علوم ورزشی مکمل چیست؟ چه زمانی و در چه سنی به آن نیاز داریم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از مکمل های ورزشی به دلیل افزایش عملکرد و تمرینات ورزشی در تأمین منابعی که ورزشکار برای عضله سازی ، ریکاوری و غیره به آن نیاز دارد اهمیت دارد ، با این حال ، ممکن است بسیاری از افراد ندانند که تعریف مکمل چیست و چه نام دارد. ..

مکمل چیست؟

مکمل ها یا نیرو دهنده ها موادی هستند که توسط پزشک یا متخصص ورزش برای بهبود عملکرد یا جبران کمبود برخی مواد مغذی تجویز می شوند. زیرا شواهد علمی کافی برای مزایای استفاده از این داروها وجود ندارد و اکثر مردم انتظار دارند تغییرات غیرعادی از آنها مشاهده شود.

بیشتر این داروها در مقادیری بیشتر از نیاز ورزشکار تجویز می شوند و هدف آنها بهبود عملکرد ورزشکار به دلیل اثرات شبه دارویی آنها است. اگرچه تعداد مطالعات انجام شده بر روی مکمل ها و اهداکنندگان انرژی نسبتاً زیاد است ، اما با این مقاله از مجله Science Sports همراه شوید تا درباره مزایا و مضرات مکمل ها بیشتر بدانید.

نگرانی اصلی ورزشکاران بهبود عملکرد ورزشی است. برای عملکرد حرفه ای ، ورزشکاران مرد ابتدا غذاهای طبیعی از گروه های پروتئینی و کربوهیدرات می خورند و سپس با شک به دنبال قرص و مکمل می گردند. ورزشکاران زن نیز سعی می کنند با استفاده از مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های انرژی زا عملکرد خود را بهبود بخشند.

اگرچه مکمل های غذایی از نظر قانونی ممنوع نیستند و به راحتی در مارک های مختلف یافت می شوند ، تشخیص و انتخاب مکمل مناسب یک تخصص است و احتیاط ها و موارد منع مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

مکمل های غذایی مانند کراتین و پروتئین ، که از جمله محصولات پرطرفدار هستند ، اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند ، مانعی برای مصرف ندارند ، اما متأسفانه در بسیاری از موارد بر اساس حداقل استاندارد تنظیم شده اند و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیستند. زیرا ترکیبات آنها به درستی بیان نشده است. کافئین به عنوان عنصر اصلی بسیاری از آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

چه زمانی باید مکمل مصرف کنیم؟

متغیرهایی مانند سن ، جنسیت ، نوع ورزش و اهداف ، بیماریهای خاص و سطح رقابت تأثیر زیادی بر انتخاب مکمل دارند. از سوی دیگر ، دانستن زمان و میزان مکمل ها در شرایط مختلف برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها بسیار مهم است.

پزشکان معتقدند کسانی که انرژی روزانه خود را از غذاهای سالم و گروه های غذایی دریافت می کنند ، حتی اگر به شدت ورزش می کنند ، به مکمل نیاز ندارند. کمک هزینه فقط برای ورزشکاران با اهداف مختلف ورزشی مورد نیاز است به عنوان مثال ، بلند کردن وزنه و بار بیشتر کافی نیست ، بنابراین مصرف کراتین و پروتئین وی می تواند در تسریع قدرت و سرعت مورد نظر مثر باشد. در ادامه ، پاسخ مکمل چیست و تجزیه مکمل ها را توضیح می دهیم.

مکمل های غذایی به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شوند

مکمل چیست؟

بسیاری از مکمل های موجود در بازار کیفیت پایینی دارند و بنابراین بی تاثیر هستند و بسیاری از ورزشکاران با انتخاب مکمل های اشتباه علاوه بر عوارض جانبی ، از عملکرد ضعیف رنج می برند. بنابراین ، توصیه می شود که فقط از مکمل های داخلی یا خارجی تأیید شده ، ترجیحاً در داروخانه ها استفاده کنید و از خوردن آنها با چشمان بسته خودداری کنید.

