علوم ورزشی آب چغندر چه فوایدی دارد و چگونه مغز را جوان می کند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

در ماشین آلات امروزی و بیش فعالی و مکمل های ورزشی ، که اغلب در رابطه با این میزان فعالیت بی اثر هستند ، آب چغندر یکی از معدود غذاهایی است که شواهد علمی اثبات شده ای برای اثربخشی آن در دنیای واقعی وجود دارد.

آب چغندر در درجه اول تمرینات استقامتی را م moreثرتر می کند (به عنوان مثال مصرف اکسیژن کمتر در یک دوره طولانی تر) و همچنین فشار خون در حالت استراحت.
اما یک مطالعه بسیار جالب دیگر که محققان آن را یک پیشرفت بزرگ می دانند ، تأثیر آب چغندر بر مغز انسان است.

تاثیر آب چغندر بر مغز

مطالعه جدید محققان دانشگاه ویک فارست که در مجله Geontology: Medical Sciences منتشر شده است ، نکات جالبی را ارائه می دهد که یکی از آنها این است: نوشیدن یک لیوان آب چغندر یک ساعت قبل از ورزش می تواند تغییرات مهم و مفیدی را ایجاد کند. در عملکرد و روند پیری مغز.

ترکیب اصلی آب چغندر نیترات است که در بدن به نیتریت و سپس به نیتریک اکسید تبدیل می شود. این ماده تأثیرات زیادی بر کشش رگ های خونی شما دارد و باعث شل شدن و انبساط آنها می شود. با وجود این شواهد و همچنین سایر مطالعات قبلی ، آب چغندر می تواند میزان اکسیژن را که به مغز شما می رسد افزایش دهد و حتی می تواند برخی از جنبه های عملکردی-شناختی مغز ، مانند زمان واکنش ، حتی زمانی که احساس خستگی می کنید را به طور موثری افزایش دهد.

اثرات ترکیب ورزش با نوشیدن آب چغندر

در یک مطالعه جدید ، اثرات ترکیب ورزش با نوشیدن آب چغندر مورد بررسی قرار گرفت. گروهی متشکل از 26 مرد که همگی در حیاط خلوت نشسته بودند ، با میانگین سنی 65 سال ، هر یک روزانه شش ساعت آموزش با مقدار مشخصی آب چغندر دریافت کردند. همه مردان فشار خون بالا داشتند. نتایج این آزمایش آنقدر خوشحال کننده بود که مشخص شد آنها از تأثیر آب چغندر بر رگ های خونی خود سود می برند.

بهترین و مفیدترین نوع

بهترین و مفیدترین شکل این نوشیدنی نوع ورزشی آن است ، بنابراین هر لیوان آب چغندر حاوی 560 میلی گرم در هر. 70 میلی لیتر نیترات یعنی در هر بطری نیترات وجود داشت (2.4 اونس). همه محلولها دقیقاً یکسان بودند با این تفاوت که نیترات از آنها حذف شد.

آنها هر روز یک لیوان محلول را در روزهای تمرین دقیقاً یک ساعت قبل از تمرین نوشیدند. برنامه آموزشی بسیار ساده بود. شرکت کنندگان سه بار در هفته به مدت شش هفته و هر بار به مدت 50 دقیقه تمرین کردند. در هر جلسه ، تمرین شدت مقیاس بورگ در 12 و 13 درجه (13 درصد تا حدی) انجام شد.

برای محققان علاقمند به نوروپلاستیسیتی ، که به معنای توانایی مغز در برقراری ارتباط و بازسازی خود در پاسخ به انواع محرک های جدید است ، پلاستیسیته عصبی خاصیتی از مغز است که با تغییرات ساختاری و عملکردی در مغز که از طریق آموزش و تجربه ایجاد می شود ، مرتبط است. به بر اساس قانون ، سلولهایی که با هم فعال می شوند مسیر قوی تری ایجاد می کنند و هرچه بیشتر تکرار شوند ، اتصالات پایدارتر هستند.

هرچه قدرت حسی محرکهای اولیه غنی تر و تجربیات متنوع تر باشد ، انعطاف پذیری مغزی بیشتر صورت می گیرد و در صورت تکرار این فرآیند ، حتی می تواند ساختار شیمیایی ژن و به شکل سطح بالاتری از تغییرات اجتماعی را تغییر دهد. تجربیات این نظریه که برخی از مشکلات جسمی مربوط به سن تنها مربوط به مشکلات قابل مشاهده مانند ضعف عضلات یا اختلال تناسب اندام نیست و ممکن است مشکلات “نهفته” در سیستم عصبی مرکزی وجود داشته باشد. برای آزمایش این امکان ، محققان از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) قبل و بعد از مطالعه استفاده کردند و به دنبال ارتباط بین مناطق مختلف مغز بودند.

