علوم ورزشی آمینو اسید و عضله سازی ؛ چرا اسید آمینه ماهیچه می سازد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند. 9 اسید آمینه ضروری برای بدن وجود دارد که بدن نمی تواند آنها را بسازد و باید از طریق تغذیه دریافت کند. 11 اسید آمینه دیگر نیز توسط بدن تشکیل شده است. اکثر مردم با دریافت پروتئین کافی مشکلی ندارند و بیشتر از حداقل مقدار توصیه شده پروتئین مصرف می کنند.

مکمل های پروتئینی یا اسید آمینه یکی از رایج ترین مکمل ها برای ورزشکاران و افرادی است که به تازگی ورزش را شروع کرده اند. مصرف پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی در هنگام کاهش وزن ، محدود کردن تجزیه ماهیچه های ناشی از ورزش و افزایش سنتز و رشد ماهیچه ها ضروری است. بنابراین کسانی که ورزش را شروع کرده اند می توانند با افزایش مصرف پروتئین ، آمینو اسید بیشتری دریافت کنند.

ورزشکاران قدرتی و استقامتی به پروتئین بیشتری نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند نیاز دارند ، اما بیشتر ورزشکاران پروتئین بیشتری از نیاز خود دریافت می کنند ، به شرطی که کالری کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنند و 20 تا 35 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت کنند. و نیازی به مصرف مکمل نیست.

مطالعه ای در سال 2005 نشان داد افراد سالم که تمرینات استقامتی یا قدرتی انجام می دهند نیازی به مکمل یا مکمل پروتئین ندارند. مکمل های آمینو اسید موجود در بازار باعث افزایش تولید استروئیدهای آنابولیک در بدن ، جلوگیری از آسیب های مربوط به ورزش و جلوگیری از خستگی ماهیچه ها می شود. اما آیا این ادعاها معتبر است؟

اسید آمینه و بازیابی ماهیچه ها

در سال 2006 ، مطالعه ای روی تأثیر یک مکمل اسید آمینه حاوی 9 آمینو اسید ضروری و 3 آمینو اسید غیر ضروری بر درد ماهیچه ها انجام شد و محققان دریافتند که وقتی این مکمل در روزهای بهبودی مصرف می شد ، درد عضلات را کاهش می داد. با این حال ، مصرف آمینو اسیدها قبل از ورزش و بلافاصله بعد از ورزش ، درد عضلانی را کاهش نمی دهد.

همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر مصرف 5 میلی گرم آمینواسیدهای شاخه دار در هر وزن بدن قبل از ورزش می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند. با این حال ، محققان به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری برای درک رابطه بین اسیدهای آمینه و کاهش درد ماهیچه ها مورد نیاز است. به عنوان مثال” …

اسید آمینه شاخه دار

اسیدهای آمینه شاخه دار شامل والین ، لوسین و ایزولوسین است. میزان آمینو اسیدهای شاخه دار حدود 20 درصد آمینو اسیدهای عضلانی است و برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل BCAA قبل ، حین یا بعد از ورزش مفید است. به عنوان مثال ، تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که لوسین می تواند سنتز ماهیچه ها را افزایش داده و تجزیه ماهیچه ها را کاهش دهد. یعنی لوسین می تواند متابولیسم پروتئین را تنظیم کند.

گلوتامین

گلوتامین ، مانند BCAA ، یکی دیگر از اسیدهای آمینه است که برای رشد ماهیچه ها مفید است. ورزشکارانی که سخت تمرین می کنند ممکن است سطح گلوتامین پلاسما پایین تری داشته باشند و گلوتامین ممکن است سنتز گلیکوژن عضلانی خود را افزایش دهد. با این حال ، مطالعات مختلف کوتاه مدت و بلند مدت در مورد مکمل گلوتامین هیچ مزیت قابل توجهی در مصرف این مکمل برای توده یا قدرت عضلانی نشان نداده است.

اسیدهای آمینه و کاهش توده عضلانی به دلیل افزایش سن

با افزایش سن ، توده عضلانی شما کاهش می یابد. ورزش و تغذیه می تواند باعث کند شدن و حتی خنثی سازی تحلیل عضلات شود. مصرف ناکافی پروتئین ، به ویژه برای افراد مسن ، می تواند تحلیل عضلات را به یک پدیده وحشتناک تبدیل کند.

شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل های ضروری اسید آمینه ، به ویژه آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار ، می تواند مانع از جذب توده عضلانی شود. بنابراین ، محققان به دنبال راه هایی هستند که در آن مصرف طولانی مدت اسیدهای آمینه ضروری می تواند در جلوگیری از کاهش توده عضلانی به دلیل افزایش سن مفید و مثر باشد.

این نتایج بیشتر بر اساس مطالعات کوتاه مدت است و محققان می گویند آزمایشات بالینی طولانی مدت بیشتری برای یافتن راههای واقعاً عملی و م toثر برای جلوگیری از تحلیل عضلات مورد نیاز است.

آیا تامین اسید آمینه باعث تقویت عضله سازی می شود؟

به طور کلی ، اکثر آزمایشات هیچ تأثیر قابل توجهی در مصرف مکمل های آمینو اسید برای افزایش توده عضلانی ، افزایش استقامت یا تسریع بهبودی نشان نداده اند. چیزی که این کار را ارزشمند می کند ، ترکیب پروتئین و کربوهیدرات ها پس از ورزش برای افزایش و ترمیم سنتز گلیکوژن عضلات است.

در صورت برخورد با محصولی که ادعا می کند به افزایش سرعت عضله سازی کمک می کند ، مراقب باشید. مکمل های غذایی معمولاً گران هستند و شما می توانید تمام پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از منابع طبیعی دریافت کنید.

ترمیم و رشد ماهیچه ها به انرژی نیاز دارد ، بنابراین اگر میزان کالری دریافتی شما کافی نباشد ، رشد ماهیچه های شما متوقف می شود و دیگر اهمیتی ندارد که چقدر مکمل عضله سازی مصرف کنید. اگر مطمئن نیستید که مکمل برای شما مناسب است ، قبل از مصرف با یک متخصص مشورت کنید. دریافت انرژی کافی از خوردن غذاهای با کیفیت ، سالم و مغذی بهترین راه برای حفظ سلامتی است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/