علوم ورزشی فواید مکمل های آمینو اسید برای ورزشکاران چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل های اسید آمینه این روزها به دلیل فواید زیادی که این مکمل می تواند داشته باشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اسیدهای آمینه عامل مهمی برای حضور پروتئین ها هستند ، یا به بیان ساده تر ، اسیدهای آمینه بلوک های سازنده زندگی هستند. هنگامی که شما پروتئینی را جذب می کنید ، بدن آن را به اسیدهای آمینه جداگانه تجزیه می کند ، آن را دوباره مرتب می کند ، مرتب می کند و آن را به آنچه بدن نیاز دارد تبدیل می کند.

نگرانی های قبلی ورزشکاران در مورد سه گروه آمینو اسید شامل لوسین ، ایزولوسین و والین بود که به اسیدهای آمینه شاخه دار (BCAAs) معروف هستند. همانطور که از نامش پیداست ، این اسیدهای آمینه دارای شکل خاصی هستند که به آنها اجازه می دهد در مواردی که برای سایر اسیدهای آمینه امکان پذیر نبود ، مورد استفاده قرار گیرند. چه اهمیتی در مورد آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAAs) وجود دارد؟

چرا باید از مکمل آمینو اسید به جای پروتئین استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد ، پروتئین او به طور طبیعی حاوی BCAA (اسیدهای آمینه شاخه دار) است. پس چرا مکمل جداگانه بخورید؟ حتی یک پروتئین با کیفیت بالا حاوی بخشی از این اسید آمینه است که می تواند با سایر آمینو اسیدها ترکیب شود. اسیدهای آمینه برای جذب رقابت می کنند. برای به دست آوردن همه مزایای یک آمینو اسید ، به مکمل خاصی نیاز دارید.

نکته اصلی چیست؟ وظیفه این اسید آمینه چیست؟ دلیل اصلی روی آوردن افراد به مکمل ها رشد عضلات است. نشان داده شده است که اسید آمینه لوسین تنظیم کننده خاصی پس از ورزش است و پروتئین را برای رشد ماهیچه ها سنتز می کند.

استرسی که در حین ورزش دریافت می کنید آن را تحریک و تشویق می کند. بدن شما در حال حاضر همه چیز را برای رشد لازم دارد و بهتر برای تمرین بعدی آماده می شود. به طور کلی مکمل های آمینو اسیدی این توانایی را دارند که با بهبود ریکاوری ماهیچه ها ، افزایش سطح تستوسترون و افزایش غلظت هورمون رشد ، حجم ماهیچه ها را افزایش دهند.

مکمل های آمینو اسید استقامت را افزایش می دهندمکمل های آمینو اسید چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟

مکمل های آمینو اسیدی نحوه وابستگی بدن شما به سوخت ها ، کربوهیدرات ها و چربی های قبلی را تغییر می دهد. در اکثر ورزشکاران ، به ویژه آنهایی که فعالیت های سنگینی مانند دویدن انجام می دهند ، مشکل اصلی کاهش گلیکوژن است که باعث خستگی می شود و عملکرد آنها را مختل می کند.

جالب است که در مطالعات انجام شده در سال 2011 بر روی هفت داوطلب مرد در حین تمرینات کاهش گلیکوژن ، یک گروه آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار و گروه دیگر دارونما تجویز شد. ذخایر گلیکوژن در گروه مصرف کننده اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه دار حفظ شد و عملکرد آنها را 17.2 درصد افزایش داد.

فکر می کنید این اسید آمینه چگونه ذخیره گلیکوژن را در ورزشکاران حفظ می کند؟ با چربی سوزی مصرف اسیدهای آمینه می تواند چربی را به انرژی تبدیل کرده و متابولیسم را افزایش دهد. برای کسانی که می خواهند چربی بسوزانند یا ورزشکارانی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، این اسید آمینه به سوخت و سوزاندن چربی کمک می کند.

اسید آمینه برای سوزاندن چربی شکم

اگرچه بیشتر مکمل های چربی سوز دارای سطوح بالای محرک و سایر موادی هستند که ادعا می کنند متابولیسم را افزایش می دهند ، اما مکمل های آمینو اسید نیز می توانند در سوزاندن چربی شکم نقش داشته باشند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 در یائسگی منتشر شد ، مکمل های اسید آمینه سویا به مدت 3 ماه باعث افزایش چربی شکم در زنان یائسه شد. مصرف مکمل اسید آمینه با رژیم غذایی می تواند چربی سوزی را در مقایسه با رژیم غذایی سریعتر کند.