نوشیدن مقدار مشخصی از این نوشیدنی مقاوم در روز همراه با ورزش باعث افزایش مقاومت مغز می شود (به اصطلاح ذهن را تازه می کند و توانایی و سرعت پردازش اطلاعات را افزایش می دهد)

نتایج تحقیقات چه می گوید؟

بر اساس همان مطالعه ویک فارست ، تفاوت های قابل توجهی در “شبکه های مغزی عملکردی” بین افراد مسن بسته به سطح فعالیت آنها وجود دارد. کسانی که توانستند در این مطالعه خوب عمل کنند “سازگاری اجتماعی” بهتری داشتند (یعنی نورونهای یک ناحیه عملکردی از مغزشان عمدتا مستقیماً با نورونهای داخل سایر مناطق عملکردی ارتباط برقرار می کنند).

آب چغندر چه فوایدی دارد و چگونه باعث شادابی مغز می شود؟

به عنوان مثال ، وقتی شخصی حرکتی جدید ، مانند ایجاد تعادل را یاد می گیرد ، نشان دهنده تغییر در مغز اوست. دستور می دهد. همچنین فراموش کردن یک حرکت یا نامه ای که نشان دهنده قطع این مسیرهای عصبی است. بنابراین هرچه تجربه و تعامل اجتماعی از هر جهت بیشتر باشد ، ارتباط بیشتری وجود دارد ، به ویژه بین مناطق مختلف عملکردی مغز. این هیچ ربطی به سن ندارد.

از سوی دیگر ، افراد مبتلا به اختلالات رفتاری تمایل بیشتری به “ارتباط ثانویه” با نورون ها ، بخش عملکردی مغز خود ، داشتند. یعنی مناطق عملکردی مغز فقط با مناطق تعادل و قسمت خودتنظیمی مغز ارتباط برقرار می کنند و در مرحله بعدی با ناحیه عملکردی دیگر مغز ارتباط برقرار می کنند. شاید درک این امر در این شرایط کمی دشوار به نظر برسد ، اما مهم این است که بتوانید مغز افراد را بررسی کنید تا دقیقاً بدانید تفاوت بین بزرگسالان فعال در جامعه و آن بزرگسالان دارای اختلال عملکرد چیست.

انجام شش هفته ورزش و نوشیدن آب چغندر چه تاثیری دارد؟

این عمل سازگاری اجتماعی افراد در هر دو گروه را بهبود بخشید با این تفاوت که سازگاری اجتماعی گروهی که هر دو عمل را انجام داد به طور قابل توجهی بهبود یافت.

محققان دریافته اند که نوشیدن آب چغندر به این معنی است که مقدار زیادی نیترات وارد بدن شما می شود و سپس آن را به نیترات تبدیل کرده و به سیستم گردش خون جریان می یابد. آخرین مرحله تبدیل نیتریت به نیتریک اکسید است که به نظر می رسد در حین ورزش در حالت هیپوکسی قرار دارد (همانطور که در تمرینات استقامتی شدید هیپوکسی رخ می دهد.

آب چغندر چه فوایدی دارد و چگونه مغز را جوان می کند؟

بنابراین در حین ورزش ، قسمتهای مختلف مغز (همراه با سایر نواحی) از کمبود اکسیژن رنج می برند ، جایی که مقداری از نیتریت که از طریق آب چغندر وارد بدن می شود به اکسید نیتریک تبدیل می شود ، که به نوبه خود به آرامش و گسترش خونرسانی به اکسیژن کمک می کند. خون غنی در این قسمتها

بنابراین آیا باید عجله کنیم و سریع به فروشگاه برویم و آب چغندر بگیریم؟

آنچه می خوریم بستگی به شرایط ما دارد و ممکن است برخی از ما اصلاً با این غذای خوشمزه سازگار نباشیم و ممکن است به آن حساسیت داشته باشیم. با این حال ، این واقعیت که آب چغندر به بهبود سلامت قلب و استقامت تنفسی ما کمک می کند و همچنین دارای اثرات مفیدی است ، ممکن است نکته مهمی باشد که باید در این رژیم شامل نیترات و سایر غذاهای غنی از نیترات مانند سبزیجات مانند اسفناج قرار گیرد.

ممکن است بپرسید آیا این نیز تأثیری دارد؟ باید بگوییم که این جمله که خوردن حتی نصف لیوان از این نوشیدنی قبل از تمرینات استقامتی به دو صورت می تواند استقامت و قدرت شما را افزایش دهد ، این یک جمله چندان معتبر نیست که شما در مورد آن حساب باز کنید. با این حال ، اگر اهدافی مانند سلامت خود دارید ، یک رژیم متعادل که شامل غذاهای مغذی باشد می تواند به شما کمک کند. این جمله منطقی تر است.

در نهایت ، پس از مطالعه و آگاهی از همه این تحقیقات ، تنها یک نتیجه را می توان با اطمینان 100٪ پذیرفت. واقعیت این است که غذا یا نوشیدنی که دوست دارید و به روش دلخواه شما پخته می شود ، مانند کسانی که چغندر آب پز (لب) را دوست دارند ، می تواند چندین فایده برای بدن شما داشته باشد. صرف نظر از آنچه تحقیقات نشان می دهد ، غذای مورد علاقه خود را بخورید. هم خوشمزه است و هم مفید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/