علوم ورزشی چرا آنزیم های گوارشی (پروتئولیتیک) برای ورزش مهم هستند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ورزش می تواند باعث درد ماهیچه ای بعد از ورزش شود و اکنون شما به دنبال راهی برای کاهش این درد هستید. ممکن است شما روش های مختلف زیادی را برای بهبود بهتر و تسکین درد عضلات بعد از ورزش ، فوم رول ، فشرده سازی سرد ، تمرینات کششی و غیره امتحان کرده باشید ، اما شاید تعجب کنید که بدانید آنزیم ها نیز می توانند در بازیابی عضلات نقش داشته باشند. در این مقاله ، ما به شما می گوییم که نقش آنزیم های گوارشی فراتر از هضم یک وعده غذایی سنگین است.

آنزیم های گوارشی چیست؟

اساساً نقش آنزیم های گوارشی این است که به عنوان یک حلال برای تسریع واکنشهای شیمیایی خاص در بدن عمل کنند. آنزیم های گوارشی به بدن کمک می کند تا مولکول های بزرگ را به ذرات کوچکتر جذب کند و شرایط بهتری را برای جذب آنها در بدن فراهم می کند.

روده کوچک جایی است که اسیدهای آمینه از پروتئین ها و اسیدهای چرب و کلسترول از چربی ها و قندهای ساده از کربوهیدرات ها استخراج می شود. همه درشت مغذی ها به مولکول های بسیار کوچکی تقسیم می شوند که می توانند توسط جریان خون منتقل شوند. ریز مغذی ها نیز جذب شده و وارد جریان خون می شوند.

برای اینکه مکمل های آنزیمی گوارشی م mostثرتر باشند ، باید 30 دقیقه قبل یا درست قبل از غذا مصرف شوند. در چهل سالگی ، یک انسان عادی 70 درصد ذخایر آنزیمی خود را از دست می دهد. بنابراین ، مکمل آنزیم های گوارشی با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند. با این حال ، مزایای حفظ سطح ایده آل آنزیم های گوارشی تنها به افزایش جذب مواد مغذی و مواد مغذی که می خورید محدود نمی شود. این آنزیم ها همچنین به بهبود بعد از تمرین کمک زیادی می کنند.

حاکی از
باید خوانده شود:

پروبیوتیک چیست؟ آیا پروبیوتیک ها بعد از ورزش مفید هستند؟

چگونه از آنزیم های گوارشی برای بهبود بعد از تمرین استفاده می شود؟

اگرچه اکثر آنزیم ها برای تسهیل هضم شناخته شده اند ، اما دسته خاصی از آنزیم ها به نام پروتئولیتیک نه تنها می توانند به هضم پروتئین های غذا کمک کنند ، بلکه می توانند به کاهش درد ، التهاب و بهبود بافت نیز کمک کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که این آنزیم ها می توانند در کاهش درد عضلانی مربوط به ورزش و بهبودی بعدی مفید باشند.

بر اساس نتایج این مطالعه ، استفاده از آنزیم ها توانست عدم تحرک را به دلیل درد و کشیدگی عضلات ، که باید هشت هفته طول بکشد ، به دو هفته بی تحرکی کاهش دهد. مطالعه دیگری بر روی تاثیر مکمل های پروتئاز بر عملکرد ماهیچه ها پس از تمرینات برون گرا یا برون گرا انجام شد و نتیجه این بود که مکمل های پروتئاز می توانند اثرات آسیب ناشی از ورزش را کاهش داده و بهبود عضلات را تسریع کنند.

اثر پروتئاز کاهش التهاب بود. در این تمرین ، شرکت کنندگان تمرینات مربوط به کشش و چرخش گروه عضلات چهارسر ران را انجام دادند و برخی از افراد روزانه 5.83 گرم دارونما مصرف کردند و برخی دیگر مکمل های پروتئولیتیک حاوی پروتئاز ، برومولین و پاپائین مصرف کردند.

