علوم ورزشی چگونه پروتئین آب پنیر خانگی تهیه کنیم؟ نحوه تهیه پروتئین وی


آنچه در این مقاله می خوانید

پودر پروتئین به دلیل فوایدی که در عضله سازی ، ترمیم بافت های آسیب دیده و بازسازی بدن دارد ، به یکی از محبوب ترین مکمل های رژیم غذایی و ورزش تبدیل شده است. انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ماده اصلی آنها وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر بیشترین استفاده را دارد زیرا می تواند به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته شود زیرا حاوی همه 9 اسید آمینه ضروری است. در این مقاله ما نحوه ساخت پروتئین آب پنیر خانگی را توضیح خواهیم داد.

مواد پروتئینی او

از فرآیند تولید ، ماده ای به نام پروتئین آب پنیر یا وی به دست می آید. این (آب پنیر) به خودی خود مفید است ، اما می توانید با گرفتن آب میوه بیشتر ، فواید آن را افزایش دهید. وقتی آب بدن او را کم می کنید ، پروتئین او باقی می ماند. اگر این پروتئین را تجزیه کنید ، می توانید از آن در انواع شکلات ، اسموتی ، کیک و کلوچه استفاده کنید.

فرمول تهیه پروتئین آب پنیر خانگی با شیر

برای تهیه پروتئین آب پنیر خانگی با شیر ، ابتدا شیر را در یک قابلمه بزرگ بریزید. شما به یک گالن یا 3.8 لیتر شیر نیاز دارید. بهتر است از شیر کامل استفاده کنید. همچنین می توانید از 4 فنجان (950 میلی لیتر) شیر و 2 فنجان (475 میلی لیتر) خامه استفاده کنید. شیر را روی 180 درجه فارنهایت (83 درجه سانتیگراد) گرم کنید. برای تعیین دما می توانید از دماسنج پخت استفاده کنید. اگر دماسنج ندارید ، منتظر بمانید تا شیر شروع به جوشیدن کند. 83 درجه سانتیگراد دمایی است که در آن شیر می جوشد.

اگر از دماسنج استفاده می کنید ، مراقب باشید به ته ظرف برخورد نکنید. 5 قاشق غذاخوری (75 میلی لیتر) آب لیمو را اضافه کنید. اگر آب لیمو ندارید ، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. اگر از شیر و خامه استفاده می کنید ، نصف قاشق غذاخوری نمک و 3 قاشق غذاخوری آب لیمو یا سرکه سفید به آن اضافه کنید.

پروتئین خانگی

ظرف را از روی حرارت بردارید ، روی آن را کاملاً بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند. آن را در جایی بگذارید که دیگر نمی توانید تکان دهید. یک آبکش بزرگ سوراخ شده را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید و یک توری با پارچه پنیر روی آن قرار دهید. با استفاده از یک قاشق یا ملاقه پنیر خنک را در صافی بریزید و مایع باقی مانده را در یک بطری بزرگ بریزید و آن را در یخچال قرار دهید.

بهتر است ظرف را در یخچال بگذارید و حداقل دو ساعت صبر کنید تا خشک شود. مایع جدا شده و پنیر بو را با هم در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​یا زیاد بجوشانید ، سپس حرارت را کم کنید تا به طور یکنواخت بجوشد و غلیظ و فشرده شود. آن را روی سینی پوشیده از کاغذ روغنی بگذارید و بگذارید سرد شود. سپس آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. بگذارید 24 ساعت خشک شود.

حالا باید آن را پودر کنید. می توانید این کار را با مخلوط کن یا غذاساز انجام دهید. همچنین می توانید از آسیاب قهوه استفاده کنید. اگر هنوز مرطوب است ، آن را 24 ساعت دیگر پخش کنید تا خشک شود و سپس دوباره آن را در مخلوط کن بریزید. پودر پروتئین را در یک ظرف در بسته بریزید و ذخیره کنید. از آن در شیک های پروتئینی ، کیک ، نان و .. استفاده کنید.

طرز تهیه پودر پروتئین با ماست

پروتئین خانگی

یک تکه پنیر (بدون رنگ) را روی یک صافی قرار دهید و صافی را در کاسه قرار دهید. همچنین می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید. کاسه باید به اندازه کافی عمیق باشد و تخلیه باید کاملاً داخل آن باشد. ماست یا کفیر (دو فنجان) را در یک صافی که با یک رنده پوشانده شده بریزید. می توانید از ماست خانگی یا ماستی که در فروشگاه خریداری کرده اید استفاده کنید. ماست نباید حاوی ژلاتین یا پکتین باشد. حتما از ماست معمولی یا کفیر استفاده کنید.

