علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم نقش مهمی در بازیابی عضلات دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بازسازی ذخایر الکترولیت از دست رفته پس از ورزش شدید بسیار مهم است و منیزیم نقش اساسی در سلامت کلی بدن و بازیابی ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در چندین مطالعه دوندگان ماراتن را زیر نظر گرفته اند و دریافتند که این ماده معدنی در ورزشکاران مهمترین الکترولیت از دست رفته در طول تمرینات پتاسیم از بدن است. در این مقاله به اهمیت منیزیم در بازیابی عضلات اشاره خواهیم کرد. با ما بمان.

موز نه تنها یک ماده غذایی غنی از انرژی است ، بلکه منبع غنی از منیزیم و پتاسیم است. این ماده معدنی مهم مورد نیاز برای مکانیسم آرام سازی عضلات است. بدون این ماده معدنی ، ماهیچه ها در حالت انقباض دائمی باقی می مانند.

گوشواره یا کاهش شنوایی ، گرفتگی عضلات ، افسردگی ، عملکرد غیرطبیعی قلب و سنگ کلیه از علل کمبود منیزیم در بدن هستند. عوامل مختلف برای فشار عضلانی و کمبود مواد مغذی از جمله الکترولیت ها در حین ورزش نشان می دهد که بازسازی ذخایر این ماده معدنی برای بازیابی موثر عضلات ضروری است.

منیزیم علاوه بر عملکرد ماهیچه ها ، یک ماده معدنی قوی ضد التهابی و ضد التهابی است که برای محافظت در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و آرتریت تجویز می شود. همچنین برای سلامت عمومی ، که به بدن در دریافت و جذب کلسیم برای استخوان ها کمک می کند ، ضروری است و برای عملکرد بهتر عصب ضروری است. بدون مصرف کافی این ماده ، سطح کلسیم بدن در خون افزایش می یابد که می تواند منجر به مشکلات قلبی و اسکلتی شود. کمبود طولانی مدت این ماده معدنی باعث پوکی استخوان به ویژه در زنان می شود.

مصرف روزانه منیزیم در سنین مختلف توصیه می شود

اهمیت منیزیم برای بازیابی عضلات

علائم کمبود منیزیم

به دلیل مصرف غذاهای فرآوری شده یا محصولات فرعی مدرن کشاورزی ، ممکن است کمبود متوسط ​​این ماده در بدن ایجاد شود. 60 درصد کشورهای غربی و 30 درصد کشورهای اروپایی فاقد مواد معدنی هستند و کمتر از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم مصرف می کنند.

علائم کمبود سطح پایین شامل مشکلات عضلانی مانند گرفتگی عضلات ، گرفتگی و کزاز ، طولانی شدن درد بدون بهبود و در نهایت یک مشکل بزرگ در دوران نقاهت است. کمبود متوسط ​​می تواند منجر به خواب ضعیف ، اضطراب و ناتوانی در آرامش شود. جامع ترین و دقیق ترین روش تشخیص کمبود متوسط ​​معمولاً آزمایش سلولی است که در آن 3 درصد منیزیم بدن در سرم خون ذخیره می شود.

غذاهای غنی از منیزیم

غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، موز ، آجیل و دانه ها ، میگو ، نان های سبوس دار ، شیر سویا ، برنج قهوه ای ، برگ زردآلو ، ماهی ، حبوبات ، ماست طبیعی و شکلات تلخ و بسیاری دیگر است. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا مشکلات گوارشی دارند باید مکمل های قوی را جبران کنند. چندین مکمل در بازار با دوزهای مختلف وجود دارد. قبل از استفاده باید با پزشک خود در مورد میزان مصرف مشورت کنید.

همانطور که ورزش منجر به کمبود الکترولیت ها و مواد معدنی در بدن می شود ، بازسازی این ماده که در حین ورزش از بین می رود می تواند به بهبود ماهیچه ها کمک کرده و درد و جراحت را پس از ورزش شدید خنثی کند.

نوشیدنی های ورزشی برای بازسازی الکترولیت های از دست رفته در حین ورزش ساخته می شوند و آب معدنی حاوی این ماده معدنی مهم است. در حالی که منابع غذایی برای برآوردن نیازهای روزانه شما خوب است ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که جذب منیزیم ماهیچه ها را به حداکثر می رساند.

برای بازیابی عضلات منیزیم را از طریق پوست اضافه کنید

یکی از راههای بدست آوردن این دارو در حین ورزش و فعالیتهای ورزشی استفاده از روش جذب از طریق پوست بدن است. درمان های پوستی مانند حمام نمک ، لوسیون و اسپری اجازه می دهد که این ماده معدنی مستقیماً از طریق پوست وارد عضلات شود. این روش مناسب و سریع است ، به ویژه برای افرادی که کمبودهای طولانی مدت دارند.

حمام نمک

استحمام با نمک حاوی منیزیم باعث بهبود عضلات در دو مرحله می شود ، اول گرما درمانی و دوم بازیابی منابع از دست رفته در حین ورزش. یکی از نمک هایی که ورزشکاران حرفه ای برای استحمام و تامین این ماده معدنی استفاده می کنند ، نمک اپسوم است.

لوسیون و اسپری بازیابی

بسیاری از ورزشکاران برای جذب بهتر و سریعتر از طریق جریان خون و مقابله با اثرات تنش ماهیچه ای و تنش بعد از تمرین ، اسپری ها و لوسیون های حاوی منیزیم را به تجهیزات ورزشی خود اضافه کرده اند. اگرچه این روش تأثیر کمتری نسبت به حمام نمک دارد ، اما باعث می شود بدن این ماده را سریعتر جذب کرده و زمان کمتری را صرف کند.

مصرف مکمل های قرص برای افرادی که تمرینات قدرتی شدید مانند بدنسازان را تحمل می کنند نیز مفید است. تمرینات شدید بر ماهیچه ها فشار وارد می کند و ذخایر از دست رفته را بازسازی می کند ، درد ، صدمات ، سفتی و فشار بر عضلات را خنثی می کند.

تهیه و ترجمه: Elmevarzesh.com

منابع: webmd– sportsinjuryclinic


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/