مشکلات تغذیه کودکان – دکتر سایت رسمی محمد صفریان


شیردهی محدود عواقب جبران ناپذیری دارد که علیرغم آگاهی گسترده از اهمیت آن ، برخی از مادران هنوز به دلایل مختلف و از نوزادان به دلایل مختلف از این امر بی اطلاع هستند. آنها خود را از این مایع حیاتی محروم می کنند.

پیروی از اهمیت تغذیه با شیر مادر ، کاهش وزن و سوء تغذیه و همچنین چاقی و اضافه وزن ، بزرگترین نگرانی متخصصان تغذیه کودکان ، به ویژه برای خانواده های با تحصیلات بالا است.

موضوع کاهش وزن و سوء تغذیه (به دلیل توصیه های اشتباه والدین ، ​​به ویژه مادران) بیشتر رایج است ، غافل از اینکه نیازهای غذایی کودکان با نیازهای بزرگسالان متفاوت است و جاروب نسبت بزرگسالان باعث سوء تغذیه و توقف رشد در کودکان می شود که می تواند در تمام مراحل زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال ، ما به بزرگسالان توصیه می کنیم غذاهای کم چرب و پر کالری بخورند ، اما کودکان باید با بالا رفتن سن از مواد غذایی به ویژه لبنیات چرب استفاده کنند تا از سوء تغذیه و اختلالات رشد جلوگیری کنند.

سوء تغذیه در دوران کودکی می تواند منجر به کمبود ویتامین A ، کمبود ویتامین D ، کمبود روی و سلنیوم شود که متأسفانه در سالهای اخیر در کودکان شایع است و می تواند بر سطح هوش آنها و عملکرد بعدی آنها در زندگی تأثیر بگذارد. بنابراین ، کودکانی که در مراحل مختلف رشد (دو سال ، پیش دبستانی و قبل از بلوغ) نمودار رشد طبیعی ندارند ، باید تحت نظر پزشک باشند و به تغذیه آنها توجه بیشتری شود ، در حالی که مکمل ها نباید بدون پزشک مصرف شوند. استفاده تصادفی از برخی مکمل ها مانند ویتامین A ، ویتامین D و روی می تواند باعث مسمومیت نوزاد شود که عوارض جانبی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

خانواده ها ، به ویژه مادران تحصیلکرده ، باید توجه داشته باشند که رژیم های غذایی سالم در مراحل مختلف رشد و در گروه های سنتی مختلف متفاوت است و غذاهای کم چرب و کم کالری برای کودکان توصیه نمی شود و هرگز نباید از تغذیه کودکان استفاده کرد. جلوگیری از بیماری در بزرگسالی باید محدود شود ، اما ارزشمند است با تغییر شیوه زندگی در مراحل مختلف رشد و نهادینه سازی ورزش به عنوان یک عادت روزانه ، از بیماری ها در بزرگسالی جلوگیری کرد.

علاوه بر این ، رفتارهای سوء تغذیه در برخی از کودکان منجر به سوء تغذیه می شود که ناشی از حساسیت بیش از حد در والدین ، ​​به ویژه مادران ، برای تأمین غذا برای کودکان است که منجر به چنین واکنشی از سوی کودک می شود.

گاهی اوقات چاقی و چاقی در کودکان بین دو تا هفت سال دیده می شود که باید با آزمایش های لازم بررسی شود تا در صورت نیاز به درمان ، اقدامات درمانی لازم به موقع و از مشکلاتی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و عروقی انجام شود. به دیابت و کوتاهی قد و توقف رشد.

بنابراین ، با توجه به نمودار رشد طبیعی برای کودکان یک تا پنج ساله ، رژیم غذایی روزانه آنها باید شامل همه گروه های غذایی اصلی (شامل نان و غلات ، میوه ها و سبزیجات ، شیر و محصولات لبنی ، گوشت و جایگزین ها) باشد و کودک باید از حداقل پنج وعده غذا در روز.. یک وعده غذایی (شامل سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده) بخورید.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند. میان وعده نیز یک وعده غذایی کوچک است که بین دو وعده اصلی غذایی به کودک داده می شود. از آنجا که معده نوزاد کوچک است و به انرژی زیادی احتیاج دارد ، سه وعده غذایی اصلی نیاز او را برآورده نمی کند و لازم به ذکر است که این میان وعده تنها سهم کمی در برآوردن نیازهای تغذیه ای نوزاد دارد و جایگزین وعده غذایی اصلی نمی شود.

دفتر چاپ شده توسط دکتر محمد صفریان در روزنامه قدس

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/