علوم ورزشی چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

نعناع دارای رایحه ای خنک و مشخص است که حرکت برف نارنجی را در زمستان یا نسیم را در علفزار سبز بهاری تداعی می کند. قرن هاست که نعناع در سراسر جهان برای تهیه چای و چای و مزه غذاهای مختلف از سالاد گرفته تا شکلات و قهوه و گوشت های کبابی استفاده می شود. اخیراً ، در مکانهایی که عملکرد جسمی و روحی از اهمیت خاصی برخوردار است نیز استفاده می شود.

فواید رایحه نعناع در عملکرد ورزشی

یک مطالعه بالینی در مورد اثرات بو بر معیارهای عینی و ذهنی برای عملکرد ورزشی انجام شد که نتایج آن در مجله روانشناسی ورزش منتشر شد. در این مطالعه گروهی از دوندگان روی تردمیل با مجموعه ای از رایحه ها از جمله یاسمن ، مخمر سنت جان و نعناع پراکنده در سراسر ورزشگاه شرکت کردند. ورزشکاران در اتاق با رایحه نعناع احساس خستگی کمتر و درماندگی می کردند و به طور کلی بهتر عمل می کردند.

اما محققان می خواستند بدانند آیا بهبود عملکرد نتیجه استنشاق نعناع است یا فقط یک پیامد روانی است. بنابراین ، یک مطالعه جدید دیگر در مورد تأثیرات آن بر عملکرد ورزشی انجام شد که شامل 18 ورزشکار مرد و 22 ورزشکار زن بود. نتیجه این شد که ؛ شرکت کنندگان توانستند یک قدم جلوتر بروند و هنگامی که یک لکه نعناع روی لب هایشان زده شد ، یکی از تمرینات سرعت آنها چند ثانیه کاهش یافت.

طبق این مطالعات ، عملکرد ورزشی نیز می تواند با این روش بهبود یابد. شرکت کنندگان می توانستند بیشتر شنا کنند ، سریعتر بدوند و مچ دست خود را تقویت کنند. سایر مطالعات مشابه روی بسکتبالیست هایی که مهارت پرتاب آزاد خود را آزمایش می کردند ، انجام شد ، اما قبلاً هیچ پیشرفتی در اینجا مشاهده نشده بود. محققان دریافتند بوی نعنا بیشتر از انگیزه بر مهارت تأثیر می گذارد.

مطالعات دیگر نشان داده است که رایحه نعناع هیچ تاثیری بر عملکرد ذهنی ورزشکاران ندارد. سپس محققان کنجکاو شدند که آیا خوردن آن ممکن است تأثیراتی داشته باشد که در این آزمایش ها دیده نشده است. در یک مطالعه جدید دیگر ، 12 ورزشکار مرد پسر که بطری های آب حاوی یک قطره اسانس نعناع را نوشیدند مورد آزمایش قرار گرفت.

با توجه به حقایق تغذیه:

“همه پارامترهای عملی برای این افراد تغییر کرد ، 50 درصد تمرین بیشتر ، 20 درصد قدرت بیشتر و 25 درصد خستگی و ناتوانی بعدی.” این بهبودها و تغییرات در همه پارامترهای روانی مشاهده شد و نشان دهنده افزایش سیستم تنفسی ما بود. “

شرکت کنندگان این نتایج قابل توجه را به این دلیل نسبت دادند که راه های هوایی در ریه های آنها باز شده بود و تهویه و اکسیژن بسیار بهتری داشتند. در واقع ، تمام پارامترهای قابل اندازه گیری آزمایش بهبود یافته و بهبود یافتند و مشخص شد که افزایش بهره وری راه های هوایی یک عامل کلیدی است.

چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد؟اثربخشی روغن نعناع و یک هشدار

محققان در مورد استفاده از روغن نعنا هشدار داده اند: می توانید از روغن نعناع بیش از حد استفاده کنید زیرا غلیظ است و همچنین حاوی ترکیباتی است که اگر بیش از حد جذب شوند خوب نیستند.

