علوم ورزشی آیا کمک های مالی می تواند تمرین را مختل کند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

تحقیقات نشان می دهد که برخی از داروها می توانند در ورزش به گونه ای تداخل ایجاد کنند که باعث اختلال در ورزش و نتایج آن شود. به عنوان مثال ، مسدود کننده های بتا ضربان قلب را کاهش می دهند و رسیدن به حداکثر ضربان قلب را بسیار دشوار می کند.

یک نظرسنجی انجام شده توسط CRNUSA.org نشان داد که 68 درصد از آمریکایی ها حداقل یک یا دو مکمل مصرف می کنند و مشخص شد که 66 درصد از مصرف کنندگان جوان مکمل در 5 سال آینده بیشتر مصرف خواهند کرد. درصد زیاد! دلیل اینکه اکثر مردم از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده می کنند این است که معتقدند این مکمل ها برای سلامتی آنها مفید است. درصد کمی نیز از مکمل ها برای اهداف خاصی مانند درد مفاصل یا تقویت سلامت استخوان استفاده می کنند.

برخی مکمل ها ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند ، اما اکثر آنها تأیید نشده اند. حتی مکمل های غذایی که مزایای آن قبلاً تأیید شده است ، در مطالعات بعدی کمتر مثر بوده است. به عنوان مثال ، سالهاست که مکمل های کلسیم برای سلامت استخوان مفید تلقی می شوند ، اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که مکمل های کلسیم از شکستگی استخوان جلوگیری نمی کند و حتی ممکن است از جهاتی مضر باشد. به عنوان مثال ، کلسیم بیش از حد می تواند در دیواره عروق تجمع کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

با این حال ، بسیاری هنوز معتقدند که مکمل ها می توانند آنها را در برابر بیماری ها محافظت کنند و علیرغم فقدان شواهد علمی قوی مبنی بر مفید بودن آنها ، مصرف مکمل ها را ضروری می دانند. ما تمایل داریم بر جنبه های مثبت مصرف مکمل ها تمرکز کنیم ، اما در مورد جنبه های منفی چطور؟ مکمل ها در بین افرادی که سبک زندگی سالم و ورزش دارند رایج است. آیا مکمل ها مانند داروها می توانند مزایای ورزش را مختل کرده و بر عملکرد ورزشی ما تأثیر بگذارند؟

حاکی از
باید خوانده شود:

کدام کمک های ورزشی ممکن است به طور همزمان گرفته نشود؟

تداخل با مکمل ها و ورزش

وقتی ورزش می کنید ، بدن شما با فشاری که به آن وارد می کنید سازگار می شود. این تنظیمات ، بسته به نوع ورزش ، باعث رشد ، قوی شدن ماهیچه یا افزایش استقامت آن می شود. جالب است بدانید مکمل هایی که می توانند در شرایط مناسب مفید باشند می توانند سازگاری بدن را با ورزش مختل کنند.

به عنوان مثال ، مکمل های آنتی اکسیدانی را در نظر بگیرید که شامل ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E است. بسیاری از مردم برای جلوگیری از سرماخوردگی از مولتی ویتامین هایی استفاده می کنند که حاوی تمام ویتامین های آنتی اکسیدان هستند. با این حال ، این ویتامین ها در دوزهای بالاتر سازگاری بدن با فشار وارد شده توسط ورزش را دشوار می کند.

مطالعه ای که در مجله Physiology منتشر شد نشان داد که مکمل های ویتامین C و ویتامین E سازگاری بدن با تمرینات استقامتی را کند می کند. یکی از راههایی که تمرینات استقامتی بدن شما را تقویت می کند ، افزایش تعداد میتوکندری در داخل سلول های ماهیچه ای است (فرآیندی به نام بیوژنز). هنگامی که سلول ها دارای میتوکندری های متعدد هستند ، می توانند آدنوزین تری فسفات بیشتری تولید کنند که جریان انرژی سلولی از طریق تمرینات هوازی است. این شرایط به شما کمک می کند تا تمرینات هوازی را بیشتر ادامه دهید.

