علوم ورزشی اشتباهات تغذیه ای که زنان در عضله سازی انجام می دهند


زنان نسبت به مردان مشکلات عضلانی بیشتری دارند زیرا تستوسترون کمتری دارند چه برسد به کمبودهای تغذیه ای! همه خانم ها دوست دارند پاهای عضلانی لاغر ، باسن محکم و خوش فرم و بازوهای هماهنگ داشته باشند تا جذاب تر به نظر برسند ، اما اغلب در تغذیه اشتباه می کنند.

افتادن در دام رژیم های سخت و پرخوری جامعه را در بر گرفته است و متأسفانه بسیاری از زنان همچنان به این تصورات غلط پایبند هستند و مواد مغذی کافی برای محافظت از ماهیچه های ساخته شده خود را دریافت نمی کنند. در این شماره مجله علوم ورزشی ، نگاهی داریم به اشتباهات تغذیه ای که اغلب خانم ها در روند عضله سازی مرتکب می شوند.

از افراد مشهور و مد تقلید می کند

رژیم های رایج چیزی جز درآمدزایی نیستند و اکثر مردم اشتباه می کنند وعده های پوچ می دهند و غذاهایی را معرفی می کنند که در واقع سالم نیستند. نتیجه چنین تقلیدهایی این است که بسیاری از زنان بیش از حد ورزش می کنند و غذای ضعیفی می خورند و بنابراین عضله سازی نمی کنند.

کربوهیدرات ها و چربی ها را محدود کنید

این روزها هم کربوهیدرات ها و هم چربی ها رواج پیدا کرده است و بسیاری از زنان معتقدند خوردن آنها باعث چاقی می شود. متأسفانه این ریز مغذی های عضله ساز از رژیم غذایی حذف شده و باعث می شود زنان احساس خستگی و درماندگی کنند و نتیجه ای نگیرند.

نگرانی بیش از حد در مورد چربی سوزی

نگرانی در مورد چربی سوزی و عدم توجه کافی به فلسفه اصلی ساختن عضله ، به یک “رقابت ذهنی” برای زنان تبدیل شده است! استرس ناشی از سوزاندن چربی ، زنان را از طراوت زندگی ای که در آرزوی آن هستند ، محروم کرده است ، اما آنها همچنان اصرار دارند که خوردن بیش از غذاهای مناسب به اندامی باریک و عضلانی نیاز دارد.

احساس گناه در مورد غذا خوردن

یکی دیگر از اشتباهات رژیم غذایی زنان احساس گناه در خوردن غذا است. آنها از خود ناراضی هستند و اجازه می دهند آنچه انجام داده اند تا جایی که احساس گناه می کنند خود را به انجام تمرینات غلط و شدید محکوم کنند ، یا اصلا ورزش نمی کنند!

باید چکار کنیم ؟!

عادات غذایی را کنار بگذارید

خلاص شدن از شر این همه رژیم های بی اساس دشوار است ، اما باید این کار را انجام دهید تا یک رژیم غذایی واقعا خوب تهیه کنید که نتایج طولانی مدت و ماندگاری برای شما داشته باشد. از خوردن غذاهای آماده ناسالم خودداری کنید ، غذاهایی که آماده خوردن در قوطی های دراز کشیده هستند ، سالم هستند. یک سیستم تغذیه مناسب ایجاد کنید تا در طول روز پر انرژی باشید.

رژیم غذایی امروز برای زنانی که می خواهند عضله سازی کنند مناسب نیست. بلکه آنها زنانی را که به سادگی می خواهند وزن خود را کاهش دهند مورد هدف قرار می دهند و مطالعات نشان داده است که با پایان این برنامه های رژیم غذایی ، وزن کاهش یافته آنها باز می گردد. این رژیم های شیک شامل ملاحظات تغذیه ای برای افزایش حجم عضلانی بدون چربی و واداشتن زنان به آشپزخانه و گذراندن وقت خود در آنجا بدون نتیجه نیست.

مقاله مرتبط: 9 اشتباهی که زنان در برنامه تناسب اندام مرتکب می شوند

کربوهیدرات و چربی بخورید

عدم مصرف کربوهیدرات ها و چربی های سالم می تواند بدن شما را مستعد از دست دادن انرژی و از دست دادن ماهیچه ها کند. زنان زیادی هستند که تمام تلاش خود را برای حذف تمام کربوهیدرات ها و چربی ها از رژیم غذایی خود انجام می دهند و معتقدند که اگر موفق شوند ، کار خوبی انجام داده اند. تفاوت زیادی بین کربوهیدرات ها و چربی هایی که باید در رژیم غذایی شما بمانند و آنهایی که باید حذف شوند وجود دارد.

