شکر یا کربوهیدرات؟ چه چیزی برای سلامتی بدتر است؟


شکر بهتره یا کربوهیدرات؟

شکر بهتره یا کربوهیدرات؟

سوالی وجود دارد که ما را وادار به تفکر کامل می کند. این مربوط به سلامتی است. درست حدس زدی! اگر از سلامت خود آگاه هستید ، پیشنهاد می کنیم این سوال را در Google نیز جستجو کرده باشید. بیایید این ایده را یکبار برای همیشه بررسی کنیم و به پایان این معما برسیم.

منشا بحث

از زمان شیوع این بیماری و گرفتار شدن در خانه های ما ، ما با رسانه های اجتماعی و بحث در مورد ضرورت توجه به سلامت خود بمباران شده ایم.

اکنون بیش از هر زمان دیگری ، با گسترش گسترده ویروس ، ما باید رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی خود را دقیق بررسی کنیم. اگر قبلاً بیماریهای همزمان داشته باشیم مانند چاقی ، عفونت COVID می تواند پیچشی ناخوشایند داشته باشد.

برای اولین بار ، کل کشور شروع به مطالعه سلامت و چگونگی بهبود آن از طریق رژیم غذایی سخت کردند.

و در لیست اصلی غذاهایی که تصمیم گرفتیم در مورد آنها دقت کنیم قند و کربوهیدرات بود.

اما اگر داستان بیش از آنچه می دانید وجود داشته باشد ، چه؟ کدام یک از این دو خطرناک تر است و عوارض جانبی کربوهیدرات و قند دارد؟ اجازه بدید ببینم.

در اینجا آنچه باید در مورد شکر بدانید آمده است

قندها چیست؟ به طور خلاصه ، قند ساده ترین شکل کربوهیدرات است. مونوساکاریدها و دی ساکاریدها دو دسته قندها هستند.

  • مونوساکاریدها – گلوکز ، گالاکتوز و فروکتوز.
  • دی ساکاریدها – ساکارز ، مالتوز ، لاکتوز و ترهالوز.

مونوساکاریدها و دی ساکاریدها در طبیعت (در میوه ها و سبزیجات) یافت می شوند. آنها در طول فتوسنتز تولید می شوند. قندها را نیز می توان از این محصولات طبیعی استخراج و به عنوان افزودنی استفاده کرد.

به همین دلیل ، شکر را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

ترکیب هر دو دقیقاً یکسان است. وقتی محصولات گیاهی می خورید ، شکر می خورید ، همان قندی که به دسرها اضافه می کنید ، آنهایی که در شیرینی ، بستنی و آب میوه ها یافت می شود.

بدن شما نسبت به منبع قند کور است. وقتی مونوساکاریدها و دی ساکاریدها وارد بدن می شوند ، به گلوکز قند ساده تری تجزیه می شوند. این گلوکز توسط بدن شما به عنوان انرژی برای انجام کلیه عملکردهای خود استفاده می شود.

پس چرا شکر مضر است؟

از نظر فنی ، شکر واقعا مضر نیست ، مهم است. وسواس ما در مورد قند اضافی و عوارض جانبی قند فرآوری شده خطری جدی برای سلامتی شما است.

شکر اضافه شده قندی است که به آن نیاز ندارید زیرا شکر اضافی است.

عوارض جانبی قند اضافه شده موارد زیر را انجام می دهد:

  • خطر ایجاد چربی شکمی (احشایی) مرتبط با بیماری قلبی را افزایش می دهد.
  • خطر ابتلا به بیماری های چربی غیر الکلی و ناتوانی جنسی را افزایش می دهد.
  • می تواند روند پیری را تسریع کند.
  • این می تواند منجر به افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

مصرف مطلوب قند روزانه نباید از موارد زیر تجاوز کند:

  • 25 گرم برای خانم ها
  • 36 گرم برای مردان

میوه ها و سبزیجات می توانند به راحتی به این هدف برسند (و بله ، برای جلوگیری از مصرف شکر نیازی به ذخیره شکر ، پاپایای رسیده یا موز ندارید ، این میوه ها بسیار مفید هستند). فقط به شکر فرآوری شده نه بگویید.