حاکی از
باید خوانده شود:

بهترین زمان مصرف ویتامین E و مزایای قرص ویتامین E

ویتامین A ، C و E با عمل به عنوان آنتی اکسیدان با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند و در برخی موارد این مفید است ، اما علم نشان می دهد که استرس اکسیداتیو سیگنالی برای تشکیل میتوکندری های جدید است. اگر آنها در طول ورزش ویتامین های آنتی اکسیدانی ، رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو را سرکوب کنند ، تولید میتوکندری جدید مختل می شود و این چیزی است که مطالعات نشان داده اند. همچنین نشان داده شده است که ویتامین های A ، C و E پروتئین های خاصی را که ماهیچه ها برای دستیابی به استقامت بیشتر نیاز دارند ، مهار می کند. یکی از این پروتئین ها COX4 نام دارد.

هنوز مشخص نیست که چه دوز ویتامین آنتی اکسیدان ممکن است عملکرد ورزشی را مختل کند و آنها تنها ویتامین های آنتی اکسیدانی نیستند که می توانند مشکل ایجاد کنند. مکمل رایج دیگر رزوراترول است که می تواند همان اثر را داشته باشد. این مکمل یک بار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن به امید جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی استفاده می شد و مطالعات نشان داده است که می تواند روند پیری را نیز کند کند. با این حال ، یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Physiology نشان داد که رزوراترول در واقع برخی از مزایای ورزش را برای سلامت قلب مختل می کند. به عنوان مثال ، هنگامی که افراد مکمل رزوراترول مصرف می کردند ، هیچگونه بهبودی در چربی خون در پاسخ به ورزش مشاهده نشد.

تمرینات هایپرتروفیک چطور؟

آیا مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی نیز می تواند بر نتایج تمرینات قدرتی تأثیر بگذارد؟ مطالعه ای که در مجله Physiology منتشر شده است نشان می دهد که ترمیم عضلات پس از تمرینات قدرتی یا فاصله شدید ، حداقل تا حدی ، به گونه های فعال اکسیژن بستگی دارد. این گونه های فعال اکسیژن به عنوان سیگنال هایی برای ترمیم و رشد عمل می کنند. تحت سطوح بالای آنتی اکسیدان ، ترمیم و رشد ماهیچه ها می تواند با ضعیف شدن مسیرهای سیگنالینگ مختل شود. در بهترین حالت ، مکمل های آنتی اکسیدانی به رشد ماهیچه ها کمکی نمی کنند و در بدترین حالت ، آنها توانایی بدن برای سازگاری با ورزش را مختل می کنند.

هنوز سوالات بی پاسخ وجود دارد

س questionال این است که چقدر مکمل آنتی اکسیدانی باید مصرف شود تا سازگاری بدن با ورزش مختل شود؟ اگر مکمل را صبح بخورید و عصر ورزش کنید ، آیا باز هم این تداخل وجود دارد؟ بهتر است چند ساعت قبل و بعد از تمرین قبل از اینکه هوشیاری ما دقیق تر شود ، مکمل مصرف نکنیم. حتی بهتر است آنتی اکسیدان ها را از منابع غذایی دریافت کنید ، نه مکمل ها.

ویتامین های آنتی اکسیدانی موجود در مکمل ها از مواد غذایی که از آنها آمده جدا شده و فواید دیگری از منابع غذایی ندارند. آزمایشات همچنین نشان داده است که مکمل ها اغلب از نظر مقدار ماده فعال که دارند ، فاقد هرچند! علاوه بر این ، نام برخی از افزودنی ها و مواد مضر بر روی برچسب محصول ذکر نشده است و مکمل ها تحت نظارت دارو تولید نمی شوند ، بنابراین ممکن است بسیاری از مواقع ندانید که چه می خورید. بنابراین مراقب باشید و مکمل خود را از داروخانه طبیعی تهیه کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/