علوم ورزشی چرا 80 درصد تغذیه و 20 درصد ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام است؟


شما آن را شنیده اید که می گوید: “شما نمی توانید با ورزش اثرات سوءتغذیه را از بین ببرید” و وقتی صحبت از حفظ سلامت بدن می شود ، این آخرین حرف است. تغذیه و ورزش هر دو بخش مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام هستند. عادات غذایی تأثیر عمیق تر و شدیدی بر ساختار بدن و اهداف تناسب اندام شما نسبت به سایر عوامل تناسب اندام دارد. وقتی ترکیبی از ورزش و تغذیه سالم وجود داشته باشد ، می توانید تغییرات مثبتی را در بدن خود ایجاد کنید. برای توضیح قانع کننده به مجله علوم ورزشی بپیوندید.

استراتژی رژیم داشته باشید

ساختار بدن را می توان با تغذیه بدون ورزش تغییر داد ، اما ترکیب این دو چیزی است که شامل سلامتی می شود. 80 درصد تغذیه و 20 درصد ورزش فرمولی است که اهمیت تغذیه را به وضوح نشان می دهد. ورزش بدون رژیم غذایی سالم ممکن است اتلاف وقت کامل نباشد ، اما مانند شنا در خلاف جریان ، هیچ پیشرفتی در ساختار و ترکیب بدن وجود ندارد.

همه ما افرادی را دیده ایم که سالها به طور منظم هفته ها در هفته به باشگاه می روند و در کاهش وزن و تناسب اندام نتیجه ای نمی گیرند. دلیل این بی فایده بودن ساده است. زیرا آنها از هیچ استراتژی غذایی پیروی نمی کنند و مانع رسیدن آنها به اهدافشان می شود.

تغذیه کلید تنظیم عملکرد بدن است. وقتی تغذیه مناسب نیست ، ماهیچه ها رشد نمی کنند ، وقتی تغذیه سالم نیست ، شما نمی توانید با ساعت ها ورزش از شر چربی بدن خلاص شوید. اگر تغذیه ناسالم باشد ، حتی در نهایت می تواند باعث اختلال در عملکرد هورمون های بدن شود و می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

سوالات متداول

سوالات متداولی که در زمینه تناسب اندام و اهداف تحقیق ایجاد می شود عبارتند از: “چند درصد از هدف من با ورزش و چند درصد از طریق تغذیه به دست می آید؟” پاسخ ها معمولاً “هر دو مهم هستند اما درصد را نمی توان تعیین کرد” یا عبارت معروف “صد در صد ورزش و صد در صد تغذیه”.

پاسخهای مبهم مانند این نمی تواند شما را به جایی که می خواهید برساند ، مخصوصاً آنهایی که در ابتدای مسیر تناسب اندام خود هستند و می خواهند بدن و ساختار بدن خود را بهبود بخشند. بهترین پاسخ این است که تغذیه بیشترین تأثیر را بر تغییرات جسمانی دارد ، یعنی بسیار بیشتر از ورزش ، در واقع درصد های دیگر را می بلعد!

منطق ورزش و تغذیه

اکنون به درصد ها می پردازیم و منطق ورزش و تغذیه را بررسی می کنیم. یک ورزشکار معمولی ممکن است 3 تا 4 جلسه تمرین با وزنه و 3 تا 4 تمرین هوازی در هفته داشته باشد و در مجموع 8 جلسه در هفته انجام دهد. این تعداد جلسات در هر هفته به او امکان می دهد 8 بار تغییر مثبت در بدن خود ایجاد کند. البته با آموزش

همان شخص روزانه 3 وعده غذایی سالم و شاید 2 میان وعده می خورد. محاسبات سریع نشان می دهد که 21 تا 35 بار در هفته این توانایی را دارد که مستقیماً تغییرات مثبت ایجاد کند و چربی بسوزاند و ماهیچه بسازد ، البته با تغذیه.

تو چیزی هستی که می خوری!

مثال بالا به شما نشان داد که تغذیه در واقع با ایجاد فرصت هایی برای تحول فیزیکی برنده می شود. اگر اعداد این مسابقه را باز کنیم ، 21 تا 35 بار در هفته فرصت تغییر ساختار بدن از طریق تغذیه ، که تقریباً برابر 80 درصد است ، وجود دارد.

این موقعیت 20 for برای نمرات ورزش باقی می گذارد. ارزیابی رابطه منطقی بین ورزش و تغذیه دقیقاً اعدادی است که در ابتدا ذکر شد. این همچنین بدان معناست که اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و احساس تناسب اندام کنید ، باید 80 درصد تمرکز خود را روی تغذیه متمرکز کنید. بنابراین این درست است که آنها می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید.

از قانون 80 and و 20 پیروی کنید

آیا داستانهای جالب کسانی را که لاغری شگفت انگیزی داشته اند شنیده اید؟ در وهله اول عملکرد آنها رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم است و قبل از شروع یک برنامه ورزشی خاص ، آنها در عادات آشپزی و استراتژی های غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده اند. این آغاز راه موفقیت آنها است و اضافه شدن تمرینات ورزشی به تجهیز و تقویت آنها در این راه کمک کرده است.

این ایده خوبی است که فکر کنیم ما می توانیم تغییرات فیزیکی مثبتی را تنها با ورزش ایجاد کنیم ، اما این به دور از واقعیت است. پیروی از قانون 80 تا 20 تفاوت ایجاد می کند و درک و دانستن آنچه می خورید نقش مهمی در ظاهر و بدن شما دارد. باید بدانید که هر هدفی تغذیه خاص خود را دارد ، خواه کاهش وزن باشد یا عضله سازی.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می کنید تغذیه بیشتر از ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام نقش دارد؟

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/