مارشمالو چه چیزی می تواند در مورد اراده به شما بیاموزد؟ چیز لعنتی نیست.


آزمایش مارشمالو یک مطالعه گسترده و فوق العاده ساده است.

یک مارشمالو را جلوی کودک بگذارید. به آنها بگویید که اگر بتوانند پانزده دقیقه بدون خوردن آن در اتاق با گل ختمی بمانند ، یک اتاق دیگر دریافت می کنند.

برخی از کودکان موفق می شوند ، برخی از کودکان شکست می خورند.

چند سال پیش من مطالب زیر را نوشتم:

آزمایش مارشمالو ، در تمام تجسماتش ، چیزی را که مدتها پیش فکر می کردم ثابت می کند: خودکنترلی ، توانایی نادیده گرفتن رضایت فوری و انجام کار ، درک اینکه تأخیر در ارضاء در واقع بسیار شیرین تر است … این چیزها ذاتی نیستند به آنها آموخته شده اند. بسیاری از ما آن را در سنین بسیار کمتری نسبت به دیگران آموختیم ، اما این ژنتیکی نیست … بنابراین بحث در مورد “طبیعت و مراقبت” است.

مقاله به طور خاص این واقعیت را نام می برد که واکنش های یک شخص با (الف) شخصیت او و (ب) موقعیت رنگ آمیزی می شود. این در مورد کودکان بود ، اما من فکر می کنم این امر برای بزرگسالان نیز اهمیت ویژه ای دارد و وقتی صحبت از مدیریت وزن می شود ، من حتی یک جزء سوم را نیز اضافه می کنم: تجربیات. به عبارت دیگر ، عادت کردن. [source]

چیزی که من در نظر نگرفتم این است: اگر می توان نیروی اراده را آموخت ، پس چنین چیزی وجود دارد چیز های دیگر اجزای تصمیم گیری که نیز آموخته شده است. مانند ترس بالقوه از کمیابی – ختمی دوم در واقع هرگز نمی آیدبه

من قبلاً این سوال را در وبلاگ مطرح کرده بودم.

نکته این است که اگر فقیر شده اید ، خیلی سریع یاد گرفته اید که چگونه به آنچه نیاز دارید دست کم احساس سیری کامل کنید. مهم است. اما در مورد نحوه تغذیه خود چه چیزی به شما می آموزد؟ در مورد تغذیه خود چه می آموزید؟ همچنین ، اگر نان شیرین است ، چیزهایی که در آن می ریزید شیرین است و هدف این است که تا آنجا که ممکن است مقدار زیادی از آن را بخورید تا سیر شوید … این چرخه عادات با چه سرعتی فوراً راضی کننده می شود؟ [source]

چرا دوباره همه اینها را هش می کنم؟

در نهایت ، مطالعه جدید حمایت محدودی از این ایده دارد که توانایی به تأخیر انداختن رضایت منجر به نتایج بهتر می شود. در عوض ، این نشان می دهد که توانایی تحمل ختمی دیگر تا حد زیادی بر اساس پیشینه اجتماعی و اقتصادی کودک شکل می گیرد-و به نوبه خود ، این پشتوانه است ، نه توانایی به تأخیر انداختن رضایت ، که پشت سر کودکان است.

[…]

این مقاله جدید نشان داد که در بین کودکانی که مادرانشان تحصیلات دانشگاهی داشتند ، کسانی که منتظر ختمی دیگر بودند در درازمدت بهتر عمل نکردند – از نظر نتایج استاندارد شده و گزارش مادران در مورد رفتار فرزندان خود – نسبت به کسانی که مستقیماً وارد زمین شده بودند. به طور مشابه ، در بین کودکانی که مادران آنها تحصیلات دانشگاهی نداشتند ، کسانی که منتظر بودند بهتر از کسانی که در برابر وسوسه تسلیم شدند ، عمل نکردند ، حتی عوامل دیگری مانند درآمد خانوار و محیط خانه کودک در 3 سالگی (براساس استاندارد به عنوان مثال ، تعداد کتابهایی که محققان در خانه مشاهده کرده اند و نحوه پاسخگویی مادران به فرزندان خود در حضور محققان در نظر گرفته شده است. برای این کودکان ، کنترل خود به تنهایی نمی تواند بر معایب اقتصادی و اجتماعی غلبه کند.

