علوم ورزشی چگونه می توان بهترین رژیم غذایی را برای انواع بدن انتخاب کرد؟


شما ممکن است کم و بیش با انواع بدن آشنا باشید و بدانید که چگونه و کجا بدن شما چربی را ذخیره می کند می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما و البته وزن شما داشته باشد. پیشتر در مقاله ای با عنوان “چرا مهم است که بدن در کجا چربی ذخیره می کند؟” در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که چه چیزی بخورید و چه چیزی را بر اساس نوع بدن خود حذف کنید.

چرا باید نوع بدن خود را بدانید؟

تیپ بدنی این روزها بیشتر به ظاهر مربوط می شود تا به سلامتی ، به خصوص وقتی که صحبت از لباس پوشیدن است! اما وقتی صحبت از سلامتی می شود ، تیپ بدنی شما می تواند در مورد خطرات احتمالی برای سلامتی و توانایی های شما چیزهای زیادی بگوید.

نکته اصلی این است که بدن شما چگونه و چگونه چربی را ذخیره می کند. برخی از چربی ها بیش از سایرین برای سلامتی مضر هستند و ممکن است به روش های مختلف رژیم غذایی واکنش متفاوتی نشان دهند.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که افرادی که وزن بیشتری در ناحیه شکم دارند ، به رژیم های کم کربوهیدرات بهتر پاسخ می دهند ، در حالی که کسانی که وزن بیشتری در ناحیه باسن و ران دارند ، به رژیم های کم چرب بهتر پاسخ می دهند و این تازه آغاز کار است. متخصصان تغذیه می توانند به شما کمک کنند بفهمید نوع بدن شما چیست و باید چه کار کنید.


پیشنهادات مطالعه: چه نوع اندامی دارید؟ اکتومورف ، مزومورف یا اندومورف؟


اندام های سیبی شکل

اندام سیبی شکل دقیقاً همانطور که از نامش پیداست است. قسمت بالایی بدن ، شانه های پهن و بازوها ، باسن و پاهای کوچکتر ، به این معنی که بالاتنه به طور کلی بزرگتر از پایین تنه است.

اگر مانند یک سیب وزن خود را افزایش دهید ، احتمالاً تمام وزن اضافی مستقیماً به معده شما می رسد. حمل چربی در ناحیه شکم به این معنی است که چربی بیشتری در اطراف اندام های داخلی خود دارید ، که خطر بیماری های قلبی ، دیابت و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

سیب چه بخورد؟

بر خوردن چربی های سالم تمرکز کنید و این ضرب المثل قدیمی را که خوردن چربی شما را چاق می کند ، فراموش کنید: چربی های اشباع نشده و چربی های امگا 3 به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

چربی های سالم به تراشیدن معده و کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. چربی تأثیر کمی بر سطح انسولین دارد ، بنابراین قند خون شما پایین می آید. در نتیجه ، اشتیاق و انرژی بیشتری دارید. آووکادو ، ماهی قزل آلا ، گردو ، دانه های چیا و کره آجیل نمونه های خوبی هستند.

کدام سیب را نباید خورد

خوردن چربی های سالم تنها نیمی از مبارزه برای کشیدن شکم شما است. اندام های شکل سیب نیز باید مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه کربوهیدرات های ساده مانند قند و تنقلات قندی را کاهش دهند.

رژیم غذایی مناسب می تواند ادامه یابد و برای بسیاری از افراد به معنی خوردن مقداری کربوهیدرات است. فقط سعی کنید میزان کربوهیدرات خود را به 40 درصد از کل کالری خود محدود کنید.

اندام گلابی شکل

در زیر انواع بدنهای گلابی شکل با شانه های باریک ، کمر باریک و باسن و رانهای بزرگ آمده است. تشخیص می دهند خوشبختانه باسن و ران یکی از بهترین و سالم ترین مکان هایی است که می توان چربی را در آن ذخیره کرد و ثابت شده است که با طول عمر بیشتری ارتباط دارد.

