علوم ورزشی افزایش تستوسترون ؛ 13 ماده مغذی برای افزایش تستوسترون


آنچه در این مقاله می خوانید

تستوسترون یکی از مهمترین هورمونهای استروئیدی در بدن است ، تولید این هورمون در دوران بلوغ افزایش می یابد و عامل اصلی تغییرات فیزیکی در این دوران است. به طور متوسط ​​، بدن هر مرد 20 برابر بیشتر از هر زن تستوسترون تولید می کند. با این حال ، در برخی موارد ، کاهش تستوسترون می تواند برای مردان مشکل ساز باشد.در این مقاله ، ما بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون را معرفی می کنیم.

تستوسترون چیست؟

همانطور که گفته شد ، تستوسترون یک هورمون مهم در بدن شما است که اجزای اصلی آن کلسترول است و دارای اثرات آندروژنیک (جنسیتی) و آنابولیک (سازنده و رشد کننده) است. علاوه بر ترمیم بافت های بدن ، اثرات دیگری نیز بر روی آنها دارد. نقش مهمی در ساخت عضلات ، سلامت قلب و عروق ، تعادل در سیستم هورمونی عمومی ، وضعیت روحی خوب و تنظیم متابولیسم در بدن ایفا می کند. شما می توانید با خوردن غذاهای مخصوصی که سطح هورمون T را تثبیت می کند ، سطح طبیعی این هورمون را در بدن خود حفظ کنید.

یکی از فرضیه های اصلی این است که تستوسترون می تواند به طور مستقیم سنتز پروتئین را تحریک کند یا به عبارتی بافت ماهیچه ای تولید کند و این امر با اتصال به هسته سلول های ماهیچه ای انجام می شود. در واقع ، تحقیقات نشان داده است که وقتی مانع از اتصال تستوسترون به هسته سلول می شوید (با مسدود کردن گیرنده) ، در واقع رشد عضلات بعد از تمرین را سرکوب می کنید. یکی دیگر از عملکردهای مهم تستوسترون افزایش چندین عامل رشد از جمله IGF-7 در عضلات است. تستوسترون می تواند هورمون کورتیزول (هورمونی که باعث تخریب عضلات می شود و دقیقاً بر خلاف میل بدنسازان عمل می کند) را سرکوب کند.

نکات مهم برای افزایش تستوسترون

یکی از مهمترین مواردی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید. میزان چربی های سالم. این مهم است که بدانید همه چربی ها بد نیستند و نقش ساختاری تستوسترون به چربی بستگی دارد. هورمونهای استروئیدی مانند تستوسترون از اسیدهای چرب به عنوان مواد اصلی خود استفاده می کنند. در اینجا 12 ماده غذایی برای افزایش تستوسترون آورده شده است.

بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون

1. تخم مرغ

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید افزایش دهید

تخم مرغ سرشار از کلسترول طبیعی و منبع مواد مغذی است. این درست نیست که چربی تخم مرغ برای سلامتی شما مضر است. تحقیقات نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ نه کلسترول بد را افزایش می دهد و نه باعث فشار خون بالا می شود.

در واقع نوعی کلسترول در تخم مرغ وجود دارد که به عنوان پیش ساز هورمون عمل می کند ، یعنی بلوک های سازنده برای تشکیل و تولید هورمون تستوسترون را تشکیل می دهد. تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن است.

2. صدف

کل لیست غذاهای توصیه شده برای افزایش تستوسترون بدون صدف کامل نیست. صدف یکی از محبوب ترین غذاهای طبیعی است که به افزایش تستوسترون کمک می کند. به مدت طولانی ، این نوع غذا به عنوان غذایی برای افزایش قوای جنسی و محرک ها گزارش شده است ، به ویژه اگر این ماده نرم و چسبناک هر روز خورده شود.

آنچه صدف را به تقویت کننده عالی هورمون T تبدیل می کند ، محتوای روی آنها است. سایر مواد معدنی و ویتامین های تقویت کننده T موادی مانند ویتامین D ، مس ، سیلیکون و منیزیم هستند. همه این مواد مغذی و ویتامین ها را می توانید در صدف پیدا کنید.

3. روغن زیتون / روغن نارگیل

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید افزایش دهید

بسیاری از ساکنان مدیترانه روزانه از روغن نارگیل در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. مردانی که در این مناطق زندگی می کنند به عنوان پدر چند فرزند شناخته می شوند ، هر چند سن آنها زیاد نیست.

روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده است که مصرف طولانی مدت آن مردانگی را به شدت افزایش می دهد و بندرت اثر آن را برعکس می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی اصلی به مدت حدود دو هفته باعث افزایش تستوسترون تا 17 درصد می شود.

روغن زیتون این اثرات فوق العاده از افزایش هورمون T را به طرق مختلف اعمال می کند. این روغن حاوی مواد ضد التهابی است و پذیرش چندین سلول را برای ورود تستوسترون آماده می کند. این روغن همچنین به طور معجزه آسایی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

روغن نارگیل یکی دیگر از روغن های سالم است که باید بیشتر از آن استفاده کنید. این روغن اشباع شده است ، اما نگران نباشید ، بسیاری از مطالعات نشان می دهند که این روغن در بیماری های قلبی عروقی دخیل نیست. در واقع ، این نوع چربی اشباع شده در افزایش تستوسترون و بهبود سلامت کلی م effectiveثر است. از دیگر مزایای روغن نارگیل می توان به افزایش متابولیسم (چربی سوزی) ، افزایش هورمون های تیروئید و افزایش قابل توجه عملکرد اشاره کرد.

4. کره

کره طبیعی سطح هورمون T را افزایش می دهد. برخلاف تصور بسیاری از مردم در مورد کره ، روغن نارگیل نیز همینطور است و به بدن آسیبی نمی رساند. کره و کره فرآوری شده به دلیل مقدار زیاد روغن های گیاهی اکسید شده امگا 6 با تنظیم هورمون های شما تداخل دارد.

کره چربی های اشباع شده را برای بدن فراهم می کند که برای تولید هورمون های استروئیدی مانند تستوسترون مفید است. سایر مواد مغذی سالم که می توانید از کره طبیعی دریافت کنید شامل ویتامین های محلول در چربی مانند K2 ، E ، D و A. همیشه کره طبیعی دام و گیاه خواران را مصرف کنید.

5. قهوه

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید افزایش دهید

طبق تحقیقات ، خوردن یک تا دو فنجان قهوه قوی در روز می تواند تستوسترون را افزایش دهد. این مقدار معادل 200 تا 400 میلی گرم کافئین است. اگر بیش از حد از این مقدار مصرف کنید ، احتمالاً هورمون استرس یا کورتیزول را افزایش می دهد ، که بیشتر از فایده شما آسیب می رساند.

این مازاد بدن را به سمت کاتابولیسم سوق می دهد و از رشد ماهیچه ها جلوگیری می کند. مصرف قهوه خود را در همان سطح 1-2 فنجان در روز نگه دارید تا از مزایای افزایش تستوسترون استفاده کنید. افزودن کمی کره به یک فنجان قهوه صبح به جای شیر ، علاوه بر خوشمزه شدن قهوه ، بیشترین میزان هورمون T را به عنوان یک ترکیب دهانی عالی به شما می دهد.

بادام (منبع سلنیوم)

چوب مغز یک منبع طبیعی عالی از ماده معدنی سلنیوم است که به افزایش تستوسترون کمک می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم سلنیوم می تواند به طور م theثر میزان هورمون T را در خون افزایش دهد و به عنوان دارویی برای درمان ناباروری شناخته شده است.

محتوای سلنیوم بالای بادام برزیلی مسئول تأثیرات مثبت بر سطح هورمون T است. خوردن 100 گرم در یک وعده می تواند 39.27 مقدار توصیه شده سلنیوم (حدود 1917 میکروگرم سلنیوم) به بدن بدهد. آجیل برزیلی همچنین دارای نسبت چربی های خوب است.

100 گرم در وعده غذایی حاوی 15 گرم اسید چرب اشباع ، 25 گرم اسید چرب اشباع نشده ، 19 گرم اسید چرب متوسط ​​با حلقه های اشباع نشده بخورید. توصیه می کنیم روزانه 3 تا 6 عدد بادام به عنوان مکمل سلنیوم بخورید.

7. کرفس

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید افزایش دهید

کرفس آنقدر غذای جذاب و قدرتمندی است که حتی بوییدن آن باعث افزایش تستوسترون می شود. کرفس حاوی دو استرول گیاهی مهم به نام های آندرستونول و آندرستونون است. نام آنها نشان دهنده تأثیرات مثبت آنها بر عملکرد و ترشح هورمون استروژن است.

کرفس حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان عوامل ضد استروژنی در بدن عمل می کنند. فلاونوئیدی که این نقش را در بدن ایفا می کند لوتئولین نام دارد. فلاونوئید دیگری که تقویت کننده طبیعی هورمون T است ، apigenin نام دارد. بهترین نتایج و اثرات مفید مصرف کرفس هنگامی که آن را به صورت خام مصرف می کنید آشکار می شود. یک تکه از ساقه را بردارید و از آن لذت ببرید.

