علم ورزش آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از اسیدهای آمینه برای چربی سوزی و عضله سازی در صنایع غذایی بسیار متداول شده است. رژیم غذایی کلید موفقیت در مورد کاهش وزن ، سوزاندن چربی و بهینه سازی ساختار بدن است. غذایی که می خورید می تواند سرعت شما را کند یا کند کند. واقعاً خیلی مهم است! اما آیا اسید آمینه چربی را می سوزاند؟

شاید شما بدنسازان کاملاً عضلانی را در باشگاه دیده اید که با نوشیدنی های هوشمند خود با افتخار در حال راهپیمایی هستند انگار به سینه خود افتخار می کنند! یا شاید خودتان این مکمل ها را امتحان کرده اید. اما آیا این پروتئین ها بلوک های سازنده برای هر گونه استفاده هستند یا می توان آنها را بهترین مکمل دانست؟

آمینو اسیدها چیست؟

همانطور که احتمالاً می دانید ، پروتئین یک درشت مغذی است که مسئول رشد ، نگهداری و ترمیم بافت های بدن انسان است. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده “ساختمان” پروتئین هستند. آنها مانند حلقه های زنجیره ای به پپتیدها متصل می شوند و این پپتیدها به یکدیگر متصل می شوند و پروتئین ها را تشکیل می دهند. تمام ماهیچه ها ، موها ، پوست و. از این حلقه های پپتیدی ساخته شده است. در حقیقت ، شما کوهی متحرک از اسیدهای آمینه هستید.

واحدهای ساختمانی ضروری و غیر ضروری

در واقع صدها آمینو اسید وجود دارد ، اما در متابولیسم غذای انسان 20 اسید آمینه وجود دارد. این 20 اسید آمینه را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

غیر ضروری: در مجموع 11 آمینو اسید وجود دارد که بدن شما ترجیح می دهد از غذا دریافت کند ، اما در صورت نیاز می تواند آنها را خودتان بسازید. گلوتامین ، تیروزین و آرژنین نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

ضروری: 9 آمینو اسید وجود دارد که خودتان نمی توانید آنها را بسازید و باید آنها را از رژیم غذایی خود بردارید. لوسین ، والین و تریپتوفان نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

جالب است بدانید که برخی از اسیدهای آمینه غیر ضروری شرطی تلقی می شوند. این بدان معناست که بدن شما می تواند آنها را بسازد ، اما به شرطی که شما سالم باشید. اگر بیمار هستید ، این اسیدهای آمینه ضروری می شوند.

غذاهایی مانند گوشت ، صدف و تخم مرغ حاوی تمام مولکولهای ضروری اسید آمینه هستند و بنابراین به عنوان پروتئین کامل طبقه بندی می شوند. غلات ، آجیل و حبوبات فقط چند اسید آمینه ضروری دارند و بنابراین در دسته پروتئین های ناقص طبقه بندی می شوند.

حاکی از
باید خوانده شود:

آمینو اسید چیست؟ تفاوت اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری

چرا اسیدهای آمینه مهم هستند؟

این عناصر سازنده انسان مهمتر از عضله سازی است. آنها برای همه قسمت های بدن ضروری هستند و عاملی برای زنده ماندن هستند. اسیدهای آمینه واسطه های بیولوژیکی هستند که به سنتز همه چیز از پروتئین ها و هورمون ها تا آنزیم ها ، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. اسیدهای آمینه بزرگترین گروه مواد مغذی موجود در بدن انسان هستند.

چربی سوزی و عضله سازی آمینو اسید

آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟تصور می شود که اکثر اسیدهای آمینه چربی می سوزاند و ماهیچه می سازد. وقتی صحبت از رژیم غذایی با پروتئین بالا می شود ، همه می دانند که حفظ سنتز پروتئین خوب برای عضله سازی و سوزاندن چربی ضروری است. هنگامی که سعی می کنید ساختار بدن خود را بهبود بخشیده و به طور منظم در باشگاه ورزش کنید ، باید روزانه 0.7 تا 1 گرم مصرف کنید. کیلوگرم وزن بدن ، که معادل تنها 122 گرم پروتئین برای یک مرد میانسال است. یعنی 4 تکه سینه مرغ.

شما باید حداکثر اسیدهای آمینه ضروری را برای حداکثر رساندن سنتز پروتئین دریافت کنید. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

وقتی پروتئین می خورید ، بدن شما آن را از طریق یک سری فرایندهای مکانیکی و شیمیایی هضم می کند. دستگاه گوارش غذا را تجزیه کرده و در نهایت آن را به ذرات قابل استفاده (پپتیدها) و سپس به اسیدهای آمینه تجزیه می کند. این اسیدهای آمینه به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند تا از آنها بهترین استفاده را ببرند. برخی از آنها مژه می سازند ، برخی ناخن و برخی از آنها برای حفظ عضلات دو سرباز یا تحریک رشد آنها استفاده می شود.

مصرف مکمل های اسید آمینه برای چربی سوزی محتمل به نظر می رسد. آنها سرشار از عناصر سازنده ضروری هستند ، به ویژه اسیدهایی که آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای (BCAA) نامیده می شوند.

