علل تهوع ناشی از نوشیدن آب


حالت تهوع آن احساس وحشتناک و مبهمی است که در معده خود احساس می کنید و باعث استفراغ می شود. این می تواند ناشی از ویروس ، بیماری گوارشی ، حاملگی یا حتی بوی نامطبوع باشد. تهوع مشکلات معده است که اغلب قبل از استفراغ رخ می دهد. استفراغ عبارت است از تخلیه ارادی یا غیر ارادی محتویات معده از طریق دهان.

علت تهوع با نوشیدن آب

اغلب مشخص نیست که چرا حالت تهوع ایجاد می شود. تهوع و استفراغ یک بیماری نیست ، اما علائم بسیاری از بیماری ها است ، مانند:

حالت تهوع در ماشین یا دریا (تصادف رانندگی یا بیماری دریایی)

مراحل اولیه بارداری

استفراغ ناشی از دارو

درد شدید

استرس عاطفی (مانند ترس)

بیماری کیسه صفرا

مسمومیت غذایی

عفونت (به عنوان مثال “آنفولانزای معده”)

پرخوری

واکنش به برخی بوها یا بوها

حمله قلبی

ضربه مغزی

تومور مغزی

زخم

برخی از سرطان ها

پرخوری یا سایر بیماریهای روانی

تخلیه آهسته معده (بیماری مشاهده شده در افراد دیابتی)

مصرف سموم یا مقدار زیادی الکل

ایلئوس

ضمیمه

علل استفراغ با افزایش سن متفاوت است. برای کودکان ، استفراغ معمولاً به دلیل عفونت ویروسی ، مسمومیت غذایی ، حساسیت به شیر ، پوسیدگی (بیماری رانندگی) ، پرخوری یا سوءتغذیه ، سرفه یا انسداد روده و بیماری هایی است که در آنها کودک تب بالایی دارد. حالت تهوع یا استفراغ ممکن است علت باشد. چشم انداز. هنگامی که کمی بعد از غذا ظاهر می شود ، حالت تهوع یا استفراغ ممکن است به دلیل مسمومیت غذایی ، ورم معده (التهاب مخاط معده) ، زخم یا پرخوری باشد. تهوع یا استفراغ یک تا هشت ساعت بعد از غذا نیز ممکن است مسمومیت غذایی را نشان دهد. با این حال ، برخی از باکتری های منتقله از غذا ، مانند سالمونلا ، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا علائم ایجاد شود. استفراغ معمولاً بی ضرر است اما ممکن است نشانه بیماری جدی تری باشد. برخی از نمونه های بیماری های جدی که می توانند منجر به تهوع یا استفراغ شوند عبارتند از: ضربه مغزی ، مننژیت (عفونت پوشش داخلی مغز) ، انسداد روده ، آپاندیسیت و تومورهای مغزی. نگرانی دیگر کم آبی است. خطر کم آبی بدن در بزرگسالان کمتر است ، زیرا آنها معمولاً علائم کم آبی بدن (مانند افزایش تشنگی و خشکی لب یا دهان) را تشخیص می دهند. با این حال ، کودکان خردسال بیشتر مستعد کم آبی هستند ، به ویژه اگر اسهال نیز داشته باشند زیرا اغلب قادر به انتقال علائم کم آبی نیستند.

اگر به دلیل حالت تهوع نمی توانید غذا بخورید یا بنوشید ، ممکن است دچار کم آبی شوید. تهوع نیز نشانه کم آبی بدن است ، اما نوشیدن زیاد می تواند با احساس سیری در معده حالت تهوع را بدتر کند. وقتی احساس آرامش می کنید مایعات بنوشید. اگر آب مستقیم معده شما را آزار می دهد ، چای یا آب بدون کافئین را با برش های میوه تازه امتحان کنید. استفراغ مکرر در دوران بارداری می تواند به دلیل عدم تعادل مایعات و مواد معدنی باشد ، که به ویژه در زنان باردار شایع است.

چگونه از تهوع و استفراغ جلوگیری کنیم؟

مصرف مایعات از جمله آب را به تدریج افزایش دهید

به جای سه وعده غذایی بزرگ در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید.

آهسته غذا بخورید.

از غذاهای هضم نشده خودداری کنید.

سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که به دمای اتاق رسیده است

سعی کنید بین وعده های غذایی آب بنوشید ، نه هنگام غذا.

تنفس عمیق یکی از روشهای مدیتیشن است. اما شما همچنین می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید تا حالت تهوع استرس خود را از بین ببرید. به آرامی از طریق بینی نفس بکشید ، نفس خود را به مدت سه ثانیه نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا حالت تهوع برطرف شود.

لیموترش حاوی اسید سیتریک است ، یک ترکیب طبیعی که اعتقاد بر این است که به هضم غذا و تسکین معده کمک می کند. سعی کنید آب لیمو تازه فشرده را به آب اضافه کنید و کل روز را میل کنید. اگر حالت تهوع ناشی از یبوست است ، نوشیدن آب گرم با آب لیمو می تواند روده شما را تحریک کند. با این حال ، مصرف بیش از حد آب لیمو در زمان کوتاه می تواند حالت تهوع را بدتر کند. استنشاق بوی لیمو ، مانند خوردن لیمو ، می تواند حالت تهوع را تسکین دهد.

یک تکه کوچک زنجبیل تازه بخورید تا به حالت تهوع کمک کند. همچنین می توانید زنجبیل بنوشید

بر اساس یک مطالعه ، استنشاق اسانس نعناع یا برگ نعناع تازه نیز می تواند حالت تهوع را کاهش دهد.

گاهی اوقات درمان تهوع فقط یک موضوع است. هرچه بیشتر روی حالت تهوع بنشینید ، احساس تهوع بیشتری خواهید داشت. بنابراین سعی کنید با انجام کارهای سبک توجه خود را منحرف کنید.

نتیجه گیری: در واقع ، اگر هنگام نوشیدن آب احساس تهوع می کنید ، ممکن است به دلیل کم آبی بدن یا سایر علل ناشی از این علامت (حالت تهوع) باشد.

تهیه و ترجمه: عاطفه صادقی

منابع

https://www.webmd.com/digestive-disorders/digestive-diseases-n تهوع- استفراغ

https://www.healthline.com/health/how-to-get-rid-of-nausea

https://www.quora.com/Why-am-I- احساس- تهوع- پس از نوشیدن- یک-مقدار-آب-

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/