علوم ورزشی خوردن موز قبل و بعد از ورزش چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بعد از ورزش ، بدن شما باید مایعات و مواد مغذی از دست رفته را جایگزین کند. وقتی عرق می کنید ، مایعات و الکترولیت ها از بدن شما خارج می شوند و وقتی ماهیچه ها منقبض می شوند ، از گلیکوژن ذخیره شده استفاده می کنند و شما برای جبران این نیاز به کربوهیدرات دارید. علاوه بر این ، ماهیچه های شما از پارگی های کوچکی رنج می برند که در نتیجه ورزش باید ترمیم شوند. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین به بهبود و رشد ماهیچه ها کمک می کند. بنابراین تغذیه بعد از ورزش مهمتر از خود ورزش است در این مقاله به مزایای خوردن موز بعد از ورزش و همچنین قبل از ورزش می پردازیم.

تنقلات زیاد و متنوعی بعد از تمرین وجود دارد. از طیف وسیعی از نوشیدنی های ورزشی گرفته تا جایگزینی الکترولیت های از دست رفته گرفته تا طیف وسیعی از میان وعده ها و اسموتی ها که برای هر سلیقه ای مناسب است. اما پس از خواندن این مقاله متقاعد می شوید که موز برای بعد از تمرین مفید است و به بهبود شما کمک می کند.

به طور کلی ، خوردن هر نوع میوه ای بعد از ورزش خوب است. میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند و می توانند ذخایر گلیکوژن بدن را بازیابی کنند. محتوای آب میوه نیز زیاد است و بدن را به خوبی مرطوب می کند و همچنین حاوی پتاسیم است که در هنگام تعریق از دست می دهید.

یک موز متوسط ​​حدود 480 میلی گرم پتاسیم دارد که بیش از ده درصد نیازهای روزانه بدن را تأمین می کند. اما یک نوشیدنی ورزشی مانند Gatorade فقط 30 میلی گرم پتاسیم دارد.

موز سرشار از کربوهیدرات خوب است که یک ورزشکار بعد از تمرین به آن نیاز دارد. این کربوهیدرات ها به بازسازی سطح گلیکوژن بدن کمک می کنند ، که به نوبه خود به ترمیم ماهیچه های آسیب دیده کمک می کند.

بهتر از نوشیدنی های ورزشی موز بخورید

موز حاوی رنگ یا طعم دهنده مصنوعی نیست و حاوی قندها و شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشیدنی های ورزشی نیست. این میوه خوشمزه حاوی قندهای طبیعی و همچنین فیبر است که از افزایش قند خون جلوگیری می کند. قندهای طبیعی موجود در موز به جایگزینی ذخایر گلیکوژن کمک می کند. در واقع یک موز متوسط ​​حدود 27 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر دارد.

خواص موز در ورزش

محققان دریافتند که خوردن موز و نوشیدن آب کافی پس از یک جلسه ورزش شدید ، سطح متابولیت های ضد التهابی را در خون افزایش می دهد. این متابولیتها فعالیت آنزیمهای COX-2 را مهار می کنند ، همان آنزیمهایی که ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از آنها جلوگیری می کنند. ما می دانیم که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای معده و کلیه مضر است ، اما موز همان مزایای ضد التهابی را بدون عوارض جانبی مسکن ها ارائه می دهد.

محققان معتقدند متابولیت هایی که پس از خوردن موز در جریان خون افزایش می یابند می توانند ریکاوری بدن را افزایش داده و پتانسیل کاهش درد و ناراحتی بعد از ورزش را داشته باشند. موز همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

این مهم است زیرا ورزش شدید می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را برای مدتی پس از ورزش سرکوب کند. خوردن میان وعده سالم بعد از ورزش عملکرد ایمنی سالم را بازیابی می کند ، اما موز حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند آمین های بیوژنیک ، فنول ها و کاروتنوئیدها است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می کند.

محققان ژاپنی به یافته های جالبی در مورد موز دست یافته اند. موز رسیده تر ، خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بیشتری دارد!

