علوم ورزشی پروبیوتیک چیست؟ آیا پروبیوتیک ها بعد از ورزش مفید هستند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهایی هستند که برای بدن مفید هستند ، به ویژه برای دستگاه گوارش. باکتری ها معمولاً ما را به یاد بیماری می اندازند ، اما پروبیوتیک ها همان باکتری های خوب هستند زیرا برای سلامت اندام های معده بسیار مفید هستند.

پروبیوتیک ها به طور طبیعی در بدن ما یافت می شوند. برخی غذاها و مکمل ها نیز حاوی پروبیوتیک هستند. برخلاف باکتری هایی که باعث عفونت می شوند ، پروبیوتیک ها به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. چگونه؟

این باکتری ها به جذب برخی مواد مغذی و حتی تولید ویتامین هایی مانند بیوتین و ویتامین K کمک می کنند. این باکتری های دوست داشتنی پاسخ ایمنی را تعدیل می کند. در واقع ، تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند التهاب را در صورت کافی کنترل کنند.

علاوه بر این ، این باکتری های خوب مواد شیمیایی تولید می کنند که از رشد باکتری های بیماری زا جلوگیری می کند ، بنابراین این عوامل بد را از دستگاه گوارش دور می کند.

باکتری های پروبیوتیک و مزایای بالقوه آنها سالهاست که مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است زیرا نقش مهمی در سلامتی ما دارند. یکی از زمینه هایی که نشان داده شده است پروبیوتیک ها دارای مزایای بالقوه هستند ، بازیابی ورزش است.

پس از یک برنامه روتین چالش برانگیز و سنگین یا بعد از یک جلسه تمرین قدرتی ، باید به بدن خود کمک کنید تا بهبود یابد. مهمتر از همه ، شما باید بدن خود را هیدراته نگه دارید و غذاهای مناسب بخورید ، اما آیا باید پروبیوتیک ها نیز مصرف کنید؟

پروبیوتیک ها برای بازیابی ورزش

یک مطالعه امکان استفاده از پروبیوتیک ها در بازیابی ورزش را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه ، اگرچه کوچک بود ، اما بالاترین کیفیت تحقیق را داشت. این یک مطالعه تصادفی ، دوسوکور و کنترل شده با دارونما است.

جزئیات این مطالعه این بود که 16 مرد روزانه مکمل پروبیوتیک مصرف می کردند که حاوی دو نوع پروبیوتیک بود. Streptococcus thermophilus FP4 و Bifidobacterium حروف BR03 یا دارونما. میزان پروبیوتیک ها در مکمل دارونما معادل 5 میلیارد سلول زنده بود. هیچ یک از گروه ها نمی دانستند که دارونما یا پروبیوتیک مصرف می کنند.

پس از مصرف دارونما یا مکمل به مدت 21 روز ، هر دو گروه تمرینات خم شدن آرنج را با شدت انجام دادند که باعث آسیب قابل توجه ماهیچه ها شد. علائم التهابی آنها قبل و بعد از جلسه اندازه گیری شد و نتیجه این بود که علائم التهابی در گروه مصرف کننده پروبیوتیک کاهش یافت.

علاوه بر این ، افرادی که مکمل های پروبیوتیک مصرف می کردند ، پس از انجام تمرینات سنگین ، عملکرد عضلانی خود را اندکی کاهش می دادند. به عبارت دیگر ، عضلات این افراد بیشتر از آنهایی که بعد از ورزش دارونما مصرف کرده بودند ، قدرت خود را حفظ کردند.

این نتایج این احتمال را افزایش می دهد که برخی از پروبیوتیک ها ممکن است التهاب ماهیچه ها را پس از ورزش کاهش داده و بهبود را بهبود بخشد. ما اکنون می دانیم که میکروبیوم ما (تجمع باکتری های موجود در روده ما) در التهاب دخیل است ، بنابراین تعجب آور نیست که آنها بر پاسخ التهابی به تمرینات سخت غلبه کنند!

وقتی سخت تمرین می کنید ، به اندازه کافی به بدن خود فشار می آورید تا به طور موقت سیستم ایمنی بدن شما فعال شده و باعث التهاب شود. اما به نظر می رسد فعالیت بدنی منظم با گذشت زمان التهاب را کاهش می دهد.

