علوم ورزشی مصرف کافئین در حین ورزش


آنچه در این مقاله می خوانید

بسیاری از ورزشکاران معتقدند که مصرف کافئین به آنها کمک می کند تا در حین فعالیت پر انرژی بوده و در حین مسابقه به سطح بالاتری از عملکرد برسند. اما واقعاً کافئین چگونه در بدن کار می کند؟ آیا مضرات کافئین بیشتر از فواید آن است؟ در این مقاله ، علوم ورزشی به بررسی تاثیرات مثبت و منفی کافئین بر فعالیت های ورزشی می پردازد.

کافئین چیست؟

کافئین یک محصول گیاهی و یکی از مهمترین و گسترده ترین محرک ها در سراسر جهان است. میزان مصرف نوشیدنی های کافئین دار در ایالات متحده 2 فنجان در هر وعده است. شخص PR اما امروزه کافئین را می توان در محصولاتی مانند شکلات ، چای ، کاکائو ، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها یافت. کافئین اغلب یک ماده مغذی پرانرژی تلقی می شود که عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد ، اما خود کافئین هیچ ارزش غذایی ندارد.

مصرف کافئین چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

پس از مصرف کافئین ، حدود یک تا دو ساعت از طریق معده جذب می شود و غلظت آن در جریان خون به بالاترین حد خود می رسد. از آنجا که تمام اندام ها و بافت های بدن کافئین را جذب می کنند ، کافئین بر کل بدن تأثیر می گذارد. مقدار کافئین باقی مانده در جریان خون به کبد منتقل شده و از طریق ادرار دفع می شود.

کافئین چگونه بر فعالیت های شناختی تأثیر می گذارد؟

به دلیل ورود کافئین به تمام بافت های بدن ، سیستم عصبی و مغز نیز تحت تأثیر مصرف کافئین قرار می گیرند. کافئین به عنوان یک محرک عمل می کند و شما را بیدار می کند ، بدین معنا که ورزشکار هوشیارتر است و پس از مصرف کافئین به سرعت واکنش نشان می دهد.

مصرف کافئین قبل از ورزش باعث کاهش درک درد می شود. در یک مطالعه ، افرادی که کافئین مصرف کرده بودند ، خشم کمتری را در حین ورزش شدید تجربه کردند. اگر احساس می کنید ماهیچه های شما در حین ورزش شدید درد می کشند ، مصرف کافئین قبل از شروع ورزش کاهش می یابد.

کافئین چگونه بر فعالیت استقامتی تأثیر می گذارد؟

کافئین چه نقشی در ورزش دارد و چگونه کافئین بر ورزش تأثیر می گذارد؟

در طول ورزش ، بدن از گلیکوژن – قند ذخیره شده بدن – برای تولید انرژی استفاده می کند. اما وقتی این منبع انرژی در پایان یک تمرین طولانی مدت تمام شود ، احساس خستگی و خستگی می کنید. کافئین تجزیه گلیکوژن بدن را کند می کند. این کار با تشویق بدن به استفاده از چربی ذخیره شده در بدن به عنوان منبع سوخت انجام می شود و به ورزش اجازه می دهد تا برای مدت زمان بیشتری ادامه یابد.

ورزشکاران به دلیل کاهش سریع منابع گلیکوژن ، به ویژه در ورزشهای استقامتی ، از مصرف کافئین بسیار سود می برند. فعالیت هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و اسکی که بیش از یک ساعت طول می کشد و نیاز به حفظ حداکثر عملکرد تمرین در طول تمرین دارد ، به ورزشکاران کافئین اجازه می دهد استقامت ، دقت و سرعت خود را افزایش دهند. برخلاف ورزش های استقامتی ، کافئین هیچ تأثیر قابل توجهی بر فعالیت های قدرتی و استقامتی مانند وزنه برداری ندارد.

کافئین چگونه بر کم آبی بدن تأثیر می گذارد؟

کافئین چه نقشی در ورزش دارد و چگونه کافئین بر ورزش تأثیر می گذارد؟

برای حفظ اوج عملکرد ورزشی ، به ویژه در طول فعالیت های طولانی مدت ، حفظ آب بدن ضروری است. آب دمای بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را روان کرده و مواد مغذی را به سراسر بدن منتقل می کند. آب در طول ورزش از طریق عرق از بدن دفع می شود. هرچه فعالیت شدیدتر باشد ، کم آبی سریعتر و بیشتر رخ می دهد.

شاید شنیده باشید که کافئین ادرارآور است و باعث کم آبی بدن می شود. تحقیقات نشان می دهد اگر ورزشکار مقدار زیادی کافئین در روز مصرف کند ، دوز معادل 5 تا 7 فنجان در روز ، این اثر کافئین موثر خواهد بود. کمتر از این مقدار ، بدن آب زیادی از دست نمی دهد.

