علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ها سه عنصر درشت مغذی هستند که بدن شما برای انرژی و سلامت مطلوب به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی را تامین می کنند ، در حالی که بدن شما فقط از مقدار کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند ، مگر در شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی مهم برای سلامتی است. شما برای ساختن بافت ماهیچه ای ، ساخت آنتی بادی هایی که با عفونت ها مبارزه می کنند ، آنزیم هایی را فعال می کنید که واکنش های شیمیایی را فعال می کنند ، بافت ماهیچه ای را احیا می کنند و پروتئین هایی را ایجاد می کنند که به حفظ تعادل مایعات در بافت ها و عروق خونی نیاز دارند ، به پروتئین نیاز دارید. در واقع پروتئین و اسیدهای آمینه آن یکی از مهمترین اجزای بدن شما هستند. بنابراین ، در این مقاله در مورد پودر پروتئین جوانه زده توضیح خواهیم داد.

یک فرد فعال تقریباً نیاز دارد. 0.8 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در هر اما امروز ، شما ممکن است ورزشکاری باشید که دو برابر پروتئین نیاز دارد. شما انتخاب های زیادی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را از منابع گیاهی و حیوانی دریافت کنید.

این روزها بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی افراد رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و پروتئین های هوشمند تکمیل می کنند ، به ویژه کسانی که بدنسازی یا ورزش می کنند. وقتی به قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها نگاه می کنید ، می توانید انواع پودر جوانه را مشاهده کنید و این س arال پیش می آید که آیا آنها سالم تر و م effectiveثرتر هستند؟

پروتئین جوانه چیست؟

تولید کنندگان پودرهای پروتئینی جوانه زده را از دانه ها و دانه های جوانه زده تولید می کنند. غلات و حبوبات حاوی پروتئین به همراه کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید پودرهای پروتئینی جوانه زده ، به پروتئین دانه ها و دانه هایی که به صورت پودر تبدیل شده اند دسترسی دارید و می توانید از آنها برای ایجاد تکان پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده بهتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولیدکنندگان از غلات کامل برای تهیه پودر پروتئین جوانه استفاده می کنند و این دانه ها تازه شروع به جوانه زنی کرده اند. این یک مزیت است زیرا برخی از کربوهیدرات های غلات و حبوبات در طول مراحل جوانه زنی و رشد تجزیه می شوند و نسبت مواد مغذی به کربوهیدرات ها افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی همچنین باعث کاهش تراکم فیتات ها می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک ها را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و دانه های جوانه زده دارای مواد معدنی بیشتری هستند که در دسترس زیستی هستند. این نمکها شامل آهن ، منیزیم و روی است. جوانه زنی باعث می شود دانه ها و دانه ها قابل هضم تر شوند ، بنابراین نفخ و گاز کمتری خواهید داشت.

اگر دوست ندارید شیک های پروتئینی ساخته شده با پودرهای جوانه زده ، انواع میله های پروتئینی تهیه شده از دانه های جوانه زده را بیابید. مانند هر پروتئین ، به اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده محصول توجه کنید و ببینید چقدر قند و مواد افزودنی دارد.

معایب پروتئین های جوانه زده

با انتخاب پودر پروتئین جوانه ، ممکن است مواد معدنی بیشتری دریافت کنید ، اما مصرف این نوع پودر پروتئین معایبی دارد. شما همیشه آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت نمی کنید و حتی ممکن است شگفت زده شوید! هنگامی که Clean Label Product 134 پودر پروتئین را آزمایش کرد ، مشخص شد که تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین بودند و بیش از نیمی از آنها حاوی بیس فنول A (PABPA) بودند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که همه آنها برای بدن انسان مضر هستند. در میان پودرهای پروتئینی آزمایش شده توسط محصول Clean Label ، پودرهای گیاهی آلوده تر از پودرهای لبنی بودند. تولید کنندگان می توانند چنین اشتباهاتی را انجام دهند زیرا FDA نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد

هنگام خرید پودر پروتئین ، محصولاتی دارید که بسیار پردازش می شوند. بنابراین شما چیزی بیشتر از جوانه و غلات کامل دریافت می کنید. بیشتر پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها ، طعم دهنده ها و غلیظ کننده ها هستند. محصولاتی که می خرید می تواند حاوی مقادیر قابل توجهی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولید کنندگان در حال آزمایش برخی از پودرهای پروتئینی با قند الکلی مانند اریتریتول هستند. اگرچه قند الکل به طور کلی بی ضرر است ، اما شما آن را جذب نمی کنید. بنابراین تجربه نفاخ و نفخ غیر معمول نیست. پودر پروتئین اغلب دارای مقدار زیادی سدیم است. سدیم طعم بهتری به محصول نهایی می بخشد.

منابع پروتئینی بهترین انتخاب هستند

وقتی مشغول کار هستید ، اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده خوب قبل یا بعد از ورزش باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب شما قند اضافی ، شیرین کننده های مصنوعی ، مواد افزودنی و سموم را وارد بدن خود نمی کنید.

اگر از پروتئین کافی در هر وعده غذایی استفاده کنید ، دریافت پروتئین مورد نیاز بدن کار دشواری نخواهد بود. روز را با یک تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده بخورید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر از رژیم گیاهخواری استفاده می کنید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل و دانه ها ، حبوبات و حبوبات بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز نیز دارای پروتئین زیادی هستند. به عنوان مثال ، کلم بروکلی به طور متوسط ​​حدود 4 گرم پروتئین دارد. همچنین با خوردن کلم بروکلی فیبر خوبی دریافت می کنید.

آخرین کلمه

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای نسبت به سایر انواع پودر پروتئین است. با مصرف جوانه ها و دانه های غلات ، نمک های بیشتری را جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات های کمتری هستند. اما این تفاوت چندان قابل توجه نیست و در واقع بهتر است غذاهای طبیعی با منابع پروتئین را بر این پودرها ترجیح دهیم و فقط گاهی اوقات از پودر پروتئین استفاده کنیم.

هوشمند خرید کنید! اگر پودر پروتئین جوانه زده خریداری می کنید ، تصور نکنید که دلیل آن فقط سالم بودن جوانه است. برچسب روی محصول را بخوانید و ببینید چه مقدار شکر به آن اضافه شده است و آیا دارای شیرین کننده های مصنوعی است یا خیر. برای کاهش میزان آلاینده ها ، محصول را از یک برند معتبر خریداری کنید. قبل از انتخاب تحقیقات کاملی انجام دهید ، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/