علوم ورزشی چرا ورزشکاران و بدنسازان به روی بیشتری نیاز دارند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

روی یک ماده معدنی کمیاب است که بدن شما به مقدار کم به آن نیاز دارد ، اما این بدان معنا نیست که اهمیتی ندارد. روی در بسیاری از واکنشهای شیمیایی بدن از جمله بهبود زخم ، عملکرد سیستم ایمنی ، باروری و رشد سلول نقش دارد.

علیرغم اهمیت روی برای سلامتی ، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد ، به ویژه افراد بالای 60 سال ، روی کافی دریافت نمی کنند و بیشتر از افراد جوان به این ماده معدنی نیاز دارند.

طبق تحقیقات انجام شده ، در صورت ورزش به روی بیشتری نیاز دارید. آیا خوردن روی بیشتر می تواند عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد؟ در این مقاله از مجله Science Sports دلایلی را که باید بیشتر روی مصرف کنید به شما می گوییم.

روی به رشد و قوی شدن ماهیچه ها کمک می کند

وقتی تمرینات قدرتی انجام می دهید ، باید از هورمون های خود مانند هورمون رشد و تستوسترون که برای افزایش رشد ماهیچه ها مهم هستند حمایت کنید. کبد شما همچنین باید هورمونی به نام IGF-1 تولید کند.

روی مستقیماً در تولید و ترشح این هورمون ها که بر رشد ماهیچه ها تأثیر می گذارد ، دخالت دارد. مطالعات روی مردان ارتباط بین کمبود روی و سطح پایین تستوسترون را نشان داده است. با مصرف مکمل های روی این مردان ، سطح تستوسترون آنها افزایش یافت. دریافت مقدار کافی روی در رژیم غذایی به ایجاد محیط هورمونی مناسب برای رشد ماهیچه های شما با تمرینات قدرتی کمک می کند.

روی به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند

ورزش می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به عنوان محافظ در برابر سرماخوردگی و سایر ویروس ها عمل کند. و این تنها یکی از مزایای زیاد ورزش است. اما ورزش بر بدن شما نیز فشار می آورد.

اگر به درستی غذا نمی خورید ، به ویژه اگر تمرینات شما شدید و متنوع است ، ممکن است مستعد ویروس هایی باشید که در اطراف شما هستند. روی روی جنبه های مختلف سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد و اگر روی کافی دریافت نکنید ، احتمال ابتلا به این ویروس بیشتر است.

روی سلولهایی به نام سلولهای کشنده را فعال می کند که می توانند ویروسها را فوراً و بدون شک شکست دهند ، و این دقیقاً همان چیزی است که شما هنگام سرماخوردگی به آن نیاز دارید.

وقتی ورزش می کنید ، روی خود را از دست می دهید

وقتی عرق می کنید ، روی خود را از دست می دهید. این مطالعه ، که در مجله FASEB منتشر شد ، نشان داد که سطوح روی افراد در دوره بهبودی پس از ورزش هوازی کاهش قابل توجهی داشته است.

در نتیجه تمرینات سنگین و دوره های آموزشی طولانی تر ، با ترشح عرق بیشتر روی بیشتری از بین می رود. تمرین کنندگان استقامتی بیشتر مستعد کمبود روی هستند و در نتیجه ممکن است کاهش توده عضلانی و همچنین توده استخوانی را تجربه کنند.

مطالعات نشان می دهد که کمبود روی می تواند استقامت و قدرت ماهیچه ها را کاهش دهد.

کمبود روی می تواند چربی سوزی را کند کند

اگر در تلاش برای سوزاندن چربی بدن هستید ، دریافت مقدار کافی روی از طریق رژیم غذایی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. اگرچه هنوز روی به طور کامل ثابت نشده است که چربی سوزی را در افرادی که کمبود روی ندارند بهبود می بخشد ، اما مطالعات مختلف این ادعا را که روی در چربی سوزی نقش دارد ، تایید کرده است.