  • لوسین
  • ایزولوسین
  • والین

این مکمل ها بهترین قطعات مفید پروتئین را در اختیار شما قرار می دهند ، به همین دلیل تولیدکنندگان مکمل های آمینو اسید برای کاهش وزن ادعا می کنند که این ذرات سریعتر جذب می شوند و بنابراین می توانند به شما کمک کنند سنتز پروتئین را سریعتر از مثلاً یک تخمک افزایش دهید. یا سینه مرغ بخورید. اما علم این ادعا را تایید نمی کند!

حاکی از
باید خوانده شود:

بهترین نوع پروتئین برای افزایش سنتز پروتئین در ماهیچه کدام است؟

علم چه می گوید؟ آیا اسید آمینه چربی سوز است یا خیر؟

در مورد کاهش وزن ، ویتامین ها و مواد معدنی و مواد مغذی زیادی وجود دارد که می تواند روند را تسریع کند. Knockout فوری قوی ترین و قابل اطمینان ترین این مکمل ها است. اما وقتی نوبت به اسیدهای آمینه به عنوان کمک کننده در چربی سوزی می رسد ، احتمالاً ناامید خواهید شد!

و برهان چه می گوید:

مکمل های BCAA در رژیم چربی سوزی کمکی نمی کند. براد دیتر ، محقق و متخصص می گوید مطالعات اخیر نشان داده است که برخی از مزایای مکمل های BCAA اشتباه درک شده است. او نشان داد که در مطالعات قبلی خطاهایی وجود داشت که به اشتباه می گفتند مصرف BCAA باعث کاهش توده چربی می شود. در واقع زمان انتشار نتیجه زمان مناسبی نبوده و بنابراین درست نیست.

آمینو اسید به اندازه پروتئین کامل عضله سازی نمی کند

بسیاری از روشهای جدید کاهش وزن بر تمرینات قدرتی به عنوان راهی برای حفظ توده عضلانی هنگام شرکت در رژیم های تهاجمی تأکید می کنند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید ، متابولیسم بیشتری دریافت می کنید و معلوم می شود که یکی از BCAA ها ، لوسین ، مهمترین مولکول مسئول افزایش سنتز پروتئین از طریق مکانیسم موسوم به mToR است. این واقعیت که لوسین موجود در غذا باعث عضله سازی می شود مورد بحث نیست ، اما نشان داده شده است که BCAA نمی تواند به اندازه پروتئین کامل باعث رشد ماهیچه ها شود.

اسیدهای آمینه پرکالری محسوب می شوند

یکی از حوزه های کنترل کالری که اغلب نادیده گرفته می شود محاسبه ارزش کالری مکمل های آمینو اسید است. هر گرم پروتئین دارای 4 کیلو کالری انرژی (شامل کربوهیدرات) است. اما چربی به شما انرژی بیشتری می دهد. برای هر گرم ، 9 کیلو کالری انرژی.

با این حال ، BCAA ها دارای انرژی بسیار بالایی هستند:

  • والین – 6 کیلو کالری pr گرم
  • لوسین – 6.5 کیلو کالری pr گرم
  • ایزولوسین – 6.5 کیلو کالری pr گرم

وقتی رژیم دارید ، تمام کالری هایی را که می خورید بررسی کنید و بشمارید. بی توجهی به BCAA می تواند مصرف کالری شما را مختل کند. BCAA می تواند اشتها را تحریک کند ، نه اینکه آن را سرکوب کند.

وقتی از رژیم کم کالری استفاده می کنید ، تا آنجا که ممکن است گرسنه خواهید بود و مدت بیشتری سیر می شوید. محدود کردن کالری دریافتی ، کلید مجبور کردن اسیدهای چرب به خلاص شدن از شر سلول های چربی است. چربی سوزی با محدود نکردن کالری اتفاق نمی افتد.

اما اعتقاد به اینکه یک آمینو اسید بدون در نظر گرفتن کالری ، چربی سوز است و کنترل آن ، خلاف هدف شما عمل می کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که آمینو اسیدها اشتها را تحریک می کنند و وقتی تمام تلاش خود را برای کنترل و محدود کردن مصرف غذا انجام دهید ، بدون شک خیلی زود احساس گرسنگی نخواهید کرد.

اگر پروتئین کافی بخورید ، اسیدهای آمینه هیچ مزیت دیگری برای شما نخواهد داشت

مکمل های BCAA برای شما مفید نخواهد بود مگر اینکه رژیم غذایی دقیق یا کم پروتئین داشته باشید. اگر به مطالعات نگاه کنید ، تنها مواردی که BCAA به حفظ ماهیچه کمک می کند در بیماران سرطانی ، بیماران کلیوی و افراد مبتلا به بی اشتهایی یا بی اشتهایی عصبی است.

همه این گروه ها دارای پروتئین کم و کالری کمی هستند. برای افراد سالم که پروتئین کافی و کامل دریافت می کنند ، اسیدهای آمینه کاربرد چندانی نخواهد داشت. مثل این است که دوباره آب را به سطل پر از آب اضافه کنید! از نظر انتخاب مکمل های آمینو اسید ، باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین نوع گران قیمت و نوع مناسب آن وجود ندارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/