علوم ورزشی 6 نمونه از منابع گیاهی برای افزایش تستوسترون


آیا تا به حال در مورد سوپرفودها یا غذاهای خوب چیزی شنیده اید؟ برای ورزشکاری که وزنه های سنگین بلند می کند هیچ چیز بهتر از غذاهایی نیست که به تولید تستوسترون کمک می کند! و اگر فکر می کنید گوشت تنها گزینه پیش روی شماست ، کمی بیشتر در مورد آن فکر کنید! زیرا در این مقاله منابع تقویت کننده تستوسترون گیاه را معرفی می کنیم.

مطمئناً می دانید که تستوسترون برای استفاده بیشتر از ورزش ضروری است. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، دستیابی به یک بدن عضلانی باریک راحت تر است. اگرچه بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید می کند ، اما یافتن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون برای مردان و زنان مفید خواهد بود.

خوشبختانه برای علاقه مندان به باشگاه ، وقتی صحبت از عضله سازی می شود ، هیچ شروع بهتری از یک پیاده روی کوتاه تا سوپر مارکت وجود ندارد. دلیل این امر در نتایج تحقیقات نهفته است. تحقیقات نشان می دهد که برخی غذاها حاوی تقویت کننده طبیعی تستوسترون هستند و برای ماهیچه های شما بسیار مفید خواهند بود. در اینجا لیستی از منابع گیاهی تقویت کننده تستوسترون آمده است!

تخم مرغ منبع گیاهی افزایش تستوسترون است

مدتها پیش ، قبل از بحث همه جانبه بین کراس فیت و بدنسازی و وزنه برداری در فضای مجازی ، مشکل دیگری در جامعه تناسب اندام بر سر زبان ها بود: آیا زرده تخم مرغ می خورید یا نه؟

بحث در مورد “خوردن سفیده تخم مرغ ، دور ریختن زرده تخم مرغ آنها” به دلیل چربی اشباع ، کلسترول یا به طور کلی چربی بود. حامیان خوردن زرده تخم مرغ به نتایج مطالعاتی اشاره می کنند که می گوید تخم مرغ کامل منجر به ماهیچه های بیشتر و قدرت بیشتر عضلات می شود – حتی طبق یک مطالعه ، این مقدار تا سه برابر بیشتر است.

دکتر می گوید: “مزایای یک تخم مرغ کامل ممکن است به دلیل کلسترول آن باشد.” جیم استاپانی ، یکی از معتبرترین نویسندگان در زمینه عضله سازی ، در ویدئویی با عنوان “اهمیت تخم مرغ”. اما اگر هدف شما کمک به تولید تستوسترون به صورت طبیعی است ، زرده تخم مرغ به وضوح برای شما مفید است.

2. دانه کدو تنبل

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. روی یک ماده معدنی است که در هزاران واکنش مختلف آنزیمی در بدن نقش دارد ، از جمله واکنش هایی که در تولید تستوسترون نقش دارند. بنابراین تعجب آور نیست که تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان داد که مردانی که روی کافی مصرف نمی کنند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

با افزودن تخمه کدو به جو دوسر ، ماست و سالاد یا حتی مخلوط کردن آنها در شیک پروتئینی ، این تقویت کننده های تستوسترون گیاهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. نارگیل

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل منبع گیاهی تقویت کننده تستوسترون است. نارگیل نه تنها به رژیم غذایی شما طعم گرمسیری می دهد ، بلکه به حفظ سطح تستوسترون نیز کمک می کند. زیرا این مغز بزرگ منبع چربی اشباع شده است که در تولید تستوسترون نقش دارد.

مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است. بر اساس این مطالعه ، محققان دریافتند مردان سالم که رژیم غذایی کم چرب (با 13 درصد چربی اشباع شده) را به رژیم کم چرب (با 5 درصد چربی اشباع) تغییر دادند ، سطح تستوسترون خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

افرادی که نگران بدن خود هستند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی اشباع دریافت کنند تا تستوسترون را در بالاترین سطح خود نگه دارند بدون اینکه نگران افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر باشید.

4. سبوس گندم

چه کسی فکر می کرد سبوس گندم منبع گیاهی برای افزایش تستوسترون است؟ اما سبوس غنی از فیبر گندم منبع عالی منیزیم معدنی است. بر اساس مطالعه محققان ترک ، افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می کنند ، تستوسترون بیشتری دارند.

همچنین قابل ذکر است که نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منیزیم همراه با تمرینات شدید ، تأثیر بیشتری بر افزایش تستوسترون دارد. تمرین با وزنه در حال حاضر روشی متداول برای افزایش تستوسترون است ، اما این افزایش هورمون با شدت و حجم آن ارتباط دارد و ربطی به در دسترس بودن مواد مغذی ندارد.

منیزیم یک ویتامین مهم برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است که تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن سبوس گندم در جو دوسر ، خمیر پنکیک و شیک پروتئین ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا ، ماده اصلی موجود در لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در گروه لبنیات است و وجود این پروتئین پنیر ریکوتا را به غذایی مفید برای طرفداران ماهیچه تبدیل کرده است. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند که میزان استرس هورمون استرس کورتیزول در افرادی که پروتئین مصرف می کنند کمتر است.

این یک نوع پروتئین شیر است که به ویژه در اسیدهای آمینه موجود در زنجیره یافت می شود و به کاهش پاسخ به هورمون کورتیزول در حین ورزش شدید کمک می کند. با توجه به اینکه کورتیزول تولید هورمون جنسی را مهار می کند ، این خاصیت پروتئین وی بسیار مهم است زیرا آن را به یک عامل تحریک کننده تستوسترون تبدیل می کند که می تواند ذخیره چربی را نیز افزایش دهد.

البته ، تا زمانی که طرفدار قرص های غذایی ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا در دسترس ترین راه برای تهیه آن است. در غیر این صورت ، بهترین راه این است که پروتئین خود را با استفاده از شیک های پروتئینی دریافت کنید ، که یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون گوشت است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بره

این گلبرگ ها منبع مهمی از ویتامین C هستند. در کنار توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر نیز منابع این ویتامین هستند. (آیا می دانستید که فلفل نیز میوه محسوب می شود؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. از آنجا که مصرف بیشتر این آنتی اکسیدان قوی در پاسخ به ورزش های سنگین با سطوح پایین تر هورمون تقویت کننده تستوسترون کورتیزول مرتبط است. همچنین در فرآیندهای بی شماری در بدن شرکت می کند که برای اشاره به آنها بسیار طولانی است مگر اینکه وقت بیشتری برای برق زدن ظروف خود داشته باشید.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول قادر به تجزیه تستوسترون و در نتیجه کاهش مزایای آنابولیک آن است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/