موز یک غذای فوق العاده ورزشی است

در حقیقت ، اکثر میوه ها و سبزیجات مغذی هستند و ارزش آن را دارند که به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته شوند. موز حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان مهم برای سلامت سیستم ایمنی بدن است. موز همچنین یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین B6 است که به بدن کمک می کند غذا را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند.

فواید خوردن موز قبل از ورزش

خوردن موز قبل و بعد از ورزش چه فوایدی دارد؟

موز همچنین می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن موز (خوردن آن) یا نوشیدن نوشیدنی ورزشی قبل از دوچرخه سواری می تواند عملکرد دوچرخه سواران را بهبود بخشد. موز همچنین به محض پایان تمرین التهاب را در بدن کاهش می دهد. به نظر می رسد یک راه طبیعی و سالم برای بازیابی بعد از تمرین است ، درست است؟

اما مشکل این است که اگرچه موز یک میان وعده خوب برای جایگزینی ذخایر گلیکوژن است و به بدن کمک می کند تا بعد از تمرین به طور قابل توجهی بهبود یابد ، اما پس از تمرین هنگامی که ماهیچه ها تحت فشار زیادی هستند ، به پروتئین نیز احتیاج دارند. در واقع ، شما باید سه به نسبت کربوهیدرات به پروتئین مصرف کنید.

خواص موز در بدنسازی و عضله سازی

اگر احساس می کنید که ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند یا به سرعت رشد نمی کنند ، ممکن است منیزیم کافی در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد. موز سرشار از منیزیم است که می تواند به انقباض ماهیچه ها ، شل شدن و سنتز پروتئین کمک کند و در نتیجه توده عضلانی بدون چربی افزایش می یابد. مصرف منیزیم تجزیه چربی را در بدن افزایش می دهد.

بعد از تمرین موز بخورید

اگر می خواهید منبع خوبی برای تمرینات بدنسازی باشید ، موز را با کره بادام زمینی ترکیب کنید و از آن استفاده کنید ، که منبع غنی از پروتئین است و به عضله سازی کمک می کند. بنابراین ، توصیه می کنیم کره بادام زمینی را روی موز بمالید یا یک اسموتی پروتئینی تهیه کنید که حاوی یک موز کامل نیز باشد. همچنین می توانید موز را با یک فنجان ماست بخورید. عدم جایگزینی ذخایر انرژی بدن بعد از ورزش می تواند فاز کاتابولیک ایجاد کرده و منجر به از دست دادن عضلات شود.

اگر بدنبال یک میان وعده خوشمزه بعد از ورزش هستید ، مصرف موز از هر نظر مناسب است. اما حتما آن را با مقداری پروتئین بخورید و آب بنوشید. خوبی موز این است که می توانید به راحتی آن را با خود ببرید و در هر شرایطی بخورید. هرچه موز رسیده کمتر نشاسته قابل هضم تری داشته باشد.

با این حال ، نشاسته قابل هضم ، به ویژه اگر به سرعت در مقادیر زیاد مصرف شود ، می تواند در برخی از افراد باعث نفخ شود. از طرف دیگر ، باکتری ها می توانند نشاسته قابل هضم را به اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه تجزیه کنند که برای سلامت روده بزرگ بسیار مفید است.

سرانجام

نوشیدن مقدار زیادی آب بعد از ورزش را فراموش نکنید. دلیل اینکه بسیاری از افراد بعد از تمرین احساس خستگی می کنند این است که بدن آنها نسبتاً کم آب است و از دست دادن مایعات را دوباره جبران نکرده است. به رنگ ادرار خود توجه کنید ، نباید تیره تر از زرد روشن باشد.

اگر ادرار شما تیره است ، آب بیشتری بنوشید. همچنین می توانید قبل و بعد از تمرین خود را وزن کنید. به ازای هر پوند کاهش وزن بعد از تمرین ، 500 میلی لیتر آب بنوشید تا آب از دست رفته جایگزین شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/