روغن نعناع حاوی 30 ترکیب شناخته شده شامل منتول ، منتول و چند ضلعی است که یک عامل عصبی (سم عصبی) هستند و در برخی افراد تقریباً تمام قدرت عضلانی فرد قبل از بروز هیپوکسی (هیپوکسی) ایجاد می شود. ناپدید می شود.

سایر مواد موجود در روغن نعناع عبارتند از: دوغ ، آب نعناع ، دارچین و سایر اسانس ها. یک مطالعه دیگر می گوید روغن نعناع برای درمان سردردهای تنشی ، اختلالات گوارشی ، گرفتگی روده در بیماران مبتلا به بارما و سندرم روده تحریک پذیر مفید است. بر اساس نتایج این مطالعه ، روغن نعناع مفید است و در صورت مصرف به مقدار توصیه شده باعث ایجاد حساسیت نمی شود ، اما در صورت مصرف در دوزهای بالاتر ، اثر معکوس دارد.

قدرت روغن نعناع

عطرهای گیاهی تهیه شده از نعناع می توانند درصدی نعناع داشته باشند. هزاران سال در مصر و روم ، این روغن نه تنها به دلیل عطر بلکه به دلیل کاربرد آن در بدن مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه به دو صورت مایع و کپسول موجود است.

رزماری اسید عامل دیگری است که به تسکین التهاب کمک می کند ، که می تواند منجر به ترشح هورمون های مضر شود. رزماری اسید توانایی فوق العاده ای در تسکین درد دارد که به ویژه اگر در وان حمام برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش و همچنین تسکین سردرد استفاده شود مفید است. مطالعات نشان داده است که رایحه نعناع فلفلی نه تنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ، بلکه ضد ویروسی ، ضد میکروبی ، ضد قارچی و ضد درد است و دارای توانایی محافظت در برابر اشعه و ضد ادم (ضد التهاب) است.

مزایای دیگر

اگر در تنفس مشکل دارید ، می توانید آن را مستقیماً روی قفسه سینه بمالید یا از بخور استفاده کنید زیرا هم خلط آور است و هم ضد تشنج. آزمایشات انجام شده بر روی افراد مبتلا به سل نشان داد که هنگام استنشاق روغن نعناع ، التهاب آنها کاهش می یابد و علائم بدتر یا عود می کنند.

افزایش انرژی یکی از مفیدترین اثرات روغن نعناع است که در تحقیقات انجام شده بر روی ورزشکاران یافت شد. روغن نعناع برای کنترل استرس و خستگی روانی و حتی برای درمان اختلالات اضطرابی مفید است.

روغن نعناع می تواند اضطراب را کاهش دهد ، حافظه را افزایش داده و آگاهی را افزایش دهد و برای رایحه درمانی استفاده می شود. یک مطالعه انگلیسی در سال 2008 این ویژگی ها را تأیید کرد. روغن نعناع فولیکول های مو را تقویت می کند ، پوست حساس را تقویت می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند.

روغن نعناع می تواند درد گاستریت را تسکین داده و علائم حالت تهوع مانند حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد. روغن نعناع همچنین برای گرفتگی روده و سندرم روده تحریک پذیر مفید است.

در موارد زیر از روغن نعناع استفاده نکنید:

  • مطالعات نشان داده است که بیماری رفلاکس معده (GERD) با روغن نعناع می تواند تشدید شود. دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گزارش می دهد:
  • نعناع می تواند ماهیچه سفت کننده بین معده و مری را شل کرده و به اسید معده اجازه دهد به مری بازگردد. ” “بنابراین ، ممکن است علائم سوزش سر دل و سوء هاضمه را بدتر کند.”
  • استفاده روزانه از آن به عنوان یک محرک توصیه نمی شود ، زیرا مصرف زیاد آن می تواند خواب را مختل کرده و عوارض جانبی دیگری نیز ایجاد کند ، مانند:
  • افسردگی ، مشکلات ادراری ، درد شکم ، بثورات پوستی ، تنفس آرام یا سریع ، تهوع و استفراغ ، اسهال ، بیهوشی.
  • با توجه به مقالات دیگر در مورد حقایق تغذیه ، مصرف زیاد نعناع نیز می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: fitness.mercola


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/