علوم ورزشی پروتئین و افزایش وزن


آنچه در این مقاله می خوانید

آیا بعد از ورزش به راحتی از نوشیدنی پروتئینی خود لذت می برید؟ پروتئین شیک امروزه بسیار محبوب شده است زیرا کاربردی ، سریع و همه کاره است و در رژیم غذایی اکثر ورزشکاران دیده می شود ، بنابراین مصرف آن این سوال را ایجاد کرده است که رابطه بین پروتئین و افزایش وزن چیست؟

مکمل های پروتئینی غیر گیاهی معمولاً حاوی پروتئین آب پنیر یا کازئین از محصولات لبنی هستند. پروتئین آب پنیر به سرعت هضم می شود و منجر به رساندن سریع آمینو اسیدها به بافت ماهیچه ای می شود. در مقابل ، کازئین به آرامی هضم می شود. هر دو برای ترمیم و حجیم شدن عضلات مفید هستند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که آب پنیر فواید زیادی برای سلامتی دارد که فراتر از تامین پروتئین برای ماهیچه ها است. تحقیقات نشان می دهد که آب پنیر به کاهش فشار خون ، کاهش التهاب ، کنترل قند خون و حفظ گرسنگی کمک می کند. هر آنچه برای حفظ ترکیب بدن مفید است!

در صورت انجام هر نوع ورزش ، به ویژه تمرینات مقاومتی ، پروتئین آب پنیر و کازئین با تحویل اسیدهای آمینه و ترمیم و بازسازی هر دو عضله را تقویت می کنند. آب پنیر همچنین سرشار از آمینو اسید لوسین است که یک اسید آمینه ضروری برای توده عضلانی است. در حقیقت ، این مقدار دو برابر میزان لوسین موجود در کازئین است. بنابراین ، یک مکمل پروتئینی حاوی آب پنیر به شما کمک می کند تا پروتئین کافی همراه با لوسین برای حمایت از رشد ماهیچه ها دریافت کنید.

رابطه بین پروتئین و افزایش وزن – آیا مصرف پروتئین می تواند وزن را افزایش دهد؟

مکمل های غذایی فاقد کالری هستند. یکی از سوالاتی که مردم می پرسند این است که رابطه پروتئین و افزایش وزن چیست؟ آیا مصرف مکمل پروتئین به افزایش وزن کمک می کند؟ مطالعه ای که در دانشگاه پردو انجام شد ، آن را مورد بررسی قرار داد.

در این مطالعه ، محققان بیش از 2000 ماده مغذی مربوط به استفاده از مکمل های پروتئینی در بزرگسالان سالم را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. خبر خوب این است که مکمل های پروتئینی به افزایش توده بدون چربی بدن کمک می کند. به همین دلیل مردم از آن استفاده می کنند. اما به گفته تحلیلگران ، بستگی به زمان مصرف آنها دارد که آیا منجر به افزایش وزن می شود یا خیر.

پروتئین و افزایش وزن - آیا پروتئین وزن اضافه می کند؟

آنها دریافتند که مصرف مکمل ها بین وعده های غذایی با افزایش وزن ارتباط دارد. در مقابل ، مکمل مشابه وعده های غذایی منجر به افزایش وزن نشد. چرا چنین چیزی ممکن است؟ به نظر می رسد افرادی که بین وعده های غذایی مکمل پروتئین مصرف می کنند ، همیشه با خوردن وعده های غذایی کمتر کالری بیشتری را پر نمی کنند.

بنابراین ، کالری اضافی منجر به کالری اضافی در یک روز می شود. این مطالعه نشان می دهد که وقتی از مکمل پروتئین استفاده می کنید ، منطقی است که آن را با غذا برای کاهش وزن مصرف کنید. اگر آن را با وعده غذایی نمی خورید ، باید کمتر بخورید تا کالری اضافی را جبران کنید.

اگرچه غذا و محتوای پروتئین بالا احتمالاً چربی بدن را افزایش می دهد ، اما اگر به اندازه کافی از آنها استفاده کنید ، می توانید منجر به رشد ماهیچه ها شوید. اگر کاهش وزن را متوقف کرده اید یا وزن خود را کاهش داده اید ، ممکن است عاملی برای مصرف مکمل ها بین وعده های غذایی باشد. اغلب ما کالری دریافتی بین وعده های غذایی را جبران نمی کنیم.

حاکی از
باید خوانده شود:

نحوه آماده سازی 12 پروتئین شیک برای حداکثر عضله سازی پس از تمرین

آیا به شیک و مکمل نیاز دارید؟

اگر از یک وعده غذایی کامل و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی استفاده می کنید ، ممکن است نیازی به مکمل پروتئین نداشته باشید. بسیاری از بدنسازان بعد از ورزش از شیک های پروتئینی استفاده می کنند. اگر بین وعده های غذایی شیک پروتئین مصرف می کنید و در حین خوردن وعده های غذایی معمولی ، کالری دریافتی شما افزایش می یابد.

