علوم ورزشی چه نوع مکمل بدنسازی برای بیماران دیابتی مناسب است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

امروزه مکمل های بدنسازی رواج یافته است ، علاوه بر کسانی که دیابت دارند و تمرینات بدنسازی انجام می دهند ، هم نیاز دارند و هم می خواهند از مکمل های بدنسازی استفاده کنند ، در این مقاله از مجله علوم ورزشی ، مکمل های مجاز برای افراد مبتلا به دیابت را مرور می کنیم.

پودر پروتئین

مکمل های پودر پروتئین معمولاً آب پنیر هستند. منبع خوبی از اسیدهای آمینه و پپتیدها است. رژیم های غذایی با شاخص گلیسمی پایین برای دیابت نوع 2 مفید هستند ، بنابراین افزودن پروتئین به رژیم غذایی شما می تواند این خطر را کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2010 توسط پل و الیس در استرالیا نشان داد که غذاهای حاوی آب پنیر در مقایسه با پروتئین کازئین ، تخم مرغ و ماهی تن یا بوقلمون اشتها را کاهش می دهد. مطالعه ای در سال 2009 توسط پترسون و همکاران. در ایالات متحده ، مکمل آب پنیر باعث کاهش فشار خون پس از غذا می شود.

مطالعه دیگری در سال 2005 نشان داد که این اثر در بیماران دیابتی نیز مشاهده می شود. وقتی آب پنیر به رژیم غذایی آنها اضافه می شود تا به هضم و جذب کربوهیدرات ها کمک کند ، انسولین را در خون شبیه سازی کرده و سطح قند خون بالا را بعد از غذا کاهش می دهد.

به گفته جیکوبز و همکاران ، جدا از انسولین. در سال 2014 ، پروتئین او هورمون اینکرتین را در روده افزایش می دهد. از سوی دیگر ، در سال 2015 ، اسمیت و همکارانش دریافتند که این پروتئین با اختلال در ترشح گلوکز ، مقاومت به انسولین را تحریک می کند. با وجود اطلاعات گسترده ای که در مورد استفاده از پروتئین برای تنظیم انسولین و قند خون وجود دارد ، مطالعات گسترده تری برای ارائه سرنخ های دقیق مورد نیاز است.

اثرات جانبی: افرادی که به شیر و محصولات لبنی حساسیت دارند نباید مکمل کازئین و پروتئین مصرف کنند. آلرژی به پروتئین وی در این زمینه گزارش شده است. خطر افزایش مقاومت به انسولین در این افراد وجود دارد ، اما شواهد بسیار کمی این را نشان می دهد.

تداخلات دارویی: افراد مبتلا به دیابت باید آگاه باشند که پروتئین آنها می تواند قند خون آنها را کاهش دهد و ترکیب آن با داروهای کاهش قند خون می تواند باعث هیپوگلیسمی یا هیپوگلیسمی شدید شود.

مقدار مصرف: طبق گفته کلینیک مایو ، مصرف بیش از 50 گرم یا 30 گرم برای 6 ماه از این مکمل مجاز است. برای دریافت دوز مناسب با پزشک خود تماس بگیرید.

گلوتامین

چه نوع مکمل بدنسازی برای بیماران دیابتی مناسب است؟

ال-گلوتامین هنگام وعده غذایی باعث افزایش ترشح GLP-1 و انسولین و کاهش قند خون در دیابت نوع 2 می شود. این تأثیر در مطالعه ای در سال 2009 توسط گرینفیلد و همکاران توضیح داده شد. از انگلستان در بیماران مبتلا به دیابت کنترل شده.

در سال 2011 ، Bunt و Samucha و همکارانش از استرالیا در یک آزمایش بالینی به این نتیجه رسیدند که گلوتامین می تواند داروی جدیدی باشد ، با یا بدون sitagliptin (داروی دیابت) برای تحریک سطح GLP-1 و بعد از غذا ، کاهش قند خون بالا.

گلوتامین ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت زیر نظر پزشک توصیه شود. با این حال ، توجه داشته باشید که هیچ مطالعه ای در مورد افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده وجود ندارد – بنابراین اگر دیابت کنترل نشده دارید ، قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

اثرات جانبی: گلوتامین را به نوشیدنی های گرم اضافه نکنید زیرا اثر آن را از بین می برد. افراد مبتلا به سندرم کلیه ، کبد یا ری نباید از این مکمل استفاده کنند. افرادی که بیماری روانی دارند یا سابقه صرع دارند باید گلوتامین را با احتیاط مصرف کنند زیرا ممکن است وضعیت آنها بدتر شود. بررسی کنید آیا اجزای دیگری به محصول اضافه شده اند که ممکن است تأثیر بدی بر شما داشته باشد.

تداخلات دارویی: گلوتامین ممکن است اثر درمان سرطان روده را با دوکسوروبیسین ، روش rexit و 5-fluorouracil افزایش دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پاکلیتاکسل ، که برای درمان سرطان سینه و سایر سرطان ها استفاده می شود ، می تواند آسیب عصبی را کاهش دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است رشد تومور را افزایش دهد. مشخص نیست که آیا گلوتامین برای بیماران سرطانی بی خطر است یا خیر.

مقدار مصرف: برای اطلاع از دوز مناسب خود با پزشک خود تماس بگیرید.

حاکی از
باید خوانده شود:

افراد دیابتی بدنسازی را چگونه انجام می دهند؟

مکمل های غذایی قبل از ورزش

ادعا می شود که مکمل های قبل از تمرین باعث افزایش انرژی ، هوشیاری ، قدرت و ترکیب بدن می شود. این مکمل ها اغلب ترکیبی از کافئین ، کراتین ، گوارانا و .. هستند که از این ترکیبات برای افزایش جریان خون ، تمرکز ، ضربان قلب و افزایش رفاه شما استفاده می شود.