مصرف مکمل چه عوارضی دارد؟

مکمل های ورزشی را نمی توان به عنوان یک عارضه در نظر گرفت ، اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، کیفیت پایین یا ابهام مواد اولیه در برخی مکمل های ورزشی به دلیل ناسازگاری با ترکیب و محتوای مکمل های ورزشی یا محتوای غیر استاندارد است. ممکن است مسائلی مانند:

  • بیماریهای کلیوی به عنوان مثال ، کراتین برای افرادی که نارسایی کلیه یا کبد دارند بسیار خطرناک است.
  • افزایش وزن ناخواسته
  • گرفتگی شدید عضلات
  • عدم تعادل در آب بدن
  • مرگ ناگهانی در حین تمرین که اخیراً زیاد دیده شده است
  • عفونت های متعدد ، به ویژه در داروهای تزریقی مانند استروئیدها
  • اختلالات دستگاه گوارش

چه زمانی به مکمل های بدنسازی نیاز داریم و چند سال سن دارند؟

در تحقیقات ، مکمل ها فقط در موارد خاص ، صرف نظر از ورزشکاران حرفه ای ، ضروری هستند. اگر نمی توانید وزنه ای را تا 60 درصد حداکثر اثر خود 5 بار بلند کنید ، ضعیف هستید و باید تحت نظر پزشک از برخی مکمل ها استفاده کنید و آزمایشات را انجام دهید.

از آنجا که میزان مصرف مکمل ها بیشتر از نیاز اکثر مردم است ، پزشکان اکیداً توصیه می کنند که مکمل ها فقط توسط بزرگسالان مصرف شود. بسیاری از نوجوانان به دنبال ساختن ماهیچه های قوی و بدنسازان هستند و از هورمون ها برای سرعت بخشیدن به نتیجه استفاده می کنند.

جوانان زیر 18 سال آنها باید بدانند که در سنی هستند که ترشح هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن است بنابراین مجبور نیستند استروئیدها و هورمون رشد مصرف کنند. اگر از این داروها در سن بالا استفاده می کنید ، ممکن است عوارض جانبی جبران ناپذیری را تجربه کنید. اگر هدف شما دستیابی به فرم بدن مورد نظر و عضله سازی است ، مصرف یک مولتی ویتامین ، قرص امگا 3 و یک پودر پروتئین با کیفیت کافی است و باید توجه داشت که بدن نیازی به پروتئین اضافی و سایر مواد ندارد. بنابراین برای دستیابی به نتیجه ای پایدار ، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و نیاز بدن به منابع طبیعی را برطرف کنید.

در چند سال اول بدنسازی تا بزرگسالی نیازی به مصرف مکمل هایی مانند کراتین ، گلوتامین و پروتئین نیست. شما به هیچ وجه به هورمون ها احتیاج نخواهید داشت مگر اینکه توسط متخصص تغذیه تشخیص داده شود و تغذیه مناسب دریافت نکند. ما توصیه می کنیم تحت نظارت مربی حرفه ای و انجام تمرینات تمرینی کامل برای افزایش فیبرهای عضلانی پایدار. متأسفانه ، اهداف تمرین و پیگیری دستیابی به اندام بهتر به ورزشکاران اجازه می دهد تا خود را توجیه کرده و از دوز تجاوز کنند. توصیه می شود از مکمل های آرژنین و کافئین برای تنظیم متابولیسم در صورت نیاز برای افزایش متابولیسم و ​​سرعت ورزش استفاده کنید.

بزرگسالان با صفحات رشد بسته گزینه های متعددی برای انتخاب مکمل ها دارند. متأسفانه امروزه در بسیاری از باشگاه های ورزشی مکمل ها زیر نظر مربیان غیرحرفه ای تجویز می شود. دانستن اینکه هر فرد ویژگی های متفاوتی دارد ، متابولیسم و ​​ساختار بدن بسیار مهم است و در انتخاب نوع ، زمان و مصرف مکمل ها مثر است.

از آنجا که هر یک از اهداکنندگان عملکردهای متفاوتی در بدن انسان دارند و حتی با برخی از داروها تداخل دارند ، استفاده خودسرانه آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری مانند علائم زنان و ژنیکوماستی (نوک سینه) در مردان ، عوارض قلبی عروقی ، ریزش مو و طاسی ایجاد کند. کاهش ترشح هورمون رشد در نوجوانان و توقف رشد می تواند منجر به نارسایی کبدی ، آکرومگالی (رشد بیش از حد یک اندام) و حتی مرگ شود.

امروزه استفاده از داروهایی مانند انسولین به دلیل در دسترس بودن در بین ورزشکاران رایج شده است که باعث کاهش سطح قند خون به سطح کما می شود ، بنابراین تجویز مکمل ها زیر نظر داروساز و انجام آزمایشات برای دستیابی به نتایج بهتر ضروری است. با مصرف آنها عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

تهیه و ویرایش بر اساس تحقیقات: اختصاصی elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/