اگر عادت دارید با خوردن پیراشکی و شیرینی های خامه ای و نان سفید خود را راضی کنید ، انتخاب خوب این است که این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با این حال ، کاهش مصرف سبزیجات ، غلات سبوس دار ، میوه ها ، آجیل ، آووکادو و چربی های سالم معادل محرومیت ماهیچه های شما از ریزمغذی های ضروری برای گلیکوژن است تا ماهیچه های آنها انرژی رشد (آنابولیسم) را نداشته باشند.

خطاهای تغذیه ای که زنان در عضله سازی انجام می دهند

کربوهیدراتهای سالم نقش مهمی در عضله سازی دارند. این کربوهیدراتها به عنوان گلیکوژن در کبد و بافت ماهیچه ای ذخیره می شوند و در طول جلسات تمرین شما و همچنین بعد از تمرین انرژی تولید می کنند. بدن ما نمی تواند محدودیت های کربوهیدرات را تحمل کند و در عوض از اسیدهای آمینه (پروتئین) ذخیره شده در ماهیچه ها برای تغذیه تمرین شما استفاده می کند.

این فرآیند گلوکونئوژنز نامیده می شود و چیزی است که ما نمی خواهیم برای ماهیچه هایی که ساخته ایم اتفاق بیفتد. چربی ها به ویژه چربی های ضروری نیز نقش مهمی در رشد ماهیچه ها دارند. اسیدهای چرب ضروری توده عضلانی ، چربی سوزی و عملکرد هورمونی را حفظ می کنند.

به جای سوزاندن چربی روی رشد عضلات تمرکز کنید

بسیاری از زنان در عوض سعی می کنند روی چیزهایی که عضله سازی می کنند تمرکز کنند و غذاهایی را بخورند که به آنها کمک می کند تا مدام از یک رژیم غذایی به رژیم دیگر بروند و هیچ نتیجه ای نداشته باشند. اضطراب و تب چربی سوزی نیز به یک رقابت روانی تبدیل شده و آسیب های جدی برای دست اندرکاران این مسابقات به همراه دارد. لازم است یک تغییر ذهنی ایجاد کرده و “تمرکز بر چربی سوزی” را به “تمرکز بر تغذیه برای ساختن ماهیچه” تغییر داده و درک روشهای استفاده از بدن را ارائه دهید.

البته این بدان معنا نیست که شما باید هر آنچه را که نیاز دارید بخورید و در عین حال اندامی ایده آل داشته باشید ، بلکه باید غذاهای مغذی بخورید که ارزش غذایی دارند ، یعنی پروتئین ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری برای حمایت از رشد ماهیچه های شما. به

همچنین باید این ذهنیت را کنار بگذارید که: اگر عضله بسازم شبیه مرد می شوم! زیرا این به هیچ وجه درست نیست. یک برنامه تمرین چالش برانگیز انتخاب کنید و از بلند کردن وزنه های سنگین ترسی نداشته باشید. مطمئن باشید که بدن جدید شما و عملکرد بدنی و تغذیه ای شما ماهیچه های لاغر و خوش فرم خواهد بود که قادر به سوزاندن چربی نیز هستند.

مقاله مرتبط: بزرگترین اشتباهاتی که در کاهش وزن مرتکب می شوید چیست؟

با خود سخت نگیرید

همانطور که گفتیم ، زنان بیشتر از مردان در مورد غذا خوردن احساس گناه می کنند و حتی در روزهای بعد برای مقابله با این مشکل به ورزش نامناسب یا گرسنگی متوسل می شوند. شما نمی توانید تصور کنید که بافت ماهیچه ای یا بدتر ، کل بدن شما به این مجازات واکنش نشان می دهد. ساعت ها ورزش هوازی و سپس گرسنگی برای جبران پرخوری شما مانع از رشد ماهیچه ها و استرس فیزیولوژیکی می شود. “یک وعده غذایی ناسالم شما را چاق نمی کند و یک غذای سالم شما را لاغر نمی کند”؛ همیشه این را به خاطر داشته باشید تا شیوه زندگی شما سالم و به دور از استرس باشد.

اگر می توانید از غذای تقلبی خود لذت ببرید و مسیر خود را تغییر ندهید ، چشم انداز سالمی دارید زیرا رشد توده عضلانی هیچ ارتباطی با محدودیت های غذایی ندارد. اگر هدف شما عضله سازی است ، نه چربی سوزی ، یک همبرگر غیرمعمول هیچ تأثیر منفی بر سلامتی و تناسب اندام شما نخواهد داشت. سپس طرز فکر خود را تغییر دهید تا خود را از چنگال گناه و چرخه گناه رها کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/