فواید سلامتی روی جایی که روی برای سلامت کلی ما ضروری است


غذاهای غنی از روی

یک ابزار مجازی برای پیگیری سلامت عمومی و پیامدهای آن سیستم ارزیابی ما را فلج کرده است. افزایش چشمگیر بیماری های مزمن ، همه گیری های جدید ، افزایش سن و میزان بالای مراقبت های بهداشتی ، جهان را مستعد ابتلا به ضعف های زیادی کرده است. تمرکز ما را تغییر داده است. در این ناراحتی و ضعف سیستم نظارت بر سلامت ، ما متأسفانه از آن آگاه نیستیم
مواد مغذی کمتری نقش مهمی در هماهنگی بدن انسان ایفا می کنند.

عناصر کمیاب مانند روی ، منیزیم ، آهن در رژیم غذایی ما نقش مهمی در عملکرد مناسب و یکپارچگی اسکلتی عضلانی ایفا می کنند. بنابراین ، ارزیابی این عناصر در محدوده طبیعی برای رفاه اجباری است.

روی که یک ریز مغذی مهم است ، بدن انسان تولید نمی کند. مکمل های روزانه برای رفع نیاز بدن به روی مورد نیاز است.

روی چیست؟

روی یک ریز مغذی مهم است. به عنوان یک عنصر کمیاب در بدن انسان از 1.6 تا 3.0 گرم تقریباً 2.0 گرم وجود دارد. به عبارت دیگر ، مقدار آن 30 میلی مول است که 0.0005٪ از وزن کل بدن است. سوابق WHO نشان می دهد که بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه از کمبود روی رنج می برند.

مزایای بیکاری توصیه شده: RDA روی برای یک زن بالغ 8 میلی گرم در روز و برای یک بزرگسال مرد 11 میلی گرم در روز است.

چگونه روی یک ماده مغذی مهم است

با توجه به این که روی یک عنصر درون سلولی است ، مجموع 2 گرم روی را 60 درصد عضلات اسکلتی و بقیه 40 درصد آن را در استخوان ها می گیرند. به عنوان یک مولکول ، در فرایندهای مختلف آنزیمی ، واکنش های اکسیداسیون ، بیان ژن ، سیگنال دهی و تعدیل عصب نقش دارد.

بهترین منابع طبیعی روی در رژیم غذایی روزانه ما شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توفو جامد ، غذاهای دریایی ، دانه های کنف ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و در میان آجیل ها بادام و بادام هندی غنی شده با روی است. به

روی دارای فواید سلامتی برای بدن انسان است

روی برای سلامت کلی ما اهمیت زیادی دارد. اجازه دهید برخی از فواید روی برای سلامتی و میزان مفید بودن آن برای عملکرد و هماهنگی سیستم کلی بدن را مورد بحث قرار دهیم.

فعالیت آنزیمی

روی دارای نقش اساسی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم است که در بدن انسان عمل می کند. این بخشی از پیکربندی آنزیمی در نظر گرفته می شود. این آنزیم ها مسئول انجام متابولیسم پروتئین ، بلوغ اسکلتی ، کانی سازی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز خون ، تبدیل دی اکسید کربن و حفظ تعادل اسید و باز در بدن انسان هستند.

این برای فعالیت سیستم بافر طبیعی بدن انسان معتبر است و هضم مناسب پروتئین های ترشحی بدن را انجام می دهد.

التهاب و مصونیت

این سیستم ایمنی بدن را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها و غیره تقویت می کند و مسئول ایجاد اختلال در ساختار پروتئینی این میکروب ها است.

روی ، که بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از آنزیم ها است ، با انجام فعالیت آنزیمی DNA و DNA RNA ، در تخریب ساختارهای پروتئینی این میکروارگانیسم ها نقش دارد. از تکثیر این عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و حدت آنها را در بدن انسان کاهش می دهد.

در التهاب ، روی با فعال کردن سلولهای T در اولین خط مکانیسم دفاعی بدن انسان ، نقش م effectiveثری در تولید ایمنی با واسطه سلول ایفا می کند.

آنتی اکسیدان

روی با محدود کردن تولید ROS (گونه های فعال اکسیژن) یا به عبارت دیگر با کاهش استرس اکسیداتیو ، عملکرد محافظتی از رویدادهای سلولی را نشان داده است.

بنابراین جلوگیری از تولید بیش از حد ROS آسیب DNA را محدود کرده و از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز (لیز سلول ها) جلوگیری می کند.

التیام زخم

برای بهبود سریع زخم ها از نظر بهبودی ، روی نقش قوی ایفا می کند. از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند و بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت های پوستی را حفظ می کند.

سطح گلوکز خون

گزارش شده است که مکمل های روی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 بسیار مفید است.روی باعث افزایش ترشح انسولین و حفظ سطح طبیعی قند خون می شود.

روی به کاهش سطح کلسترول بالاتر در خون ، کاهش LDL و کاهش تولید تری گلیسیرید کمک می کند.

باروری

با افزایش تعداد اسپرم ، نقش حیاتی در سلامت باروری مردان دارد. با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، تولید تستوسترون را افزایش می دهد. مطالعات گزارش داده اند که این گیاه تحرک و مورفولوژی اسپرم را بهبود می بخشد.

حفظ سطح ویتامین A

روی عملکرد قابل توجهی در افزایش جذب ویتامین A نشان داده و بنابراین از شب کوری جلوگیری می کند. غلظت بالای روی در بافت شبکیه ثبت شده است. همراه با ویتامین A ، با تبدیل ویتامین A به اشکال فعال آن ، به عنوان مثال ، نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند. رتینول-A این امر خطر آکنه فعال را کاهش می دهد و از انسداد منافذ جلوگیری می کند تا باکتری ها در آنها بمانند.

روحیه و تحقق

تحریک بیش از حد اعصاب را متوقف می کند و مغز و اعصاب مرتبط را در تعادل سالم نگه می دارد. با افزایش سطح سروتونین ، احساس آرامش و عملکرد را برمی انگیزد.

چشیدن تجربیات

گوستین ، پروتئین حاوی روی ، مسئول ایجاد جوانه های چشایی و از دست دادن طعم است. هیپوژئوز در نبود روی گزارش شده است.

ناخن و سلامت مو

البته ماده مخفی برای بهبود سلامت مو و ناخن روی در رژیم غذایی است. پروتئین ساختمانی فولیکول مو دارای روی است و باعث تقویت و یکپارچگی ساختاری فولیکول مو می شود. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

افکار نهایی

حقایق مربوط به فواید روی برای سلامتی را در نظر بگیرید و جزئیات جزئی نحوه عملکرد هماهنگی آن در بدن انسان را بررسی کنید. افزودن یک ماده مغذی قوی مانند روی برای نتایج امیدوار کننده سلامتی در دراز مدت بسیار مهم است.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/