علوم ورزشی انواع مکمل های استقامتی و هوازی


آنچه در این مقاله می خوانید

صرف نظر از تمرینات استقامتی ، شنا ، دویدن یا دوچرخه سواری ، با انتخاب و مصرف مکمل های مناسب آموزشی ، به بهبود تمرینات و عملکرد خود در سطح بالاتری کمک می کنید. اگر به مجلات ورزشی و وب سایت های مختلف نگاه کنید ، با تبلیغات گسترده مکمل های ورزشی روبرو می شوید ، اما در نهایت باز هم در انتخاب مکمل تخصصی خود دچار سردرگمی و اشتباه خواهید شد. شما باید مکمل مناسب برای هر تمرین و تمرین را انتخاب کنید.

ورزشکاران استقامتی ساعت ها را صرف تمرینات طولانی مدت می کنند ، مانند دویدن 50 تا 60 مایل در هفته ، دویدن بیش از 200 مایل در جاده یا شنا صدها دور در استخر ، که فشار بیشتری به بدن وارد می کند.و این گروه باید توجه ویژه ای داشته باشندO برای رژیم غذایی و مکمل هاخودشان را داشته باشند.

تمرینات استقامتی نیازهای زیادی را به بدن و ذهن ورزشکار وارد می کندبه آرامی خوشبختانه ورزشکار می تواند با انتخاب مکمل مناسباین می تواند در زمان صرفه جویی کند ، عملکرد کلی بدن و بهبود را بهبود بخشد و رکوردهای جدیدی را ثبت کند. برای تکمیل مجله علوم ورزشی را دنبال کنیدورزشهای تخصصیبیایید به استقامت و بهترین مکمل هوازی بپردازیم.

کراتین مونوهیدرات

مکمل کراتین و تمرینات استقامتی معمولاً ارتباطی با هم ندارند. ما از نظر قدرت ، سرعت و قدرت به کراتین فکر می کنیمانجام دادن. تحقیقات زیادتخصصی منتشر شده است که ثابت کرده استکراتین نهایی تأثیر نیرومندی بر افزایش قدرت و اندازه عضلات دارد. در حالی که بسیاری در این مورد نزاع می کنندکراتین در ورزشاستقامت جایی ندارد.

تأثیر مستقیم کراتین بر افزایش ذخایر فسفوکراتین بدن ، افزایش سریع تولید ATP و افزایش عملکرد بی هوازی بر هیچکس پوشیده نیست. بنابراین واضح است که کراتین به طور غیر مستقیم برای دونده مفید استدارای سه دوچرخه سوار و ورزشکار است و عملکرد ورزشی آنها را ارتقا و بهبود می بخشدبودن. کراتین زمان بازیابی را کاهش داده و ظرفیت هوازی را افزایش می دهدبودن. بهبود سرعت ، قدرت و دویدن در طول جلسات تمرینی منجر به عملکرد بهتر در روز مسابقه می شودبودن. مصرف 3 تا 5 گرم در روز برای این گروه از ورزشکاران مناسب است.

2. سدیم فسفات

این مکمل معمولاً به عنوان نگهدارنده برای گوشت و سایر غذاها استفاده می شود ، اما عملکرد بدن را نیز افزایش می دهد. بارگذاری سدیم فسفات با افزایش توانایی گلبول های قرمز در اکسیژن رسانی به عضلات فعال ، ظرفیت هوازی را افزایش داده و زمان خستگی را افزایش می دهد.

چندین مقاله مختلف نیز تأکید کرده اند که سدیم فسفات با افزایش چشمگیر حداکثر مصرف اکسیژن و آستانه تهویه ، استقامت را افزایش داده است. 3 تا 5 گرم سدیم فسفات شش روز قبل از تمرین یا مسابقه برای افزایش عملکرد مصرف می شود.

3. کافئین

کافئین یکی دیگر از مکمل های ورزشی است که ماندگار استورزشها توسط ورزشکاران استقامتی برای افزایش عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. کافئین نه تنها عملکرد صبحگاهی را بهبود می بخشدهمچنین خستگی ناشی از ورزش طولانی مدت را به تاخیر می اندازدبودن.

