علوم ورزشی اسید فولیک چیست و چرا ورزشکاران به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ورزشکاران و بزرگسالان فعال به بدن خود فشار بیشتری وارد می کنند. در حالی که ورزش منظم و شدید برای سلامتی و تناسب اندام شما مفید است ، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش دهد. مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش های سنگین می تواند به بدن فشار وارد کند و همچنین نشان داده شده است که فعالیت بدنی شدید می تواند سطح اسید فولیک را در خون کاهش دهد و به مرور زمان بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارد. کنترل وضعیت اسید فولیک می تواند خطر مشکلات قلبی در افراد فعال را کاهش دهد.

ورزش به طور کلی برای حفظ سلامتی مفید و بسیار مهم است ، همه ما این را می دانیم. اما فشار بیش از حد بر بدن در ورزش هایی مانند بدنسازی ، فوتبال و حتی هندبال داستان متفاوتی دارد. در چنین شرایطی ، بدن در نتیجه ورزش دچار التهاب ، آسیب عضلانی و افزایش چرخش رادیکال های آزاد می شود.

در طول تمرینات سنگین مانند. تمرین با وزنه بافت ماهیچه ای آسیب دیده است و وقتی درد عضلانی بعد از تمرین (DOMS) را تجربه می کنیم ، عوارض جانبی آن را نیز تجربه می کنیم. علائم دیگر شامل خستگی ، کاهش عملکرد ماهیچه ها ، ترشح مولکول های التهابی و هموسیستئین است.

هموسیستئین چیست؟

هموسیستئین یک اسید آمینه است که یک محصول جانبی متابولیسم پروتئین در بدن است. افزایش سطح هموسیستئین نشان دهنده افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است. افزایش هموسیستئین همچنین می تواند باعث پلاکت هایی شود که به دیواره شریان آسیب می رساند.

تمرینات شدید با کاهش سطح اسید فولیک باعث افزایش گردش خون هموسیستئین می شود. سطح هموسیستئین به همراه سطح اسید فولیک عواملی هستند که سلامت قلب را تعیین می کنند. بنابراین ، محققان توصیه می کنند وضعیت اسید فولیک در ورزشکاران برای جلوگیری از کمبود فولات کنترل شود.

اسید فولیک چیست و چگونه به سلامت شما کمک می کند؟

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که به فولات نیز معروف است. فولات به طور طبیعی در غذاها یافت می شود ، اما اسید فولیک شکل مصنوعی این ویتامین است. بدن ما قادر به تولید فولیک اسید نیست ، بنابراین ما باید آن را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنیم.

اسید فولیک برای پیشگیری و درمان سطح پایین فولات در خون استفاده می شود. اسید فولیک برای عملکرد مناسب بدن و رشد ضروری است. اسید فولیک معمولاً برای زنان باردار تجویز می شود تا هم از مشکلات هنگام زایمان جلوگیری کند و هم جنین به خوبی رشد نکند. اسید فولیک همچنین می تواند برای درمان بیماریهای ناشی از کمبود فولات تجویز شود ، مانند:

  • کم خونی
  • نقص در جذب مواد مغذی
  • عوارض کولیت روده
  • بیماری کبد
  • بیماری کلیوی
  • اعتیاد به الکل
  • برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و سرطان رحم
  • بیماری قلبی
  • نبرد
  • بیماریهای مربوط به افزایش سن
  • برای کاهش هموسیستئین خون

اسید فولیک یک ریز مغذی مهم است که به حفظ سلامت عمومی کمک می کند. ورزشکاران و افراد فعال ممکن است در معرض کمبود اسید فولیک باشند. کنترل سطوح این ریز مغذی و حفظ سطح هموسیستئین طبیعی برای کسانی که فعال هستند مهم و ضروری است.

مصرف اسید فولیک در ورزشکاران

طبق مطالعه ای که در مجله انجمن تغذیه ورزشی ملی منتشر شد ، مکمل های اسید فولیک وضعیت هموسیستئین را در بازیکنان هندبال بهبود بخشید. در این مطالعه ، 14 بازیکن شرکت کردند و به مدت 16 هفته تحت کنترل بودند. سطح هموسیستئین و سایر داده های بالینی قبل و بعد از دوره آزمایشی ثبت شد و این افراد بدون مصرف 200 میکروگرم مکمل اسید فولیک مورد آزمایش قرار گرفتند.

