علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما کم کربوهیدرات دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند و چون تصورات غلط زیادی در مورد آنها وجود دارد ، اغلب تصورات غلطی در مورد کربوهیدرات ها وجود دارد که کاملاً اشتباه است. اگرچه رژیم های کم کربوهیدرات ، مانند رژیم غذایی محبوب کتوژنیک ، به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما این بدان معنا نیست که شما کربوهیدرات مصرف می کنید یا از کاهش وزن جلوگیری می کنید ، و حتی کمبود کربوهیدرات می تواند مضر باشد.

البته همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. کربوهیدرات های قند و آرد فرآوری شده می تواند سطح قند خون را افزایش داده و از کاهش وزن جلوگیری کند. اما کربوهیدراتهای پیچیده موجود در غلات کامل و سبزیجات برای سلامتی و شکم باریک و لاغر ضروری است.

هنگامی که کربوهیدرات کافی (حدود 225 گرم در روز) نمی خورید ، احساس خوبی ندارید و این حتی در مورد کسانی که رژیم کتوژنیک دارند صادق است.

یکی از جدی ترین مشکلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو هستند ، کمبود فیبر است. بدون فیبر کافی ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. از مشکلات گوارشی گرفته تا اختلال در عملکرد روده و گرسنگی پی در پی. خوب است بدانید که کربوهیدرات ها تنها راه طبیعی برای دریافت فیبر هستند.

علائم کمبود کربوهیدرات در بدن

سردرد بدی دارید

کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز به درمان بیشتری نیاز ندارند ، بنابراین سطح قند خون را نسبتاً یکنواخت م keepثر نگه می دارند. با این حال ، هنگامی که شما به اندازه کافی کربوهیدرات نمی خورید (یا اصلا به اندازه کافی نمی خورید) ، قند خون شما کاهش می یابد و باعث سردرد می شود.

اگرچه گاهی سردرد طبیعی است ، اما اگر هر روز بعد از شروع رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن دچار سردرد می شوید ، این نشانه آن است که شما کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کنید. برخی از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند سیب ، گلابی و هویج را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا هم کاهش وزن را حفظ کنید و هم از سردرد به دلیل کمبود کربوهیدرات جلوگیری کنید.

کمبود کربوهیدرات و سرماخوردگی

چگونه بفهمیم بدن ما کم کربوهیدرات دارد؟

ممکن است متوجه شوید که گرچه دماسنج نشان می دهد که اتاق نسبتاً گرم است ، اما شما سرد هستید و دندان های شما در حال جمع شدن هستند. این نشانه این است که چیزی در بدن شما اشتباه است ، مگر زمانی که تب دارید. کسانی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند مستعد کم کاری تیروئید هستند ، این امر باعث می شود بدن آنها نتواند دمای داخلی خود را تنظیم کند.

واقعا دهنت بو میده

پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، بدن برای دریافت انرژی به چربی ذخیره شده می رود. در حالی که این ممکن است به شما در از بین بردن چربی شکم کمک کند (حداقل در ابتدا!) ، اما همچنین می تواند نفس شما را متعفن کند.

هنگامی که بدن فاقد کربوهیدرات است ، برای سوخت خود به چربی و پروتئین می رود و این از طریق فرآیندی به نام کتوز انجام می شود. متأسفانه استفاده از پروتئین و چربی برای سوزاندن بدن می تواند دهان شما را متعفن کند.

در حالی که افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند تا حدی به کاهش این مشکل کمک کند ، دو برابر شدن آب مصرفی نیز م effectiveثر خواهد بود. کارشناسان می گویند این ترفند ساده در واقع یک راه حل فوری برای از بین بردن بوی بد دهان است.

مدفوع شما نامنظم است

وقتی ماکارونی ، نان و غلات را کاهش می دهید ، در واقع فیبر خود را کاهش می دهید ، که اگر از مواد غذایی دیگر مانند مواد مغذی دریافت نکنید ، می تواند مشکل ساز شود. میوه و سبزیجات.

اگر فیبر کافی دریافت نکنید ، مشکلات روده ای دارید که شامل نفخ و یبوست می شود. برای رهایی از یبوست و دفع منظم روده ، روزانه 28 گرم فیبر از سبزیجات بدون نشاسته و بدون کربوهیدرات مانند کلم بروکلی ، کلم پیچ ، اسفناج و مارچوبه دریافت کنید.