مصرف مکمل های پروبیوتیک

بر اساس این یافته ها ، ممکن است وسوسه شوید مکمل های پروبیوتیک بخرید و آنها را هر روز برای بهبود بهتر مصرف کنید. اما متأسفانه هنوز برای این تصمیم کمی زود است. هنوز مشخص نیست که چه نوع پروبیوتیک هایی برای کنترل التهاب بهترین هستند.

علاوه بر این ، مکمل های پروبیوتیک موجود در بازار با کنترل کیفیت مشکل دارند. برخی از آنها ممکن است حاوی باکتری های زنده کافی نباشند. علاوه بر این ، آزمایش مکمل های پروبیوتیک نشان داده است که برخی از آنها تعداد باکتری های ذکر شده در برچسب محصول را ندارند. بنابراین به آنچه می خواهید نمی رسید.

پروبیوتیک چیست و آیا پروبیوتیک ها به بهبود بعد از ورزش کمک می کنند؟

اثرات منفی پروبیوتیک ها در ورزش

کاهش پاسخ التهابی به ورزش که به ماهیچه ها آسیب می رساند ممکن است یک ایده هوشمندانه به نظر برسد ، اما آیا اینطور است؟ برخی از مطالعات نشان می دهند که پاسخ التهابی ممکن است برای هیپرتروفی عضلات مهم باشد.

التهاب ناشی از ورزش سیگنالی برای رشد ماهیچه است. به همین دلیل ، خنثی سازی این واکنش همچنین می تواند از رشد ماهیچه ها جلوگیری کند. به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می تواند با هیپرتروفی عضلات تداخل داشته باشد زیرا پاسخ التهابی را مهار می کند.

بنابراین ، هنوز مشخص نیست که آیا مطلوب است که این واکنش التهابی موقت پس از ورزش شدید که به عضله آسیب رسانده است ، سرکوب شود یا خیر. به هر حال ، هدف شما این است که ماهیچه های خود را رشد دهید! بنابراین مصرف مکمل های پروبیوتیک ، به ویژه برای بازیابی ورزش ، ممکن است کار درستی نباشد ، اگرچه پروبیوتیک ها مزایای سلامتی بسیار دیگری نیز دارند.

سایر مزایای پروبیوتیک ها برای تناسب اندام

برخی از باکتری های روده نه تنها جذب ریزمغذی ها ، به ویژه کلسیم و آهن را بهبود می بخشد ، بلکه جذب اسیدهای آمینه را از طریق پروتئین جیره افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده است که نوعی پروبیوتیک به نام GanedenBC30 جذب 23 اسید آمینه را از طریق روده افزایش می دهد که بدون شک برای رشد ماهیچه ها مفید است.

یکی دیگر از مزایای پروبیوتیک ها برای ورزشکاران محافظت در برابر سرماخوردگی و ویروس های آنفولانزا است.

در یک مطالعه ، ورزشکارانی که از مکمل های پروبیوتیک استفاده می کردند ، نصف سرماخوردگی داشتند ، که می تواند یک پیشرفت مثبت باشد ، به ویژه برای ورزشکارانی که در دوره های طولانی مدت تمرینات استقامتی شرکت می کنند ، مانند دوندگان راه دور. ورزش های طولانی مدت می تواند دفاع طبیعی بدن را در برابر عفونت سرکوب کند.

اخرین حرف

ما می دانیم که میکروبیوم در حفظ سلامتی ما نقش دارد و شواهدی وجود دارد که انواع خاصی از باکتری های پروبیوتیک می توانند پاسخ التهابی به ورزش را کاهش دهند. اگر هدف شما عضله سازی است ، هنوز مشخص نیست که آیا این تأثیر مثبتی خواهد داشت یا خیر.

در حقیقت ، کمی التهاب طول می کشد تا ماهیچه های شما رشد کنند. ما همچنین نمی دانیم چه نوع پروبیوتیک هایی برای این کار بهتر است. به همین دلیل ، بهتر است به جای مصرف مکمل های پروبیوتیک ، با مصرف پروبیوتیک های طبیعی که حاصل تخمیر غذاهایی مانند ماست ، کفیر و سبزیجات تخمیر شده است ، از این باکتری ها استفاده کنید.

همچنین می توانید پروبیوتیک ها مصرف کنید که نوعی فیبر است که از باکتری های پروبیوتیک تغذیه می کند (با مصرف سبزیجات تخمیر شده). اگر تصمیم دارید مکمل مصرف کنید ، با دقت جستجو کنید و آن را از مارک معتبر خریداری کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: https://cathe.com/can-probiotics-help-exercise-recovery/


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/