علوم ورزشی ورزشکاران چگونه الکترولیت های ضروری مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت می کنند؟


نوشیدن آب بعد از ورزش برای بسیاری از ورزشکاران کافی است ، اما ورزشکاران استقامتی یا افرادی که چند ساعت متوالی به انجام یک ورزش می پردازند باید برای جبران آب و مواد معدنی از دست رفته ناشی از عرق در حین ورزش برنامه ریزی کنند. الکترولیت ها معمولاً در نوشیدنی های ورزشی و انرژی یافت می شوند ، اما این مایعات با کالری اضافی و قند همراه هستند. بنابراین ، نیازی به مصرف این نوع نوشیدنی نیست.

بهترین راه برای بازسازی ذخایر الکترولیت بدن ، الکترولیت هایی که ذرات مورد نیاز برای حفظ تعادل مایعات بدن و کمک به عملکرد صحیح ماهیچه ها و اعصاب را برای ورزش انجام می دهند ، انتخاب غذاهای مناسب در طول روز است.

غذاها سرشار از الکترولیت هستند زیرا سرشار از ویتامین ها و ترکیبات تقویت کننده سلامتی هستند. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی ذخایر الکترولیت حیاتی و ضروری را برای شما با غذاهای سالم گردآوری کرده است ، با ما همراه باشید.

الکترولیت های ضروری برای ورزشکاران

سدیم

سدیم با غلظت زیاد از بدن دفع می شود. نمک به بدن کمک می کند تا برای مدت طولانی هیدراته و هیدراته بماند. شما به راحتی می توانید با 800 گرم سدیم از دست رفته در 2 کیلو عرق به دلیل تمرینات سخت طولانی مدت با یک میان وعده شیر شکلات و کره بادام زمینی کنار بیایید.

ورزشکاران همچنین می توانند یک وعده غذایی متعادل و بدون نمک بخورند ، به عنوان مثال. سوپ قبل از تمرین با تعریق زیاد. در این صورت بدن آنها مجهز به جبران مایعات و حفظ رطوبت بدن در حین ورزش خواهد بود.

هنگامی که بدن شما از الکترولیت (مواد معدنی) تهی می شود ، بدن شما در طول فعالیت بدنی به اکسیژن و انرژی بیشتری نیاز دارد و خیلی زود خسته می شوید.

کلرید

کلرید با سدیم ترکیب شده و در غذاهای شور و فرآوری شده یافت می شود. این ماده معدنی برای حفظ تعادل آب بدن ، حجم خون ، فشار خون و سطح مایعات بدن ضروری است و در تعریق شدید از بین می رود. از خوردن فست فود اجتناب کنید و ذخایر کلرید بدن خود را با خوردن زیتون ، جلبک دریایی ، گندم سیاه ، گوجه فرنگی ، کاهو و کرفس بازسازی کنید.

پتاسیم

یک میوه تازه یا خشک مانند پرتقال ، خربزه ، کشمش و آلو را برای یک میان وعده غنی از پتاسیم که بعد از ورزش در دسترس است انتخاب کنید. شما می توانید 200 تا 600 میلی گرم پتاسیم را در طول یک ساعت ورزش سنگین از دست بدهید. پتاسیم از عملکرد سلول ها و قلب پشتیبانی می کند ، فشار خون را تنظیم می کند و از کاهش سنگ های استخوانی و کلیوی جلوگیری می کند و نقش مهمی در روند انقباض ماهیچه ها دارد.

یک موز متوسط ​​تا بزرگ حدود 450 تا 600 گرم پتاسیم دارد. سیب زمینی شیرین و سفید ، نخود ، لوبیا ، آووکادو و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ منابع غنی پتاسیم برای جبران ذخایر از دست رفته هستند.

کلسیم

نوشیدنی های غنی از کلسیم عملکرد مهمتر و بهتری نسبت به آب یا نوشیدنی های ورزشی بعد از ورزش دارند. شیر حاوی کربوهیدراتهای با کیفیت بالا ، کلسیم ، سدیم ، پتاسیم و پروتئین است و برای بازیابی عضلات بسیار م andثر و مفید است. مصرف روزانه غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر ، ماست ، فرنی و شیر منابع کلسیم بدن را تامین می کند.

منیزیم

منیزیم به انقباض ماهیچه ها ، عملکرد عصب ، فعالیت آنزیم ها ، رشد و بهبود استخوان کمک می کند. برای بازسازی ذخایر معدنی بعد از ورزش ، توصیه می شود از سبزیجات کافی با برگ سبز ، آجیل ، بادام زمینی ، لوبیا و عدس استفاده کنید. منیزیم نیز با خستگی وارد جنگ می شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/