عوامل موثر بر افزایش قد


عوامل مختلفی بر قد فرد تأثیر می گذارد که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی هستند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه ، فرض بر این است که عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد بر قد فرد تأثیر می گذارد ، اگرچه عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش معمولاً درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. رشد قد از سن شروع می شود و تا پایان بلوغ ادامه می یابد ، بنابراین احتمال افزایش قد بعد از بلوغ بعید به نظر می رسد.

افزایش ارتفاع

عوامل موثر بر افزایش قد

با این حال ، مواردی وجود دارد که می توان برای اطمینان از فرصت رشد بیشتر در نوجوانی و افزایش قد در این دوره انجام داد ، بنابراین استفاده از توصیه های زیر می تواند تغییراتی در رشد قد برای Created ایجاد کند:

تاثیر رژیم متعادل بر افزایش قد

این یکی از مهمترین و موثرترین عوامل برای افزایش قد است زیرا داشتن رژیم غذایی مناسب و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول سالهای رشد بسیار مهم است. رژیم غذایی متناسب با این هدف باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین ها
  • لبنیات
  • ویتامین D

استفاده صحیح از مکمل ها

فقط چند مکمل خاص وجود دارد که باعث افزایش قد در کودکان و جلوگیری از کوچک شدن استخوان در بزرگسالان می شود. به عنوان مثال ، در افرادی که شرایط خاصی دارند که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک شما ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را تجویز کند. بنابراین ، از مکمل هایی که نوید افزایش قد را می دهند باید اجتناب شود زیرا هیچ مکملی که بتواند به طور مستقیم قد را در سنین بعد از رشد افزایش دهد وجود ندارد و مکمل ها معمولاً در طول رشد توصیه می شوند.

خواب کافی و مناسب در افزایش قد مثر است

کم خوابی و خواب ناکافی در بلند مدت معمولاً هیچ تاثیری در رشد قد ندارد ، اما اگر جوانان کمتر از نیاز بدن خود بخوابند ، این می تواند در میزان رشد آنها مشکل ایجاد کند. این به این دلیل است که بدن در طول خواب HGH یا هورمون رشد آزاد می کند و اگر خواب کافی نباشد ، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد. میزان خواب مناسب برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • خواب کافی برای نوزادان زیر 3 ماه 14 تا 17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3 تا 11 ماهه باید 12 تا 17 ساعت در روز بخوابند.
  • خواب مورد نیاز برای کودکان 1 تا 2 سال 11 تا 14 ساعت است.
  • کودکان خردسال 3 تا 5 سال نیز به 10 تا 13 ساعت خواب در روز نیاز دارند.
  • کودکان 6 تا 13 ساله به 9 تا 11 ساعت خواب کافی نیاز دارند.
  • خواب مناسب برای نوجوانان 14 تا 17 ساله نیز 8 تا 10 ساعت است.
  • بزرگسالان 18 تا 64 ساله به 7 تا 9 ساعت خواب در روز نیاز دارند.
  • 7 تا 8 ساعت خواب نیز برای افراد مسن توصیه می شود.

داشتن فعالیت و تحرک

ورزش منظم روزانه فواید زیادی دارد ، ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند ، به شما در حفظ شرایط و وزن ایده آل کمک می کند و تولید هورمون رشد یا HGH را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند ، اما ورزش در بزرگسالی فواید زیادی دارد و علاوه بر کمک به حفظ سلامت بدن ، می تواند خطر پوکی استخوان را نیز کاهش دهد.

حالت صحیح را حفظ کنید

وضعیت بد بدن می تواند شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان دهد و با گذشت زمان ، افتادگی یا چمباتمه زدن می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توجه به نحوه ایستادن ، نشستن و خوابیدن فرد بسیار مهم است و در این موارد باید وضعیت صحیح را حفظ کرد. برای حفظ وضعیت سالم ، انجام برخی از تمرینات که برای بهبود وضعیت بدن طراحی شده اند می تواند م beثر باشد و می توانید این تمرینات را با کمک پزشک انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

تمرینات یوگا برای کل بدن می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و به تعادل موقعیت بدن کمک کند و قد افراد را بلندتر نشان دهد. برای استفاده از تمرینات یوگا مبتدی ، می توانید این تمرینات را در خانه یا گروهی در باشگاه شروع کنید. تمرین منظم یوگا همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، مشکلات وزن ، آرتروز و درد مفاصل کمک کند و به شما در آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند.

افزایش ارتفاع

آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

پس از بلوغ و مراحل رشد در نوجوانان ، صفحات رشد استخوان بسته می شوند و پس از این مرحله حتی تغذیه مناسب و ورزش نمی تواند بر افزایش قد در بزرگسالی تأثیر بگذارد ، اما ممکن است با بهبود وضعیت بدن ، که به صاف شدن ستون فقرات کمک می کند. ، باعث می شود کمی بالاتر از بیرون ببینید ، اما همچنین به رشد استخوان ها کمک نمی کند. در اینجا چند راه برای بهبود وضعیت بدن وجود دارد:

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • شکل صندلی را ویرایش کنید
  • فعالیت و ورزش منظم داشته باشید
  • از چمباتمه زدن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

کوتاهی قد در هر بدن فردی به صورت ژنتیکی طراحی شده است و نحوه و میزان آن تا حد زیادی توسط ژن ها تعیین می شود. کدهای ژنتیکی فرایندهای رشد فردی ما را کنترل می کنند و هنگامی که رشد فیزیکی استخوان ها و سایر اندام ها در بلوغ کامل شد ، افزایش تولید استروژن در این دوره باعث می شود صفحات رشد استخوان بسته و سپس این طرفین بسته شوند ، آنها نمی توانند به محرک های رشد پاسخ دهند. به در نتیجه ، احتمال افزایش قد با بسته شدن و توقف رشد صفحات رشد استخوان بعید به نظر می رسد.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/