کمبود کربوهیدرات و ناتوانی در ورزش

چگونه بفهمیم بدن ما کم کربوهیدرات دارد؟

کربوهیدراتها اولین منبع انرژی بدن هستند ، بنابراین هنگامی که ذخایر کربوهیدرات در ماهیچه کم و ناکافی است ، می تواند شما را دچار بی حالی و بی حالی کند و نتواند به تمرینات شدید خود ادامه دهد.

قبل از ورزش ، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای داشتن انرژی کافی برای ورزش و چربی سوزی را بررسی کنید. پس از تمرین ، باید بدانید که چقدر نیاز به کربوهیدرات برای جایگزینی انرژی از دست رفته خود دارید تا بتوانید روز بعد تمرین کنید. شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

دیگر وزن کم نمی کنید

در ابتدا ، وقتی برنامه کاهش وزن خود را شروع کردید ، روند چربی سوزی شما بسیار خوب پیش رفت ، اما اکنون اینطور نیست و شما کاهش وزن را متوقف کرده اید. چرا؟ رژیم کم کربوهیدرات می تواند چربی سوزی را متوقف کند ، زیرا اگر ناگهان کربوهیدرات را بیش از حد کاهش دهید ، کبد شما سعی می کند با تولید قند آن را جبران کند. با افزایش قند خون ، لوزالمعده انسولین ترشح می کند که هورمون ذخیره کننده چربی است.

بنابراین به جای از دست دادن چربی ، آن را ذخیره می کنید. یعنی دقیقاً برعکس آنچه می خواهید اتفاق بیفتد. بهترین راه برای مقابله با این امر انجام چرخه کربوهیدرات است. این بدان معناست که شما در هفته بیشتر از حد معمول کربوهیدرات مصرف می کنید. لازم نیست دو برابر روزهای دیگر غذا بخورید. اسموتی غنی از پروتئین نیز نیازهای شما را برآورده می کند.

همیشه گرسنه

چگونه بفهمیم بدن ما کم کربوهیدرات دارد؟

اغلب کربوهیدراتهای سالم اغلب سرشار از فیبر معده هستند. بنابراین اگر این کربوهیدرات ها را با سایر مواد مغذی اشباع جایگزین نکنید ، ممکن است متوجه شوید که معده شما دائماً متورم است.

افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند به احتمال زیاد احساس گرسنگی می کنند. آنها کربوهیدرات ها را حذف کرده و چربی های سالم را جایگزین آنها کرده اند. رژیم کم کربوهیدرات و چربی کم بهترین دستور العمل برای گرسنگی دائمی است!

یکی از علائم کمبود کربوهیدرات در بدن مه مغزی است

درست مانند بدن شما ، مغز شما از کربوهیدرات ها به عنوان انرژی استفاده می کند. وقتی مغز نتواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند ، شما نمی توانید تمرکز کنید و نمی توانید خوب فکر کنید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که زنانی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند در آزمون های حافظه نمره کمتری نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم کالری و متعادل داشتند دریافت کردند. اما وقتی گروه کم کربوهیدرات شروع به خوردن کردند ، مغز آنها بلافاصله به حالت عادی بازگشت.

شما غیر اخلاقی و تحریک پذیر شده اید

افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند اهمیت گرسنگی یا عصبانیت ناشی از گرسنگی را درک می کنند. محدود کردن مصرف کربوهیدرات ، به ویژه در ابتدا ، واقعاً می تواند شما را عصبانی و عصبی کند.

این به این دلیل است که شما کالری کافی دریافت نمی کنید و قند خون شما پایین است. غذاهای نشاسته ای مانند کیک ، بیسکویت ، ماکارونی و پنیر نیز میان وعده های مناسبی هستند که بسیاری از آنها در هنگام گرسنگی به خوردن آن ها عادت کرده اند و حالا که نمی توانند ، عصبانی شدن و بی قراری آنها غیر معمول نیست.

یکی دیگر از دلایل کم خلق و خوی کربوهیدرات این است که کربوهیدرات نیز برای تولید سروتونین مورد نیاز است. سروتونین یکی از هورمون های خلق و خوی خوب است که در مغز تولید می شود. بنابراین می توان گفت کربوهیدرات کمتر به معنای لبخند کمتر است! افزودن کربوهیدرات بیشتر به وعده غذایی می تواند روحیه و روحیه شما را بهبود بخشد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/