خستگی شما را کاهش می دهد

بر اساس یافته های فوق ، آمینو اسید BCAA این توانایی را دارد که خستگی روحی شما را که گاهی در حین تمرینات طولانی مدت رخ می دهد ، از بین ببرد و خنثی کند. این به دلیل رابطه بین این اسید آمینه و تریپتوفان است.

معمولاً وقتی اسید آمینه زنجیره ای شاخه ای تخلیه می شود ، بدن تریپتوفان بیشتری تولید می کند که باعث آزاد شدن سروتونین در مغز می شود و در نتیجه خستگی و همچنین خستگی روحی ایجاد می شود. اسیدهای آمینه شاخه دار از این روند جلوگیری می کند.

تمرکز ذهن را بالا می برد

مکمل اسید آمینه با حفظ تریپتوفان ، حافظه و توانایی کوتاه مدت شما را افزایش می دهد. این می تواند عاملی برای موفقیت آنها در طول مسابقه باشد ، به ویژه برای کسانی که چندین ساعت تمرین می کنند.

مکمل آمینو اسید و جلوگیری از تحلیل عضلاتمکمل های آمینو اسید چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟

بدن ما توانایی تخریب ماهیچه ها و تبدیل آنها به انرژی را دارد. این امر به ویژه در هنگام تمرینات قدرتی یا هنگامی که فرد کالری دریافتی خود را کاهش داده است اتفاق می افتد. مصرف مکمل هایی مانند BCAA می تواند از مصرف ماهیچه ها به عنوان منبع انرژی در بدن جلوگیری کند.

اسیدهای آمینه و پروتئین ها به عضله سازی کمک می کنند. اما تحقیقات نشان داده است که اسیدهای آمینه حتی برای ماهیچه هایی که تحت تمرین نیستند نیز مفید است.

مطالعه ای که توسط دانشگاه S o o Paulo در ژوئن 2010 در مجله Muscle & Nerve منتشر شد ، نشان داد که لوسین در موش ها از شکستن ماهیچه های بی حرکت جلوگیری می کند. محققان توضیح داده اند که لوسین اثر ژنی را که باعث نارسایی عضلات در دوره های بی تحرکی می شود ، کاهش می دهد.

بهبودی شما را بهبود می بخشد

مکمل های آمینو اسید توانایی سنتز پروتئین ماهیچه ها و محافظت از ماهیچه های شما را افزایش می دهد ، یعنی بدن پس از ورزش سریعتر بهبود می یابد یا به حالت اولیه خود برمی گردد و فراموش نکنید که استراحت و ریکاوری برای تناسب اندام مهم است. بنابراین مطمئن شوید که بازیابی کامل است زیرا این برای پیشرفت شما بسیار مهم است.

درد عضلات را کاهش می دهد

با کاهش خطر آسیب عضلانی و افزایش ریکاوری ، درد ماهیچه ها افزایش می یابد و در نتیجه درد عضلانی کمتری پس از ورزش شدید ایجاد می شود.

در سال 2006 ، مطالعه ای روی تأثیر یک مکمل آمینو اسید حاوی 9 آمینو اسید ضروری و 3 آمینو اسید غیر ضروری بر درد ماهیچه ها انجام شد و محققان دریافتند که وقتی در روزهای بهبودی مصرف می شود ، درد عضلات را کاهش می دهد. با این حال ، مصرف آمینو اسیدها قبل از ورزش و بلافاصله بعد از ورزش ، درد عضلانی را کاهش نمی دهد.

عملکرد شما را در ورزش بهبود می بخشد

اگر همه فواید فیزیکی و روانی اسیدهای آمینه را در نظر بگیریم. نتایج باورنکردنی برای ما آشکار می شود. عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد ، بدن تمرینات بهتری را انجام می دهد و ذهن شما در مدیریت یک رویداد تمرکز بیشتری دارد و بهتر عمل می کند. اسیدهای آمینه به عضله سازی کمک می کند و از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند و در نتیجه باعث ایجاد توده عضلانی می شود.

مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقات غذای صورت انجام شد نشان داد که VO2max (حداکثر مصرف اکسیژن) در هنگام استفاده از مکمل آمینو اسید بیشتر از مصرف دارونما بود. محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از مکمل های ایزولوسین ، والین و لوسین می تواند ظرفیت ورزشکاران را برای تمرینات استقامتی افزایش دهد.

هشدار

علیرغم مزایای مکمل های آمینو اسیدی ، نباید آن را بدون مشورت با پزشک مصرف کنید ، زیرا پروتئین میزان عملکرد کلیه را افزایش می دهد ، زیرا متابولیسم پروتئین باعث تولید سموم می شود که کلیه ها مسئول دفع آن هستند. بنابراین ، مصرف زیاد پروتئین می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر منفی بگذارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: خوراک و زنده


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/