8. کلم بروکلی (DIM)

کلم بروکلی و سایر سبزیجات به شکل کلم حاوی ترکیبی به نام di-indolmethyl هستند. DIM متابولیسم استروژن را تنظیم می کند ، که سطح استروژن را مهار می کند و در نتیجه تولید تستوسترون را افزایش می دهد. سطوح بالای استروژن تولید تستوسترون را مهار کرده و آزادانه در جریان خون آزاد می شود.

9. انگور

انگور سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است و منبع رسوراترول است. این دارو به دلیل اثرات مثبت و مفید آن بر سیستم قلبی عروقی شناخته شده است.
همچنین به افزایش ترشح هورمون ها و بهبود روند تولید اسپرم در بدن کمک می کند. این جزء آنتی اکسیدان ها است و از سلول ها در برابر سموم و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

10. انار و افزایش تستوسترونتستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید افزایش دهید

این میوه تازه و خوشمزه ، که خوردن آن بسیار دلپذیر است ، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلامت باروری مردان را بهبود می بخشد. این میوه سیستم گردش خون بدن را بهبود می بخشد و همچنین جریان خون را در بقیه دستگاه تولید مثل مردان افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب انار هورمون T را تا 24 increased افزایش می دهد (به مدت 2 هفته مصرف می شود). این مطالعه همچنین نشان داد که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هر دو کاهش می یابد. تحقیقات طولانی مدت تأیید می کند که مصرف آب انار می تواند تشکیل پلاکت ها (مواد فیبری یا چربی که عروق را مسدود می کند) را در شریان ها کاهش دهد.

این خطر 35 درصد کاهش می یابد. این به وضوح اثرات مثبت آب انار را بر سیستم گردش خون نشان می دهد. به عنوان یک مرد ، انار یکی از غذاهایی است که قطعاً باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

11. لوبیا (الدوپا)

L-dopa ماده ای است که در لوبیا سبز یافت می شود (L-dopa یک آمینو اسید است که توسط انسان ، حیوانات و برخی گیاهان در بدن تولید می شود ، L-dopa پیش ساز هورمون هایی مانند دوپامین و نوراپی نفرین است.) لوبیا سبز یک ماده است که در واقع ممکن است به L-dopa توانایی تأثیر بر هورمون T را بدهد.

اثر L-dopa با افزایش میزان دوپامین در مغز و همچنین هورمون رشد انسانی مشخص می شود. دوپامین بیشتر به معنی هورمون T بیشتر و هورمون رشد بیشتر باعث رشد ماهیچه ها می شود. این مکانیسم به گونه ای است که L-dopa روی GnRH (تحریک و تحریک هورمون گنادوتروپین) عمل می کند و بر عملکرد بیضه ها تأثیر می گذارد. GnRH سلول های داخل بیضه را فعال می کند ، که به نوبه خود باعث تولید هورمون ها می شود.

شیر کم چرب با ویتامین D

همانطور که می دانید ، شیر منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است ، بنابراین توصیه می شود برای تقویت استخوان های خود شیر بنوشید.

13. گرده کاج سبز

تستوسترون خالص در کاج سبز یافت می شود. نه تنها یک ترکیب مصنوعی نیست ، بله درست شنیده اید ، یک ترکیب واقعی! هر گرم گرده حاوی 80 نانوگرم (گرم) تستوسترون است. به همین دلیل است که کاج قوی ترین آندروژن طبیعی نامیده می شود.

گرده کاج همچنین حاوی سایر مواد مغذی است. 22 اسید آمینه ضروری و حداقل 100 آنزیم مختلف به همراه 30 ماده معدنی مختلف و 15 ویتامین. همه اینها در بهبود سلامت و افزایش بیشتر هورمون T موثر هستند. حتماً گرده کاج را به شکل قرص های زیر زبانی مصرف کنید که به جذب بیشتر تستوسترون به درستی کمک می کند.

نکته آخر

اگر واقعاً می خواهید به اثرات مفید ماهیچه ای دست پیدا کنید ، باید سطح طبیعی و سالم هورمون T خود را حفظ کنید. در حالی که بدن به اندازه کافی تستوسترون تولید می کند ، خوردن غذاهای آنابولیک که تولید آن را افزایش می دهد به شما کمک می کند تا حجم بیشتری از عضلات را در طول تمرین بدست آورید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/