متأسفانه ، پیدا کردن شلوار جین مناسب و اندازه این اندام بسیار مشکل است. چربی اضافی می تواند بر مفاصل ، قلب و مغز هر کجا که ذخیره می شود فشار وارد کند.

گلابی چه بخورد؟

تمرکز اصلی اندامهای گلابی باید بر حفظ ماهیچه های بدون چربی و حفظ وزن سالم باشد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف ، خوردن مقدار زیادی پروتئین کم چرب ، سبزیجات برگ دار و چربی های سالم است.

اینها سه جزء اصلی هر رژیم غذایی سالم هستند ، اما ترکیبی از این سه است که به اندام های گلابی شکل کمک می کند تا در هنگام عضله سازی چربی بسوزانند. به عبارت دیگر ، سالاد بیشتری با گوشت بدون چربی بخورید!

کدام گلابی ها نباید بخورند

همه ما می دانیم که شکر برای سلامتی مفید نیست. محدود کردن مصرف قند لزوما به این معنا نیست که هرگز نمی توانید کیک تولد بخورید.

در عوض ، تفکر خود را به چیزهای خوب زندگی منحرف کنید ، مانند: غذاهایی که قند بالایی دارند. چیزهایی مانند سس پاستا ، سس گوجه فرنگی ، نان ، بلغور جو دوسر فوری و کره بادام زمینی دارای قندهای پنهان هستند.

شکر در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شود. برای سهولت انجام تکالیف ، این قانون را به خاطر بسپارید: از خوردن غذاهایی که بیش از 3 گرم قند اضافی دارند (در برچسب نشان داده شده است) خودداری کنید.


پیشنهادات مطالعه: بهترین تمرینات را برای فرم بدن خود بدانید


اندام ساعت شنی

ما دو نوع تیپ بدنی یا شکل بدن را معرفی کردیم که سومی از آنها اندام های ساعت شنی است ، وزن بیشتری را بین بالاتنه و پایین تنه حمل می کند و کمر باریک تری دارد.

این نوع اندام ها معمولاً چربی را در سراسر بدن ذخیره می کنند. زنان اغلب دوست دارند چنین بدنی داشته باشند زیرا دارای انحناهای جذابی است ، اما این فرم بدن به راحتی می تواند چند کیلو وزن اضافه کند بدون اینکه شخص متوجه آن شود زیرا این وزن اضافی به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می شود. هرگونه اضافه وزن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

ساعت های شنی چه بخورند؟

اگر شما هم شکل ساعت شنی دارید ، هوشمندانه غذا بخورید تا وزن نامحسوس بر شما تحمیل نشود! به جای بسته بندی آنچه شما نیاز دارید ، بسته بندی اضافی را امتحان کنید.

سعی کنید سبزیجات را به عنوان میان وعده خود داشته باشید. سبزیجات نه تنها برای شما مفید هستند ، بلکه به شما این امکان را می دهند که غذای زیادی بدون دریافت کالری زیاد بخورید و در عین حال بیشتر راضی و راضی باشید. تنقلات مناسب برای ساعت شنی می تواند هویج و گوآکامول ، کرفس و کره بادام ، آووکادو با نان تست ، خیار و حمص باشد.

آنچه نباید ساعت شنی بخوریم

جذابیت بدن شما ممکن است به دلیل سطوح بالای هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون باشد. این هورمون ها فواید زیادی دارند ، اما استروژن هورمونی است که چربی را ذخیره می کند و می تواند باعث افزایش وزن شود.

اگر ریتم طبیعی هورمون های شما مختل شود – استرس می تواند یکی از دلایل آن باشد – در این صورت ممکن است اشتهای شما افزایش یافته و میل به خوردن شیرینی داشته باشید. سعی کنید مصرف این غذاها را کاهش دهید: شیرینی ، شیرینی ، بستنی و سایر غذاهای سرشار از چربی و چربی.