همچنین ایده خوبی نیست که بخش بزرگی از پروتئین دریافتی خود را از شیک های پروتئینی دریافت کنید. این به این دلیل است که منابع غذایی پروتئینی حاوی مواد مغذی دیگری هستند که از سلامت و نگهداری بافت های بدن حمایت می کنند. در حقیقت ، تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین با کیفیت بالا است زیرا مقدار قابل توجهی از تمام اسیدهای آمینه ضروری را تامین می کند.

در حقیقت ، تخم مرغ استاندارد طلایی است که با آن سایر منابع پروتئینی مقایسه می شود. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B و سلنیوم است و زرده تخم مرغ آنها حاوی لوتئین و زیکزانتین است. این ترکیبات در شبکیه جمع شده و به محافظت از شبکیه در برابر صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. بنابراین ، تعدادی از این آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر برخی بیماری های مرتبط با چشم مانند آب مروارید و انحطاط مولکولی مرتبط با سن محافظت کنند.

حاکی از
باید خوانده شود:

آیا برای بدنسازی باید سفیده یا زرده تخم مرغ بخوریم؟

مکمل های گیاهی چطور؟

اگرچه ممکن است پروتئین گیاهی یک یا چند آمینو اسید ضروری نداشته باشد ، اما هنگام استفاده از انواع منابع پروتئینی ، تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنید. در بین منابع پروتئین گیاهی ، سویا به عنوان منبع پروتئین گیاهی شناخته می شود. سویا منبع غنی است زیرا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری مانند پروتئین حیوانی است. مکمل های گیاهی ، به ویژه پروتئین نخود ، در حال افزایش است ، اما می توانید پروتئین گیاهی را از منابع طبیعی مانند پنیر سویا ، لوبیا ، آجیل ، غلات کامل و حتی برخی سبزیجات دریافت کنید.

حاکی از
باید خوانده شود:

بهترین منابع پروتئین گیاهی برای عضله سازی

یکی از مهمترین مزایای مکمل های پروتئینی ، به ویژه آنهایی که حاوی آب پنیر هستند ، جذب سریع منابع غذایی پروتئینی است. اگر تمرین خود را به پایان رسانده اید و می خواهید اسیدهای آمینه به سرعت به ماهیچه های شما برسند ، مکمل پروتئین آب پنیر سریع ترین راه برای انجام آن است. هضم و جذب پروتئین توسط غذای جامد بیشتر طول می کشد.

مکمل های پروتئینی می توانند در عرض چند دقیقه به بافت ماهیچه ای شما برسند. برخی از مطالعات قبلی نشان داده اند که یک دریچه آنابولیک بعد از ورزش وجود دارد که باید سنتز پروتئین عضلات را تسریع کند. با این حال ، مطالعات اخیر ایده دریچه آنابولیک را زیر سوال می برد. دریچه های آنابولیک تنها در صورتی می توانند مهم باشند که با معده خالی ورزش کنید. سرانجام ، به نظر می رسد پروتئین کافی دریافت کرده و برای هر وعده غذایی مصرف می شود.

همچنین توجه داشته باشید که آزمایش مستقل برخی مکمل ها می تواند آلاینده ها ، از جمله فلزات سنگین را افزایش دهد. بنابراین قبل از مصرف هر نوع مکمل پروتئینی ، از یک تولید کننده معتبر تحقیق و خرید کنید. برخی منابع ، به عنوان مثال آزمایشگاه های مصرف کننده ، آزمایش مستقل مکمل های غذایی را انجام می دهند و نتایج را منتشر می کنند. این گزارش ها را بخوانید و بدانید که می خواهید چه چیزی بخرید.

نتیجه رابطه بین پروتئین و افزایش وزن

  • مصرف کم پروتئین می تواند منجر به از دست دادن ماهیچه ها و افزایش میزان چربی در بدن شما شود.
  • پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی در رژیم غذایی است. آن را در رژیم غذایی خود به میزان مناسب مصرف کنید.
  • مصرف بیش از حد پروتئین به افزایش حجم و وزن کمک نمی کند ، از طرف دیگر ، می تواند عوارض جانبی برای بدن ایجاد کند. از مصرف زیاد آن خودداری کنید. توجه داشته باشید که مقدار اضافی پروتئین نیز به شکل چربی ذخیره می شود.
  • ورزش و مصرف پروتئین کافی می تواند منجر به افزایش وزن شود ، اما نه افزایش وزن.

سرانجام

مکمل های غذایی و پروتئین برای نتایج عضله سازی ضروری نیستند. بزرگترین مزیت آنها راحتی و این واقعیت است که آنها اسیدهای آمینه را سریعتر از غذا حمل می کنند. طبق مطالعات اخیر ، دریچه آنابولیک ممکن است بیش از حد باشد ، بنابراین کلید مصرف پروتئین ایجاد فضای کافی برای مصرف در طول روز است. می توانید این کار را با هر غذایی انجام دهید!


بیشتر بخوانید: پروتئین چگونه به کاهش طبیعی وزن کمک می کند؟


تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/