کاسه را در یخچال بگذارید و بگذارید ماست چکه کند. ممکن است 24 ساعت طول بکشد. اگر از ماست استفاده می کنید ، خامه ترش را جدا کنید. می توانید کاسه را بیشتر در یخچال نگهداری کنید. با این کار مقدار بیشتری دریافت می کنید و ماست به پنیر خامه ای تبدیل می شود.

بسته به مدت زمانی که ماست یا کفیر خود را خیس کرده اید ، ماست یونانی ، خامه ترش یا پنیر خامه ای دریافت خواهید کرد. در این مرحله ، این کار تمام شده است و می توانید آن را در بطری بریزید. او خودش پروتئین زیادی دارد ، اما اگر هنوز پروتئین بیشتری می خواهید ، باید آن را آب دهید.

همه را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط ​​متوسط ​​بپزید ، سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد. بگذارید بپزد تا غلیظ و بسته شود. آن را در سینی پوشیده از کاغذ روغنی بریزید و بگذارید سرد شود. سپس به قطعات کوچک برش دهید و بگذارید 24 ساعت خشک شود.

حالا قهوه خشک شده را با دستگاه قهوه ساز ، مخلوط کن یا غذاساز پودر کنید. او ممکن است در این مرحله هنوز مرطوب باشد. سپس آن را مجدداً توزیع کرده و 24 ساعت به آن فرصت دهید تا خشک شود و دوباره رنگ شود. پودر را در ظرفی با درب بریزید و ذخیره کنید. می توانید از آن در انواع اسموتی و کیک استفاده کنید.

نحوه ساخت فوری پروتئین خانگی

شما به سه فنجان شیر خشک بدون چربی ، یک فنجان جو خشک و یک فنجان بادام احتیاج دارید. یک فنجان شیر خشک (80 گرم) را در مخلوط کن بریزید. یک فنجان بلغور جو دوسر و یک فنجان بادام را اضافه کنید. همه چیز را مخلوط کرده و پودر کنید.

به پودر شیر آب اضافه نکنید ، شیرخشک حاوی آن است. دو فنجان پودر شیر باقی مانده را به مواد اضافه کرده و مخلوط کن را یکبار دیگر هم بزنید تا مواد کاملاً نرم شوند. مواد را در ظرفی بریزید. می توانید آن را به مدت 2 هفته در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر فکر می کنید دو هفته دیگر آن را نخورید ، پودر پروتئین خود را در یخچال نگهداری کنید تا بادام پوسیده نشود.

نصف فنجان پودر پروتئین خود را در مخلوط کن بریزید ، نصف فنجان شیر (یا مایع دیگر) اضافه کنید و بگذارید مخلوط به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند ، سپس می توانید میوه یا ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید تا نرم شود. و سپس بنوشید. پودر پروتئینی که تهیه می کنید 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا جو دوسر تبدیل به خمیر شود.

طعم پودر پروتئین خانگی

پروتئین خانگی

210 گرم پودر پروتئین و 3 کیسه استویا (یک شیرین کننده طبیعی بدون کالری) را در یک ظرف شیشه ای با دهانه بزرگ بریزید. سپس یکی از این گونه ها را انتخاب کنید ، پودر پروتئین خود را بچشید و از آن به عنوان شیک پروتئین معمولی استفاده کنید.

  • وانیل: پودر وانیل را از فروشگاه بخرید و یک قاشق غذاخوری از آن را به ظرف پودر پروتئین خود اضافه کنید ، ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود.
  • دارچین و وانیل: نصف قاشق چایخوری دارچین و یک قاشق چایخوری پودر وانیل را در کاسه پودر پروتئین خود بریزید. ظرف را ببندید و مواد را مخلوط کنید.
  • کاکائو: یک چهارم فنجان (25 گرم) پودر شکلات تلخ با کیفیت را به پودر پروتئین اضافه کنید ، ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا همه مواد ترکیب شوند.
  • چای سبز ماتچا: می توانید با چای سبز ماتچا طعم بی نظیری به پودر پروتئین خود بدهید. یک و نیم فنجان (9 گرم) پودر چای سبز ماتچا را به ظرف حاوی پودر پروتئین خود اضافه کنید ، ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا مواد ترکیب شوند.

این مقاله توسط مجله علوم ورزشی تهیه و تولید شده است ، کپی این مقاله در هر صورت غیرقانونی تلقی شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/