی دارچین اجتناب کنند. زیرا احتمال تنفس آنها بیشتر است. خوردن زیاد دارچین آسیاب شده می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. بافت خوب آن باعث استنشاق و تحریک گلو می شود. حتی می تواند باعث سرفه ، گاز گرفتن و مشکل در تنفس شود.

تداخل دارویی با دارچین

خوردن دارچین در مقادیر کم تا متوسط ​​با اکثر داروها بی خطر است. اما اگر دارویی برای دیابت ، بیماری قلبی یا بیماری کبد مصرف می کنید. مصرف زیاد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. این به این دلیل است که دارچین می تواند با این داروها تداخل داشته باشد ، یا اثر آنها را افزایش دهد یا عوارض جانبی آنها را تشدید کند.

به عنوان مثال ، دارچین کاسیا حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود. اگر از داروهایی استفاده می کنید که می توانند بر کبد تأثیر بگذارند ، مانند پاراستامول ، استامینوفن و استاتین ها ، مصرف زیاد دارچین می تواند خطر آسیب کبدی را افزایش دهد.

دارچین همچنین می تواند به کاهش قند خون کمک کند ، بنابراین اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید ، دارچین می تواند تأثیر آن را افزایش داده و باعث شود قند خون شما خیلی پایین بیاید. مصرف زیاد دارچین می تواند با دیابت ، بیماری های قلبی و بیماری های کبدی تداخل داشته باشد. آنها ممکن است عوارض یا عوارض جانبی خود را افزایش دهند.

خطرات خوردن دارچین خشک شده

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

از آنجا که “چالش دارچین” بسیار محبوب شده است ، بسیاری سعی کرده اند مقدار زیادی دارچین خشک بخورند. چالش این است که یک قاشق غذاخوری دارچین خشک و آسیاب شده را در کمتر از یک دقیقه بدون نوشیدن آب بخورید. اگرچه ممکن است بی ضرر به نظر برسد. اما چالش می تواند بسیار خطرناک باشد. خوردن دارچین خشک می تواند گلو و ریه ها را تحریک کند و همچنین باعث خفگی یا خفگی شود. همچنین می تواند باعث آسیب دائمی به ریه ها شود. این به این دلیل است که ریه ها قادر به تجزیه فیبرهای ادویه نیستند و می توانند در ریه ها تجمع کرده و باعث التهاب در ریه ها شوند. این بیماری به پنومونی آسپیراسیون معروف است. اگر پنومونی آسپیراسیون درمان نشود ، ریه ها می توانند به طور دائم آسیب ببینند.

در حالی که خوردن مقدار زیادی دارچین خشک می تواند بی ضرر به نظر برسد ، اما می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر دارچین به ریه ها برسد ، نمی تواند تجزیه شود و می تواند باعث عفونت دائمی و آسیب به ریه ها شود.

اخرین حرف

به طور کلی ، استفاده از دارچین در مقادیر کم به عنوان یک ادویه بی خطر با مزایای قابل توجهی برای سلامتی همراه است ، اما پرخوری می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند.

این امر به ویژه در مورد دارچین کاسیا صادق است زیرا منبع غنی از کومارین است. در مقابل ، دارچین سیلان فقط مقدار کمی کومارین دارد.

مصرف روزانه قابل قبول کومارین 0.05 میلی گرم در روز است. پوند (0.1 میلی گرم / کیلوگرم) وزن بدن. این مقدار معادل 8 میلی گرم کومارین در روز برای بزرگسالان با وزن 81 کیلوگرم است. برای مرجع ، مقدار کومارین در 1 قاشق چایخوری (2.5 گرم) دارچین آسیاب شده از 7 تا 18 میلی گرم متغیر است. به یاد داشته باشید که کودکان حتی تحمل کمتری دارند.

اگرچه دارچین سیلان حاوی مقادیر کمی کومارین است ، اما باید در مقادیر زیاد از مصرف آن اجتناب کرد. دارچین حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی دیگر است که در صورت مصرف زیاد می تواند اثرات منفی داشته باشد. از دارچین به عنوان چاشنی کم استفاده کنید.

بزرگسالان باید از خوردن بیش از 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا در روز خودداری کنند. خوردن کمتر از مقدار مجاز روزانه برای مزایای سلامتی شما کافی است.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/side-effects-of-cinnamon

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/