هنگامی که این بازیکنان اسید فولیک مصرف کردند ، کاهش قابل توجهی در سطح هموسیستئین آنها مشاهده شد. این مطالعه همچنین نشان داد که ورزش هوازی هیچ تاثیری بر سطح هموسیستئین ندارد. این یافته ها ارتباط مستقیم بین فعالیت بدنی شدید و افزایش گردش خون هموسیستئین را نشان می دهد و مشخص شد که اسید فولیک می تواند تا حدی وضعیت را بهبود بخشد. نتایج نشان می دهد که اسید فولیک ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی ناشی از ورزش شدید کمک کند.

مطالعه دیگری نحوه تأثیر اسید فولیک بر عملکرد عروق را در رقاصان حرفه ای مبتلا به اختلال اندوتلیال (لایه داخلی عروق خونی) مورد آزمایش قرار داد.

مشخص شد که این افراد در معرض خطر بیشتری برای اختلالات هورمونی ، اختلالات پرخوری و آمنوره (عدم قاعدگی) هستند. همچنین نشان داده شده است که کاهش استروژن و سوء تغذیه می تواند بر عملکرد عروق تأثیر منفی بگذارد. این رقصندگان حرفه ای باله روزانه مکمل 10 میلی گرم اسید فولیک مصرف کردند و پس از 4 هفته ، عملکرد عروقی آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت.

منابع غذایی برای فولات

چرا ورزشکاران و افراد فعال به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟

منابع غذایی فولات شامل سبزیجات برگ دار ، اسفناج ، کلم بروکلی ، نخود فرنگی ، مارچوبه ، بامیه ، کاهو ، حبوبات ، نخود سبز ، قارچ ، موز ، لیمو شیرین ، طالبی ، جگر و گوسفند است.

آیا باید مکمل اسید فولیک مصرف کنم؟

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مردم ایالات متحده به اندازه کافی اسید فولیک دریافت نمی کنند. دلیل اصلی آن رژیم هایی است که کمبود مواد مغذی مانند فولات دارند. اگر ورزشکار هستید یا فعالیت های شدید دارید ، ممکن است نیاز به مصرف این مکمل داشته باشید ، اما باید با پزشک خود تماس بگیرید و از او بخواهید وضعیت شما را بررسی کند.

خوردن انواع غذاهای غنی از فولات بهترین راه برای دریافت مقدار توصیه شده فولات به شما است. غذاهایی مانند نان و غلات نیز حاوی فولات هستند. افرادی که کمبود فولات ندارند از مصرف بیشتر مکمل های اسید فولیک سود نخواهند برد ، اما ممکن است تأثیر منفی بر سلامتی آنها داشته باشند زیرا آزمایشات نشان داده است که اسید فولیک مضرتر از حد ضروری است و ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها یا مداخلات را افزایش دهد. اختلالات در درمان سرطان

بنابراین اگر باردار نیستید یا ورزش نمی کنید یا فعالیت بدنی ندارید ، می توانید با تغذیه مناسب اسید فولیک مورد نیاز خود را دریافت کنید. میزان اسید فولیک مورد نیاز بستگی به سن ، جنسیت و شیوه زندگی دارد. طبق اعلام موسسه ملی بهداشت ، مقدار توصیه شده و مجاز اسید فولیک به شرح زیر است:

سن او زنانه حامله شیر دادن
تولد تا 6 ماهگی 65 میکروگرم 65 میکروگرم
7 تا 12 ماهگی 80 میکروگرم 80 میکروگرم
یک تا 3 سال 150 میکروگرم 150 میکروگرم
4 تا 8 سال 200 میکروگرم 200 میکروگرم
9 تا 13 سال 300 میکروگرم 300 میکروگرم
14 تا 18 سال 400 میکروگرم 400 میکروگرم 600 میکروگرم 500 میکروگرم
19 سال به بالا 400 میکروگرم 400 میکروگرم 600 میکروگرم 500 میکروگرم

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/