علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

این روزها ، هر ورزشکاری در مورد مصرف مکمل های ورزشی ، هم در رسانه ها و هم در اماکن ورزشی ، شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل های غذایی است که به عنوان مکمل غذایی محبوب شناخته می شود و بنابراین به راحتی در دسترس است. اما آیا پودر پروتئین فقط برای بدنسازان مصرف می شود یا سایر ورزشکاران نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات ، با مجله علوم ورزشی همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ماده اصلی آنها وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر بیشترین استفاده را دارد زیرا می تواند یک پروتئین کامل در نظر گرفته شود زیرا حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین تأمین پروتئین مورد نیاز بدن برای متابولیسم و ​​ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز با خوردن غذاهای غنی از پروتئین برآورده می شود.

با این حال ، در برخی موارد ممکن است این امکان پذیر نباشد یا فرد بخواهد از منبع پروتئین کامل استفاده کند ، بنابراین به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنیم؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن یک نوجوان به دلیل اینکه در حال بزرگ شدن است به پروتئین بیشتری احتیاج دارد و اگر در حال ورزش است ، به پروتئین بیشتری نیاز دارد تا هم متابولیسم و ​​هم ورزش خود را تامین کند. این ممکن است یکی از دلایل باشد.

وقتی تازه تمرینات را شروع کرده اید

البته در چنین مواردی بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله به سراغ پودر پروتئین بروید ، اما به معنای میزان دریافت پروتئین است.

هنگام ورزش پودر پروتئین مصرف کنید

اگر چند روز در هفته را به ورزش اختصاص دهید ، بدن شما به پروتئین بیشتری نیاز دارد.

هنگامی که تحت درمان آسیب قرار می گیرید

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند برای درمان آسیب به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اگر گیاه خوار هستید

کسانی که گیاه خوار هستند ؛ آنها از منابع پروتئینی مهمی مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ استفاده نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها به طور کامل از منابع پروتئین گیاهی استفاده نمی کنند ، باید پودر پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. همچنین ، برای ساختن یک کیلوگرم ماهیچه معادل 453 گرم ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر از مکمل پروتئین با دوز بالا استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند برای کلیه ها و کبد مضر باشد.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن شما و نیاز به مصرف مکمل ها را به دلیل ورزش محاسبه کرده اید ، باید بدانید که نیاز دارید:

محاسبه نیاز پروتئین – چقدر پروتئین در روز باید بخوریم؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن تا 8 /. در طول روز به پروتئین نیاز دارید.
  • ورزشکارانی که به فراغت می پردازند ، 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین.
  • ورزشکارانی که در سطح رقابتی شرکت می کنند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان ، 1.5 تا 2 گرم پروتئین در هر. کیلوگرم وزن بدن در هر روز
  • مثالبه عنوان مثال ، یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم به 112 تا 150 گرم پروتئین در روز نیاز دارد.

نکاتی برای نوجوانان

همانطور که توضیح دادیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است ، توصیه های زیر توسط آکادمی تغذیه و رژیم برای نوجوانان توصیه می شود. به ازای هر پوند وزن ، 453 گرم ، آنها به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران جوان ، این مقدار بیشتر است ، یعنی. 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد بدن می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان مقدار پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت فراموش نکنید که اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی دارید که نیاز بدن شما را برآورده می کند ، نیازی به پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/