ماه های ملی میوه و تره بار


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما آن را با تلاش برای کمک به شما در یافتن راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم جشن می گیریم.



اطلاعات – این پست در اصل در سال 2020 در متخصص تغذیه داخلی ارسال شده بود ، اما به روز شده و بازنشر شده است.

دلیل مهمانی

می دانم که به نظر می رسد هر هفته یک “روز ملی” (پر کردن در جای خالی) متفاوت است. همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری با روز شربت افرا. آن خیلی زیاد است.


با این حال ، است تهیه کننده بنیاد سلامت بهتر (PBH) ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه و سبزیجات تعیین کرده است و این چیزی است که من قطعاً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، اگرچه 80 درصد از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی تغییر کرده است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی ما گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما را پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به میزان توصیه شده روزانه خود از میوه یا سبزیجات دست پیدا نمی کنند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

فقط 1 نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات می خورد

جوانان برای رسیدن به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات در جوانان به همان اندازه کم است با 2 درصد از دانش آموزان دبیرستانی که روزانه سبزیجات مصرف می کنند و فقط 9 درصد از آنها میوه دریافت می کنند.

توصیه های فعلی میوه و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 توصیه رژیم غذایی به آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان هر روز موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

که دستورالعمل های رژیم غذایی مدیترانه ای توصیه می کند میوه ها و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی ، با تأکید قوی بر افزودن غذاهای گیاهی بسیار بیشتر در رژیم غذایی خود ، توصیه کنید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

برخی نکات ساده برای دریافت میوه و سبزیجات بیشتر در روز عبارتند از:

  • افزودن اسفناج یا سبزی به اسموتی صبحگاهی
  • برای ناهار روی سبزیجات می پرید مانند کاهو ، خیار و جوانه ها روی ساندویچ بوقلمون
  • میوه (تازه یا یخ زده) را در ماست با یک پارافیت سبک مخلوط کنید
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه انتخاب کنید و روشهای جدیدی برای پخت آن پیدا کنید
  • هفته ای یکبار سبزیجات را به عنوان ستاره برنامه برای شام با یک نفر انتخاب کنید دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک بشقاب کامل سبزیجات سرخ کنید تا در آخرین لحظه به وعده های غذایی اضافه شود
  • در حین تهیه شام ​​برای خوردن ، یک سینی سبزیجات قرار دهید
  • با هم مخلوط کنید a میکس پیاده روی خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • میوه را به شیرینی ها اضافه کنید ، که هلوهای کبابی با ماست یا سالاد میوه با نعناع

وعده گیاهی بگیرید

PBH در تلاش برای کمک به همه افراد برای افزودن میوه ها و سبزیجات بیشتر به سبک زندگی خود ، یک جنبش سرگرم کننده به نام Have A Plant Challenge ترتیب داد. امسال آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کرده و آماده تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان شویم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، که سال 2021 را به عنوان سال جهانی میوه ها و سبزیجات تعیین کرد ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتواهای الهام گرفته شده در سطح جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

چالش گیاهی داشته باشید

من شما را تشویق می کنم که بگیرید وعده گیاهی بگیرید و خودتان را به چالش بکشید که هر روز و در تمام ماه یک میوه و سبزی دیگر به برنامه معمول خود اضافه کنید.

که وب سایت گیاه داشته باشید همچنین با بسیاری از منابع عالی ، دستور العمل ها و اطلاعات در مورد میوه ها و سبزیجات پر شده است.

برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما برای میوه ها و سبزیجات از رژیم مدیترانه ای

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/