علل و روشهای متداول پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد به پزشک یا دوری از محل کار یا مدرسه است و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا تسکین بیشتر کمردرد اقداماتی انجام دهید. در مورد کمردرد ، داروهای خانگی ساده و حرکات مناسب بدن اغلب در عرض چند هفته کمردرد را بهبود می بخشد و عملکرد آن حفظ می شود. جراحی برای درمان کمردرد به ندرت ضروری است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از درد عضلانی گرفته تا احساس سوزش یا سوزش متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به پا گسترش یابد یا با خم شدن ، چرخاندن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن تشدید شود.

وقت مراجعه به پزشک است

اغلب کمردردها معمولاً طی چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود به تدریج بهبود می یابد. در صورت داشتن کمردرد و علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته ادامه داشته است

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

درد یک یا هر دو پا را درگیر می کند ، به ویژه اگر درد در زیر زانو گسترش یابد

کمردرد باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

در صورت بروز کمردرد با علائم زیر ، فوراً به اورژانس مراجعه کنید:

کمردرد باعث ایجاد مشکل در روده یا مثانه می شود

کمردرد با تب همراه است

کمردرد بعد از زمین خوردن ، آسیب کمر یا سایر آسیب ها رخ می دهد

علل کمردرد

کمردردهای ایجاد شده و آسیب نخاعی.

کمردرد اغلب بدون هیچ دلیل مشخصی برای تشخیص پزشک با آزمایش یا تصویربرداری رخ می دهد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

تنه ماهیچه یا رباط.

بلند کردن وزنه های سنگین یا حرکت ناگهانی ناخوشایند می تواند بر عضلات پشت و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث اسپاسم دردناک عضلات شود.

دیسک های بیرون زده یا پاره شده.

دیسک ها به عنوان بالشتک بین استخوان ها (مهره ها) در ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می توانند برآمده یا پاره شده و به عصبی فشار وارد کنند.

با این حال ، ممکن است بدون درد پشت دچار برآمدگی یا ترک خوردگی دیسک شوید. بیماری دیسک اغلب به طور تصادفی هنگامی مشاهده می شود که به دلایل دیگر از ستون فقرات تصویربرداری می کنید.

آرتروز.

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت در ستون فقرات می تواند منجر به تنگ شدن فضای اطراف نخاع شود ، وضعیتی که تنگی نخاع نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، مهره های ستون فقرات می توانند شکستگی های دردناک ایجاد کنند.

بررسی کمردرد

عوامل خطر

همه می توانند به کمردرد مبتلا شوند ، از جمله کودکان و نوجوانان. این عوامل می توانند فرد را در معرض خطر بیشتر کمردرد قرار دهند:

سن. کمردرد با افزایش سن ، از 30 یا 40 سالگی شایع تر است.

عدم ورزشبه عضلات ضعیف و بلااستفاده در ناحیه کمر و شکم می تواند منجر به کمردرد شود.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع آرتروز و سرطان می توانند به کمردرد کمک کنند.

بالابر اشتباه استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق پا می تواند منجر به کمردرد شود.

شرایط روانی. به نظر می رسد افرادی که مستعد افسردگی و اضطراب هستند بیشتر مستعد کمردرد هستند.

سیگار کشیدن. افراد سیگاری بیشتر به کمردرد مبتلا می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و تمرینات صحیح در بدن ، می توانید از کمردرد جلوگیری کرده یا از تکرار آن جلوگیری کنید.

اقدامات م toثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

ورزش.

تمرینات هوازی با فشار کم و کسانی که به کمر فشار نمی آورند یا در پشت زیاد تکان نمی خورند – می توانند قدرت و استقامت کمر را افزایش داده و عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشند.

شنا رفتن انتخاب خوبی است. با پزشک خود در مورد فعالیتهایی که باید انجام دهید صحبت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف پذیری عضلات.

تمرینات عضلات شکم و کمر که ماهیچه های پشت را تقویت می کند به ماهیچه های آن عضلات کمک می کند تا به عنوان یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

برای کمردرد ورزش کنید

سیگار نکش.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک آن باید به کاهش این خطر کمک کند.

از حرکاتی که پشت شما را می پیچاند یا می چسباند خودداری کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

هوشمند بایستید و موقعیت لگن را خنثی نگه دارید. اگر قرار است به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پای پایینی بگذارید تا بخشی از بار کمر شما برداشته شود. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

باهوش باش. صندلی با پشتی مناسب برای پشت ، زیر بغل و پاهای گردان انتخاب کنید.

قرار دادن یک بالش یا حوله نورد در پشت می تواند منحنی طبیعی آن را حفظ کند. زانوها و باسن خود را در سطح یکنواخت نگه دارید.

موقعیت خود را اغلب تغییر دهید ، حداقل هر نیم ساعت. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت و پرستاری در منزل ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران ارشد ، پرستاران بیمارستان و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت را برای شما عزیزان در اولویت اول قرار داده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود تماس بگیرید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/