مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در کتدیوم ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

سوالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک 1 - رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی چرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در کتدیوم ، چربی اضافی و تجمع یافته بدن سوزانده می شود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، زمان زیادی طول نمی کشد تا به هدف خود برسید و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب ، کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات های کمتر دریافت می کنید. در کتدیوم ، شما باید بیشتر کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند ، مانند قند ، نوشابه ، آب نبات و نان سفید را حذف کنید.

معمولاً سوخت مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. اما در این رژیم غذایی ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در واقع ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در کتدیوم ، رژیم غذایی بر اساس کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت انرژی شما کم شود (قند خون ، که بدن می تواند به سرعت آن را مصرف کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی به انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

1 - رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

تفاوت کتوژنیک با محتوای کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که کالری کمی داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افراد مبتلا به ketodia بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم تاثیرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم کم چرب دارد. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم کم چربی حتی اگر احساس گرسنگی نکنید ، بیشتر از دست بدهید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً از 5 مرحله زیر حاصل می شود:

  • مرحله اول: توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره.
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • فاز SUM: در عین حال ، در صورت عدم وجود گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت از سطح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالها به الگوی رژیم عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش بزرگی از رژیم غذایی شما بودند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، حتماً مایعات زیادی بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین از نمک کافی استفاده کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود بخشند بسیار مناسب است. با این حال ، برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند عضله در بدن ایجاد کنند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی م effectiveثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: مرغ یا استیک با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: مرغ یا استیک با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: به عنوان شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده در پیاز سرخ شده با سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: به عنوان شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود از انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید و همچنین با تهیه انواع غذاها با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود آسان کنید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/