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که افراد چاق بیشتر از افراد لاغر به کمبود روی مبتلا می شوند. مطالعه دیگری نشان داد که افراد چاق که از مکمل روی به مدت یک ماه استفاده کردند ، کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدن و همچنین دور کمر داشتند. روی لزوماً بهترین مکمل برای سوزاندن چربی نیست ، اما دریافت مقدار کافی آن از طریق غذا می تواند کاهش وزن را برای شما آسان کند.

روی ، کمک کننده پس از تمرین

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما نیاز به استراحت دارد تا بتوانید به طور کامل بهبود یابید. روی می تواند در این فرایند به شما کمک کند. روی به کاهش سرعت پاسخ بدن به استرس کمک می کند. البته فشار و استرسی که ورزش بر بدن وارد می کند خوب است ، اما به شرطی که متعادل باشد!

بعد از ورزش ، ماهیچه های شما نیاز به ترمیم دارند و روی یکی از مواد معدنی است که برای تسهیل این ترمیم ها به آن نیاز دارید. روی همچنین با عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان ، پاسخ بدن به استرس را تعدیل می کند. برخی از کارشناسان حتی معتقدند که روی روند پیری را کند می کند زیرا بار اکسیداتیو بر روی سلول ها را کاهش می دهد.

5 دلیل اصلی نیاز ورزشکاران به روی بیشتر

چگونه بفهمیم کمبود روی داریم؟

دو گروه از افراد بیشتر در معرض کمبود روی هستند: گیاه خواران و افراد بالای 60 سال. شما می توانید مقدار زیادی روی از طریق غذاهای دریایی و گوشت دریافت کنید. اگرچه غلات کامل ، حبوبات و حبوبات نیز حاوی مقدار قابل توجهی روی هستند ، روی معمولاً از طریق غذاهای گیاهی به خوبی جذب نمی شود.

اگر لبنیات می خورید و شیر و پنیر می خورید ، به احتمال زیاد از طریق این غذاها مقدار مناسب روی دریافت خواهید کرد. با این حال ، اگر رژیم غذایی شما گیاهی است ، قطعاً باید غذاهای گیاهی حاوی مقدار زیادی روی از جمله آجیل و دانه ها ، غلات کامل ، حبوبات و جوانه گندم مصرف کنید.

مردان و زنان بالای 60 سال چطور؟

تحقیقات نشان داده است که 40 درصد از افراد مسن ممکن است کمبود روی داشته باشند. این با واکنش و التهاب سیستم ایمنی ارتباط تنگاتنگی دارد. محققان معتقدند برخی از بیماریهای مزمن در افراد مسن ممکن است به دلیل التهاب ناشی از کمبود روی باشد.

اگر کالری کافی دریافت نکنید ، ممکن است در معرض کمبود روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی باشید. محدودیت سرسختانه کالری برای بدن شما مضر است. تحقیقات نشان داده است که زنان بیشتر از مردان مستعد کمبود روی هستند ، که تا حدودی به این دلیل است که زنان تمایل بیشتری به محدودیت کالری دارند.

چگونه می توان فهمید که کمبود روی دارید یا خیر؟

می توانید با آزمایش خون متوجه شوید. اگر کمبود شدید دارید ، حتماً باید تحت نظر پزشک مکمل مصرف کنید. مصرف دوزهای بالای یک ماده معدنی می تواند در جذب سایر مواد معدنی اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال روی ، جذب مس را کاهش می دهد ، به همین دلیل اکثر مکمل های روی نیز حاوی مس هستند.

تا آنجا که ممکن است مقدار کافی روی از طریق غذا دریافت کنید ، اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که بدن شما دارای سطوح کافی روی در صورت فعالیت بدنی و ورزشی است.

ترجمه و ویرایش: elmevarzesh.com

منبع: cathe


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/