افراد مبتلا به دیابت و افراد مبتلا به مشکلات قلبی ، متابولیکی ، کلیوی یا عصبی باید از مصرف محرک ها خودداری کنند مگر اینکه توسط پزشک تایید شده باشد. اگرچه مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است ، دوز مصرفی مهم است.

علاوه بر این ، مکمل های قبل از تمرین ممکن است حاوی دوزهای اضافی برخی ترکیبات دیگر باشند. بنابراین ، به عنوان یک فرد دیابتی ، باید از مصرف مکمل ها قبل از ورزش اجتناب کنید زیرا ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که شما از آنها مطلع نیستید و برای شما مضر هستند.

کراتین

چه نوع مکمل بدنسازی برای بیماران دیابتی مناسب است؟

کراتین یک آمینو اسید طبیعی در بدن است. تا حدی توسط کلیه ها ، کبد و لوزالمعده تولید می شود و همچنین از طریق غذا جذب می شود. سپس عمدتا به ماهیچه های اسکلتی ، مغز و اندام تناسلی منتقل می شود.

اگرچه بیشتر به عنوان مکمل عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مطالعاتی وجود دارد که از آن در شرایط مختلف سلامتی ، از جمله دیابت استفاده می کند. گوالانو و همکارانش از برزیل یک مطالعه 12 هفته ای در مورد دیابت نوع 2 در 25 بیمار منتشر کردند که نشان داد مصرف مکمل های کراتین در ترکیب با یک برنامه ورزشی مناسب کنترل قند خون را بهبود می بخشد.

با این حال ، تحقیقات زیادی در مورد تعداد زیاد افراد در مورد تأثیر کراتین بر دیابت انجام نشده است. عوارض جانبی کراتین ممکن است در افراد مبتلا به دیابت مورد مطالعه قرار نگرفته باشد. بنابراین ، استفاده از این مکمل توصیه نمی شود مگر اینکه پزشک شما به شما توصیه کند که از آن استفاده کنید.

اثرات جانبی: کراتین ممکن است برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مناسب نباشد. اگر علاوه بر دیابت ، مشکلات کلیوی دارید ، ممکن است کراتین فشار بیشتری به آنها وارد کند. کراتین همچنین فشار خون را افزایش می دهد و بنابراین برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. به طور کلی توصیه می شود قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید ، پزشک از وضعیت شما مطلع است.

تداخلات دارویی: کراتین باید در افرادی که مشکلات کلیوی یا کلیوی یا کبدی ، داروهای کافئین دار و کافئین دار ، داروهای کنترل کننده خلق و خو ، شیمی درمانی ، داروهای کاهنده کلسترول و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مصرف می کنند با احتیاط فراوان استفاده شود. آنها ممکن است با این داروها تداخل داشته باشند. کراتین ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد ، بنابراین قبل از مصرف کراتین با پزشک خود تماس بگیرید.

مقدار مصرف: ما به افراد دیابتی توصیه نمی کنیم که مکمل مصرف کنند مگر اینکه پزشک / متخصص تغذیه به شما اجازه استفاده از آنها را بدهد و بهترین دوز را برای شما توصیه نکند.

حاکی از
باید خوانده شود:

تغذیه مناسب برای دیابت نوع 2 – بدترین و مفیدترین غذاها برای دیابت

اسیدهای آمینه با زنجیره یا انشعاب مواد مغذی ضروری هستند که بدن از پروتئین های موجود در غذا ، به ویژه گوشت و محصولات لبنی دریافت می کند. این ترکیبات شامل لوسین ، ایزولوسین و والین است و زنجیره همچنین به ساختار شیمیایی این اسیدهای آمینه اشاره دارد. BCAA به عنوان مصرف انرژی ماهیچه ها در متابولیسم چربی و تنظیم گلوکز نقش دارد.

با این حال ، مکمل های غنی از پروتئین با BCCA در بسیاری از علاقه مندان به ورزش محبوب هستند. بنابراین ، اثربخشی آنها در پیشگیری از بیماری ها ، از جمله زنان مبتلا به دیابت نوع 2 و افرادی که در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند ، در حال آزمایش است. این مواد به طور طبیعی در غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماهی ، سویا ، تخم مرغ ، لوبیا (مانند نخود ، عدس ، لوبیا) ، بادام و ذرت یافت می شوند.

آیا افراد دیابتی می توانند از تستوسترون استفاده کنند؟

مطالعات توسط داندونا و همکاران. از ایالات متحده (2010) نشان می دهد که ممکن است بین سطح پایین تستوسترون در مردان و دیابت نوع 2 ارتباطی وجود داشته باشد. مطالعات دیگر ، مانند بویانو و همکاران. از بلغارستان (2003) و مطالعه دیگری از چین (2005) ، دریافتند که مکمل های تستوسترون می توانند حساسیت به انسولین و کنترل قند خون را بهبود بخشند.

تجزیه و تحلیل Ginsberg و همکاران. از ایالات متحده ، یک اثر منفی کوتاه مدت (1.3)) مکمل تستوسترون پیدا شد. بنابراین اگر می دانید میزان تستوسترون شما پایین است ، مصرف تستوسترون برای شما به عنوان یک دیابتی مفید خواهد بود. با این حال ، تستوسترون یک هورمون است و پس از مشورت با پزشک باید با احتیاط مصرف شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

نام: اندوکرین وب + شورای دیابت


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/