مطالعات متعدد تأثیر مستقیم و مثبت مصرف کافئین بر تمرینات استقامتی را نشان داده است. کافئین همچنین اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد و 60 دقیقه قبل از تمرینات استقامتی عملکرد را افزایش می دهد. 1.3 تا 2.7 میلی گرم در هر وزن بدن پوند 60 دقیقه قبل از ورزش توصیه می شود.

5 BCAA

اگر برای دویدن یا دوچرخه سواری برای مدت طولانی برنامه ریزی می کنید ، از آمینو اسیدهای شاخه دار غافل نشوید. مکانیسم اصلی خستگی در ورزش به دلیل ترشح تریپتوفان در اطراف رگ های خونی مغز است. تریپتوفان ترشح سروتونین را افزایش می دهد که در مقادیر مشخص باعث خواب آلودگی ، بی حالی و خستگی می شود.

BCAA و تریپتوفان بر سر یک پروتئین حمل و نقل با یکدیگر درگیر هستند که باعث افزایش غلظت می شود BCAA این باعث کاهش تریپتوفان به همراه حامل های مغزی می شود که به طور کلی خستگی را کاهش می دهد. متابولیسم BCAA تولید لاکتات را کاهش می دهد و به طور بالقوه ظرفیت تمرین استقامتی را افزایش می دهد ، تخریب پروتئین را کاهش می دهد ، باعث بهبودی و پاسخ ایمنی می شود. مصرف 3 تا 6 گرم قبل و حین تمرین برای توسعه عملکرد تمرین مناسب است.

6. پروتئین

ورزشکاران استقامتی به پروتئین نیاز دارند. پروتئین برای ترمیم ، ساخت و نگهداری توده عضلانی در ورزشکاران استقامتی ضروری است. به ویژه هنگامی که ورزش بیش از حد طولانی است ، بدن از پروتئین موجود در خود به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. این امر اهمیت مصرف پروتئین را برای این گروه از ورزشکاران برجسته می کند.

برای بهترین نتیجه ، بهتر است پروتئین را با کربوهیدرات مصرف کنید. 0.5 تا 0.7 گرم پروتئین در هر در طول جلسات تمرینی وزن بدن کیلو توصیه می شود. برای تمرینات بسیار شدید ، 0.9 گرم در هر. وزن بدن برای حفظ و ترمیم بافت عضلانی بدون چربی مفید است.

7. بتا آلانین

بتا آلانین عملکرد را افزایش می دهد و خستگی را در حین تمرینات با شدت بالا به تاخیر می اندازد ، اما آیا این مربوط به تمرینات استقامتی است؟ اما فقط به این دلیل که شما یک ورزشکار استقامتی هستید ، دلیلی وجود ندارد که تمرینات شدید انجام ندهید. درست است؟ مطالعات متعدد تأثیر مثبت بتا آلانین بر فعالیت های استقامتی ، از جمله دوچرخه سواری و قایقرانی را نشان داده است.

در طول تمرینات شدید ، بدن یون هیدروژن را جمع می کند. این یونها باعث ریزش آنها می شوند PH که در نهایت باعث خستگی می شود. بتا آلانین میزان کارنوزین عضلانی را افزایش می دهد و توانایی بدن را برای مبارزه با یونهای هیدروژن افزایش می دهد. این کار خستگی را به تأخیر می اندازد و عملکرد کلی بدن و میزان ورزش را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد. مصرف 3 تا 6 گرم در روز توصیه می شود.

8. گلوتامین

گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید در بدن است. پس چرا به گلوتامین نیاز دارید؟ قبل از اینکه بتوانید این ذخایر را بازسازی کنید ، تمرینات شدید منابع گلوتامین را به سرعت از بین می برد. این باعث می شود که بافت ماهیچه ای در فرآیند کاتابولیک تجزیه شده و بسوزد.

سطوح پایین گلوتامین همچنین سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و خطر عفونت را افزایش می دهد. گلوتامین به بدن کمک می کند تا بهبود یابد و همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را پس از ورزش شدید افزایش می دهد. مصرف 20 گرم گلوتامین در روز توصیه می شود.

تهیه و ترجمه: Elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/