تکرار ناموفق آزمایش مارشمالو فراتر از رد تصور قبلی است. این توضیحات احتمالی دیگری را برای این که چرا کودکان فقیرتر انگیزه کمتری برای انتظار برای مارشملو دوم دارند ، پیشنهاد می کند.به برای آنها، زندگی روزمره ضمانت های کمتری دارد: ممکن است امروز در انبار غذا وجود داشته باشد ، اما ممکن است فردا نباشد ، بنابراین انتظار در معرض خطر استبه و اگرچه والدین آنها قول می دهند غذای بیشتری بخرند ، اما گاهی اوقات به دلیل نیاز مالی قول داده می شود. [source]

به عبارت دیگر ، برخی از ما واقعاً انجام دادن با یادگیری ناتوانی در انتظار بزرگ شدن. فقدان دائمی احساس – این فکر که ممکن است مارشملو دیگری وجود نداشته باشد – شاید به این دلیل که پول ممکن است به اندازه کافی سازگار نباشد ، یا شاید تعداد زیادی خواهر و برادر وجود داشته باشد و آنها قبل از شما به آن برسند – در نتیجه شما هرگز یاد نمی گیرید که باشه صبر کن در عوض ، انتظار باعث ایجاد احساس اضطراب می شود که به صفتی تبدیل می شود که تنها با خوردن آن گل ختمی برطرف می شود.

این مهم است زیرا نحوه برخورد با ایده “اراده” را تغییر می دهد. برخی از افراد با یادگیری این نکته که بزرگنمایی امروزه نه تنها اضطراب ناشی از داشتن مقدار کمی را برطرف می کند ، بلکه زمانی که شما انجام دادن خودتان را معالجه کنید ، با افزایش هورمون احساس خوب که در کنار درمان قندی وجود دارد ، پاداش خواهید گرفت. (و در مورد آن اشتباه نکنید ، مارشمالو شامل شکر ، آب و ژلاتین است ، بنابراین شکر خالص است.)

رفتار انسان بر روی یک حلقه وجود دارد و این حلقه توسط مغز ما بر اساس احساسی که این رفتار به ما می دهد تأیید می شود. شما این را یاد بگیرید ادامه هید چیزهایی که احساس خوبی دارند و متوقف کردن چیزهایی که احساس بدی دارند شما مکرراً دست خود را در آتش باز نمی گذارید زیرا احساس خوبی برای شما ندارد. شما یاد می گیرید که از آتش اجتناب کنید ، و این رفتار برای شما حلقه ای عمل می کند – وقتی آتش می بینید ، از آن اجتناب می کنید. برعکس برای چیزهایی که از آنها لذت می برید یکسان است-می آموزید که به خوبی بر اساس دوپامین است ، باعث سیل مغز شما می شود و بنابراین هنگامی که هورمونهای احساس خوب پایین هستند ، با آن وزن می کنید.

از آنجا که از قبل مشخص است که فقر باعث سطوح بالای اضطراب می شود ، یادگیری نوع “اراده” برای کودکان دشوار است که به شما اجازه می دهد مارشملو را رد کنید (و در نتیجه احساسات اضطرابی ناشی از کمیابی را رد کنید).

اما اگر آن را هدف قرار دهیم به طور مشخص، ما می توانیم نحوه تصمیم گیری افراد و در نتیجه ، مسیر مراقبت های بهداشتی آنها را تغییر دهیم.

اعتبار عکس: Flickr / aidanmorgan



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/