این افراد به مدت 21 روز تمرین کردند و پس از پایان دوره مکمل ، نمونه خون از آنها گرفته شد و سپس روی تردمیل با شیب زیاد به مدت 45 دقیقه با 60٪ VO2max راه رفتند. نتیجه این شد که گروه پروتئازها توانستند انرژی بیشتری تولید کنند.

مطالعه دیگری که تأثیر آنزیم های پروتئولیتیک بر عملکرد فیزیکی را اندازه گیری کرد ، روی کاراته کا ها انجام شد و نتایج این آزمایش جالب است:

  • هماتوم: زمان بهبودی از 15.6 روز به 6.6 روز کاهش یافت
  • تورم: زمان بهبودی از 10 روز به 4 روز کاهش یافت
  • محدودیت در حرکت: زمان بهبودی از 12.6 روز به 5 روز کاهش یافت
  • التهاب: زمان بهبودی از 10.5 روز به 3.8 روز کاهش یافت
  • آماده بازگشت به تمرین نیست: زمان بهبودی از 10.2 روز به 4.2 روز کاهش یافت

علائم کمبود آنزیم پروتئولیتیک

اگر علائمی مانند موارد زیر دارید ، ممکن است این آنزیم را از دست بدهید:

  • اسهال و یبوست
  • تولید گاز اضافی در دستگاه گوارش
  • چین و چروک روی پوست
  • سفتی مفصل
  • هضم بد غذا
  • سفید شدن موها
  • سوزش سردل
  • کاهش استقامت یا کمبود انرژی

منابع غذایی برای آنزیم های پروتئولیتیک

سه نوع اصلی آنزیم های پروتئولیتیک که به طور طبیعی در دستگاه گوارش تولید می شوند عبارتند از پپسین ، تریپسین و کیموتریپسین. بدن شما این آنزیم ها را برای کمک به تجزیه پروتئین هایی مانند گوشت قرمز ، تخم مرغ و ماهی تولید می کند تا ذرات پروتئینی بزرگ به ذرات کوچکتر به نام آمینو اسید تجزیه شوند. آنزیم های پروتئولیتیک را می توان در منابع غذایی نیز یافت.

پاپایا (خربزه) و آناناس دو ماده غذایی هستند که دارای آنزیم های پروتئولیتیک قابل توجهی هستند. پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که در برگ ها ، ریشه ها و میوه های گیاه پاپایا یافت می شود. پاپائین یک آنزیم پروتئولیتیک قوی است. آناناس همچنین حاوی آنزیم برومولین است.

برومولین در میوه ، پوست و عصاره شیرین آناناس یافت می شود. با خوردن پاپایا و آناناس خام می توانید پاپایا و بروملین قابل توجهی دریافت کنید. کیوی ، زنجبیل ، مارچوبه ، کلم ترش ، کیمچی ، ماست و کفیر همچنین حاوی آنزیم های پروتئولیتیک هستند.

حاکی از
باید خوانده شود:

نقش باکتری های روده در مصرف غذا چیست؟

خطرات و عوارض احتمالی

آنزیم های پروتئولیتیک به طور کلی بی ضرر هستند اما می توانند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کنند. مصرف آنزیم های پروتئولیتیک در دوزهای بالا می تواند منجر به اسهال ، تهوع و استفراغ شود. البته عوارض جانبی با مکمل ها بیشتر است ، اما مصرف مقدار زیادی میوه که دارای آنزیم های پروتئولیتیک هستند نیز می تواند باعث اختلال در دستگاه گوارش شود. در برخی افراد ، عوارض جانبی این آنزیم ها می تواند یک واکنش آلرژیک باشد. به عنوان مثال ، حساسیت به بروملین می تواند باعث بثورات پوستی شود.

آنزیم های پروتئولیتیک مانند بروملین و پاپائین نیز می توانند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل داشته باشند. پاپائین همچنین می تواند غلظت برخی از آنتی بیوتیک ها را در خون افزایش دهد. بنابراین ، قبل از مصرف آنزیم های پروتئولیتیک با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com منابع: quickanddirtytips + healthline


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/