آیا کافئین باعث چاقی و چاقی می شود؟

یک فنجان قهوه تلخ حاوی 2 کیلو کالری انرژی است و فاقد چربی است. بنابراین قهوه نمی تواند انرژی مورد نیاز برای افزایش وزن را تأمین کند. بسیاری از مردم شیر ، شکر ، خامه و طعم دهنده ها را به قهوه اضافه می کنند که این امر میزان کالری وارد شده به بدن را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، یک قاشق غذاخوری خامه تقریباً به آن اضافه می کند. 50 کیلو کالری و شیر تقریبا 5 کیلو کالری برای قهوه قهوه شیرین حدود 100 کیلو کالری انرژی به بدن می افزاید. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کاهش داده یا تثبیت کنید ، بهتر است قهوه را بدون مواد افزودنی بنوشید.

است مصرف کافئین آیا عوارض جانبی دیگری دارید؟

بسیاری از مطالعات روی کافئین نشان داده اند که 3-4 فنجان قهوه در روز مصرف کنید. قهوه باید در حد اعتدال مصرف شود. افرادی که حداقل 4 فنجان قهوه تلخ در روز مصرف می کنند ، عوارضی مانند عصبانیت و وحشت ، درد شکم و تپش قلب را تجربه کرده اند.

یکی از اثرات غیرقابل انکار کافئین تأثیر آن بر خواب است. تحقیقات نشان داده است که کافئین روی افراد سالم روی خواب تأثیر منفی نمی گذارد ، اما اگر در خواب مشکل دارید ، از مصرف کافئین اجتناب کنید. مصرف کافئین در افراد مسن ، کودکان و نوجوانان ، زنان باردار ، افراد مبتلا به فشار خون بالا ، افراد عصبی و افراد مبتلا به بیماری قلبی باید قطع شود.

مصرف کافئین ورزشهای استقامتی بلند مدت

کافئین چه نقشی در ورزش دارد و چگونه کافئین بر ورزش تأثیر می گذارد؟

اولین تحقیق در مورد مصرف کافئین در ورزشهای استقامتی در سال 1978 انجام شد. تأثیر تزریق 300 میلی گرم کافئین یک ساعت قبل از خستگی در تمرینات دوچرخه سواری با 80 درصد حداکثر مصرف اکسیژن (VO2max) مورد ارزیابی قرار گرفت و عملکرد دوچرخه سواران از 75 افزایش یافت. دقیقه تا 96 دقیقه پس از تزریق کافئین.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف 250 میلی گرم کافئین عملکرد ورزشکاران را در ورزش های استقامتی تا 20 درصد افزایش می دهد. در مطالعه دیگری ، محققان دریافتند که مصرف 5 میلی گرم کافئین در هر روز کیلوگرم وزن بدن گلیکوژن عضله را ذخیره کرده و از تری گلیسیرید به عنوان منبع سوخت استفاده می کند. در نهایت ، مصرف کافئین در تمرینات استقامتی باعث افزایش غلظت اسیدهای چرب آزاد در خون و کاهش نسبت دی اکسید کربن به تولید اکسیژن می شود که نشان دهنده استفاده از چربی به عنوان سوخت عضلانی و بهبود عملکرد ورزشکار است.

مصرف کافئین در ورزشهای استقامتی شدید

تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف 6 میلی گرم کافئین در هر روز. کیلوگرم وزن بدن در مسابقات رقابتی تا حدود. 20 دقیقه و به بیش از 90 درصد VO2max ورزشکار نیاز دارد ، عملکرد ورزشی را افزایش می دهد. در شناگران شرکت کننده در مسابقه شنا 1500 متر ، مصرف کافئین زمان مسابقه را از 21:22 به 20:59 دقیقه کاهش داد و محقق میزان کم پتاسیم قبل از تمرین ، سطح بالای گلوکز بعد از تمرین و تعادل الکترولیت ها را از اثرات کافئین گزارش کرد. است.

آموزش های فشرده در کوتاه مدت

نتایج تحقیقات در مورد مصرف کافئین در طول تمرینات کوتاه مدت شدید متناقض است. برخی از مطالعات اثرات مثبت قابل توجهی را گزارش کرده اند ، و برخی دیگر در این تمرینات اثرات کافئین کمی دارند یا اصلا ندارند. در مطالعه ای که توسط Collomp و همکاران انجام شد. مصرف 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش کمی در زمان دوچرخه سواری با شدت 100٪ VO2max شد.

وایلز نتیجه گرفت که کافئین به ورزشکاران کمک می کند تا 1500 متر را روی تردمیل انجام دهند. در نهایت ، مکانیسم کامل تأثیر مصرف کافئین بر تمرینات سنگین کوتاه مدت هنوز به طور کامل شناخته نشده است ، اما ممکن است انرژی بهتری ، تأثیر مستقیم بر انتقال یون در ماهیچه ها ، تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی و عملکرد بهتر ورزشی را ارائه دهد. به

ورزش سرعت

مطالعات متعددی در مورد تأثیر کافئین بر فعالیت های شدید انجام شده است که نیاز به حداکثر تلاش ورزشکار با شدت 100٪ VO2max و کمتر از 90 ثانیه دارد ، اکثر آنها نشان می دهد که مصرف کافئین هیچ تأثیر مثبت یا حداقلی بر ورزشکاران ندارد. کارایی. آنها شارژ می کنند بنابراین ، در حال حاضر نمی توان نتیجه گرفت که مصرف کافئین تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد یک ورزشکار در دو سرعت دارد. تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منابع: insidetracker و gssiweb


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/