علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی است. بسیاری از ما برای کاهش وزن به دنبال کربوهیدرات کم و پروتئین بالا هستیم. پروتئین ها رضایت بخش هستند و این باعث می شود پس از خوردن آنها و آماده سازی سوخت بدن برای تمرین بعدی ، احساس خوبی داشته باشیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک نسخه هرگز برای همه بسته بندی نمی شود. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت و هدف ورزش مهمترین این عوامل است. در تحقیقات انجام شده ، مقدار توصیه شده محققان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز است. اما ورزشکاران ، بزرگسالان در حال رشد ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

با این حال ، اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. ما میزان مصرف پروتئین را در این مقاله (بهترین زمان و میزان مصرف پروتئین) توضیح داده ایم ، بنابراین با این مقاله از مجله علم ورزش همراه شوید تا با علائم نشان دهنده مصرف بالای پروتئین بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- وزن شما افزایش می یابد

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر شیوه زندگی و شغل شما به گونه ای باشد که مجبور باشید ساعت ها بنشینید ، مصرف بیش از حد پروتئین یا پرخوری در غذاهای دیگر باعث افزایش وزن می شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین نه تنها غیر ضروری نیست ، بلکه مقدار اضافی آن حتی به شکل چربی ذخیره می شود! البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی می شود

پروتئین اضافی در بدن توسط کلیه ها و ادرار دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی و از دست دادن آب بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای نیتروژن از پروتئین اضافی که از طریق ادرار دفع می شود ، استفاده می کنند. حتی زمانی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، بدن شما کمتر در مصرف آب صرفه جویی می کند. تصور کنید اگر پروتئین بیشتری بخورید چه اتفاقی می افتد.

3- مشکلات گوارشی و گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه داشته اید؟ یکی از دلایل این امر ممکن است مقدار اضافی پروتئین در بدن باشد. هنگامی که بیش از حد مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و حبوبات مصرف می کنید و فیبر بسیار کمی در کنار آن می خورید ، بدن شما برای دفع نیتروژن و آماده سازی بدن شما به آب نیاز دارد. برای دفع غذا و جلوگیری از یبوست.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از دلایل اصلی یبوست است که نادیده گرفته می شود.

4- به سختی نفس می کشید و سردرد دارید

در رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین زیاد و چربی بالا بدن در حالت رکود به سر می برد. بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند. تنگی نفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل محتوای پروتئین بالا کمبود فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه آنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. حبوبات بهترین راه حل هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر وعده حبوبات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان پخته): 29 گرم پروتئین
  • لنزها (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان آب پز): 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی نیز تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و بافت های آسیب دیده و بسیاری چیزهای دیگر به پروتئین کامل نیاز دارد که در منابع حیوانی یافت می شود. در نتیجه ، خوردن پروتئین های معیوب ، که عمدتا از منابع گیاهی هستند ، می تواند آسیب های دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

اما اگر یاد بگیریم که مواد لازم را از منابع مختلف تهیه کنیم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مصرف کافی سبزیجات ، پروتئین های حیوانی و گیاهی و ویتامین ها بهترین رژیم غذایی برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: livestrong


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/