علوم ورزشی جذب پروتئین را در بدن با 6 روش افزایش دهید


آنچه در این مقاله می خوانید

برای اینکه عضله بسازید یا بدن شما بتواند هورمون تولید کند و با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کند ، وعده های غذایی شما باید پروتئین کافی داشته باشند. اما این کافی نیست ، شما همچنین باید افزایش جذب پروتئین در بدن را در نظر بگیرید.

پروتئین ها مولکول های بزرگ و پیچیده ای هستند که از زنجیره های طولانی آمینو اسیدها تشکیل شده اند و ساختار بافت ها و اندام های بدن شما را تشکیل می دهند. بدون پروتئین ، بدن شما به درستی کار نخواهد کرد.

متأسفانه توانایی بدن در هضم و افزایش جذب پروتئین با افزایش سن کاهش می یابد. تغییر جهت در جهت مخالف با نوشیدن شیر بیشتر یا خوردن تخم مرغ اضافی برای صبحانه آسان نیست. روشهای اساسی برای جبران جذب کم پروتئین مورد نیاز است. در اینجا چند روش عالی برای بهینه سازی مصرف پروتئین وجود دارد.

روشهای افزایش جذب پروتئین

غذاهای اسیدی بخورید

بدن شما نمی تواند پروتئین ها را به طور معمول جذب کند. بنابراین ، پروتئازهای خاصی که در معده و لوزالمعده تولید می شود ، پیوندهای اسیدی آمینو اسیدها را که پروتئین ها را تشکیل می دهند ، می شکند تا بدن بتواند آمینو اسیدها را به طور مداوم با هم مصرف کند.

برای کمک به این خرابی ، سعی کنید مواد مغذی اسیدی بیشتری مانند آب پرتقال و سرکه بنوشید یا میوه بیشتری بخورید. این نوشیدنی ها و میان وعده ها حاوی پروتئازهایی هستند که می توانند محیط معده شما را اسیدی تر کرده و جذب پروتئین را افزایش دهند. این به این دلیل است که پروتئازهای بیشتری در دسترس هستند و روند تجزیه سریعتر است.

ویتامین B-6 مصرف کنید

پیریدوکسین نام دیگر ویتامین B-6 است. هدف اصلی آن کمک به آنزیم ها برای تجزیه پروتئین ها و انتقال اسیدهای آمینه جدا شده به جریان خون است. ویتامین B-6 برای استفاده بهتر از پروتئین مصرفی ضروری است.

خوشبختانه ، اگر قبلاً سعی کرده اید پروتئین بیشتری بخورید ، به این معنی است که احتمالاً ویتامین B-6 بیشتری دریافت می کنید. زیرا هر دو نوع مواد مغذی در گوشت ، ماهی ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، حبوبات و غلات کامل یافت می شود.

کربوهیدرات های پیچیده

حتی پس از تجزیه پروتئین ها به ساده ترین شکل ، یعنی آمینو اسید ، کار به پایان نرسیده است. هنگامی که به میزان کافی از این آمینو اسیدها دریافت می کنید ، بدن شما می تواند کربوهیدراتهای پیچیده مصرف کند تا بتوانید از غذاهای غنی از پروتئین لذت ببرید.

با مصرف کربوهیدرات ها به همراه پروتئین ، بدن انسولین ترشح می کند. افزایش سطح انسولین به ماهیچه های شما کمک می کند تا اسیدهای آمینه را جذب کنند ، به ویژه در هنگام تمرینات بدنسازی و عضله سازی. این بدان معناست که مصرف کربوهیدرات ها درست قبل از تمرین با شدت بالا بهترین نتایج را در افزایش جذب پروتئین در بدن دارد. مواد غذایی حاوی کربوهیدراتهای پیچیده شامل نشاسته ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و محصولات لبنی است.

غذاهایی که حاوی فیتات هستند نخورید

فیتات یک ماده مغذی است که از جذب و هضم بهتر پروتئین جلوگیری می کند. در غذاهایی مانند برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر ، حبوبات و کینوا یافت می شود. فیتات به پروتئین ها متصل می شود و فعالیت آنزیم های قابل هضم پروتئین را مسدود می کند. بنابراین بهتر است به جای برنج قهوه ای از برنج سفید استفاده کنید.

اگر غذاهایی حاوی فیتات می خورید و پروتئین همراه آن می خورید ، برای جلوگیری از اثرات فیتات ، راه حل این است که میوه هایی حاوی ویتامین C بخورید ، زیرا این ویتامین با تأثیر فیتات بر جذب پروتئین خنثی می شود.

برای افزایش جذب پروتئین ، پروبیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش ما زندگی می کنند. این باکتری ها به هضم غذا کمک می کنند و سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که ترکیبی از پروبیوتیک ها و پروتئین باعث بهبود بهتر ، افزایش عملکرد ورزشی و کاهش آسیب عضلانی می شود.

همچنین به هر وعده غذایی غذاهای تخمیر شده اضافه کنید. موادی مانند کلم ترش ، کیمچی ، نوشیدنی هایی مانند کامبوچا و دوغ کفیر حاوی پروبیوتیک هستند که به هضم پروتئین بهتر ماهیچه ها کمک می کند.

پروتئین قبل و بعد از تمرین

علاوه بر خوردن کربوهیدراتهای پیچیده درست قبل از ورزش ، خوردن پروتئین بلافاصله قبل و بعد از ورزش نیز مفید است تا بدن اسیدهای آمینه کافی برای جذب در حین و بعد از ورزش داشته باشد.

این نکات می تواند به شما کمک کند حداکثر میزان جذب پروتئین را که وارد بدن می کنید به حداکثر برسانید و بدین ترتیب بدن عضلانی و سلامت عمومی جسمانی داشته باشید. مانند همیشه ، در صورت داشتن هرگونه سوال با متخصص تغذیه یا مربی شخصی متخصص تماس بگیرید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/