اندام مستطیلی یا شکل خط کش

اگر به طور طبیعی لاغر هستید و کمی خمیدگی در بدن دارید ، احتمالاً شما یک فرمانروا هستید! از نظر ذخیره چربی ، شما بهترین تیپ بدنی را در بین انواع بدن دارید.

خط کش ها معمولاً برای افزایش وزن باید سخت کار کنند. اما این دلیل نمی شود که از نظر تغذیه کاملاً رایگان باشید. بسیاری از افراد با اندام مستطیلی یا خط کش شکل بر این باورند که چون لاغر هستند ، می توانند هرچه می خواهند بخورند و ورزش نکنند. اما حتی اگر ظاهراً اضافه وزن ندارید ، باز هم می توانید درصدی از چربی را در بدن خود داشته باشید که شما را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها می کند.

آنچه حاکمان باید بخورند

حاکمان باید آنقدر غذا بخورند که سیر شوند ، نه زیاد و نه کم. رژیم متعادل حاوی کربوهیدرات ، چربی و پروتئین برای این نوع اندامها بهترین است.

همچنین بسیار مهم است که افراد دارای اندام مستطیلی ورزش کنند. تمرکز بر تغذیه و ورزش به شیوه ای منظم می تواند سلامت این اندام ها را حفظ کرده و خطر بیماری را به حداقل برساند.

بسیاری از افراد با اندام های اندامی شکل ممکن است به ورزش های استقامتی مانند دوچرخه سواری و دویدن علاقه مند باشند ، بنابراین برای دریافت سوخت مناسب برای این فعالیت ها باید کربوهیدرات زیادی مصرف کنند. غذاهای مناسب اندام های منظم: همه غذاهای فرآوری نشده و غذاهای طبیعی!

آنچه حاکمان نباید بخورند

از آنجا که خط کش ها معمولاً کم وزن هستند ، نه اضافه وزن ، باید در مورد محدود کردن گروه های غذایی دقت کنند. اگر اندامی به شکل خط کش دارید و اضافه وزن ندارید ، باید تغذیه مناسب داشته باشید و از دیگران تقلید نکنید. اگر می خواهید عضله بسازید ، در خوردن پودر پروتئین ، کاسنی یا گوشت زیاده روی نکنید. این روزها مردم بیش از حد پروتئین مصرف می کنند. اگر بدن یک فرد عادی نیاز به تقریبا. 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن.

اسلام قیفی شکل

اگر سینه ، گردن و شانه های بزرگی دارید ، اما وقتی پایین می آیید باریک تر و باریک تر می شود ، نوع پنجم تیپ بدنی شامل شما می شود ، شما یخ قیف هستید! عضله سازی برای شما راحت تر است ، به ویژه در قسمت بالای بدن. اما مانند سیب ، شما در معرض ذخیره چربی در اطراف شکم خود هستید.

بستنی قیفی باید چه بخورد؟

مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید ، اما فقط غلات کامل و کربوهیدراتهای پیچیده. این غذاها انرژی پایداری به شما می دهند و دارای فیبر سیری هستند که شما را در بین وعده های اصلی سیر نگه می دارد.

تحقیقات نشان داده است که این نوع فیبرها می توانند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را کاهش دهند. کابینت آشپزخانه خود را با کینوا ، جو ، برنج قهوه ای ، عدس و لوبیا و سیب زمینی شیرین پر کنید.

چه چیزهایی بستنی قیفی نخورید

کسانی که دارای اسلام گرایان قیفی شکل هستند باید میزان مصرف چربی خود را کنترل کنند. البته ، ما خوردن تنقلات بدون چربی را توصیه نمی کنیم ، اما باید در انتخاب نوع چربی دقت کنید.

شما آزاد هستید که چربی های سالم بخورید اما از چربی های تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​یا اسیدهای چرب اشباع نشده اجتناب کنید زیرا این چربی ها می توانند تأثیر معکوس بر بدن شما داشته باشند. کمتر از روغن نارگیل ، پنیر ، کره ، روغن کلزا ، روغن های گیاهی و روغن دانه استفاده کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: rd


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/