در اینجا آنچه باید در مورد کربوهیدرات ها بدانید آمده است

کربوهیدرات ها آنها یکی از سه درشت مغذی (به همراه چربی و پروتئین) هستند. قندها نوعی کربوهیدرات هستند. فیبر و نشاسته (که پلی ساکارید نامیده می شوند) نیز کربوهیدرات هستند. تمام کربوهیدرات ها توسط بدن شما به گلوکز تجزیه می شوند ، که به نوبه خود به عنوان سوخت فعالیت های شما عمل می کند.

بنابراین چرا رژیم کربوهیدرات مضر تلقی می شود؟

همه کربوهیدرات ها مضر نیستند. دو نوع کربوهیدرات وجود دارد:

کربوهیدراتهای ساده – اینها ساختار شیمیایی ساده ای دارند و بدن شما می تواند آنها را به سرعت تجزیه کند. این باعث افزایش سریع قند خون بلافاصله بعد از غذا می شود. اما پس از آن سطح به سرعت کاهش می یابد. همچنین به معنی کاهش سریع انرژی و هضم سریع است. این باعث می شود در مدت کوتاهی احساس گرسنگی کنید و مشتاق غذا خوردن بیشتر باشید.

کربوهیدرات های پیچیده – اینها ساختار پیچیده تری دارند و تجزیه آنها به گلوکز بسیار بیشتر طول می کشد. این بدان معناست که سطح قند خون افزایش یا کاهش نمی یابد. کربوهیدرات های پیچیده به شما انرژی پایدار می دهند و برای مدت طولانی احساس سیری می کنید.

بنابراین می بینید که رژیم ساده کربوهیدرات می تواند خطرناک باشد.

نمونه هایی از غذاهایی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • کلوچه ها
  • محصولات پخته شده
  • آب میوه
  • نان سفید
  • شکر رومیزی (قهوه ای و سفید)
  • سس گوجه

کربوهیدراتهای پیچیده برای شما مفید است. نمونه هایی از کربوهیدراتهای خوب عبارتند از:

توصیه می شود 45 تا 55 درصد از کالری دریافتی ما از کربوهیدرات ها تامین شود. بنابراین ، نمی توانید رژیم کربوهیدرات را کنار بگذارید یا نمی توانید ورزش کنید. کربوهیدرات های خود را با دقت انتخاب کنید.

اگر بیش از حد کربوهیدرات ساده بخورید چه اتفاقی می افتد؟

مصرف بی رویه کربوهیدراتهای ساده می تواند موارد زیر را ایجاد کند:

برای سالم ماندن چه می توانید بکنید؟

اکنون می دانید که نمی توانید کربوهیدرات ها و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بنابراین در اینجا چند پیشنهاد برای شما وجود دارد:

تا حد امکان از افزودن قندها و کربوهیدراتهای ساده خودداری کنید.

مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید تا حتی اگر کربوهیدرات های ساده و شکر فرآوری شده مصرف کنید ، بتوانید این مقدار اضافی را بسوزانید.

به طور منظم میوه های تازه (مانند سیب ، گلابی ، موز ، پاپایا ، سبزیجات) ، غلات کامل ، محصولات لبنی (به عنوان مثال بادام یا بادام زمینی) مصرف کنید.

یاد بگیرید چگونه با استرس کنار بیایید.

کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.

از خوردن غذاهای ناخواسته ، الکل زیاد و سیگار کشیدن خودداری کنید.

اجازه ندهید مد به رژیم غذایی توجه کند. نیازهای شما منحصر به بدن ، جنسیت ، سن و موقعیت جغرافیایی شماست. عاقل و آگاه از رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی خود باشید و طبیعتاً سلامتی شما به خودی خود بهبود می یابد.

آخرین کلمه

هر دو قند و کربوهیدرات ها برای عملکرد بدن ضروری هستند زیرا انرژی ما را تأمین می کنند.

قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات مفید هستند و می توانند نیاز روزانه شما به قند را تامین کنند.

شکر رومیزی یا قند فرآوری شده بیش از حد قند است و می تواند مشکلات جدی برای سلامتی مانند چاقی یا بیماری های چربی غیر الکلی ایجاد کند.

کربوهیدراتهای پیچیده مانند غلات کامل و میوه ها برای سلامتی مفید هستند.

کربوهیدرات های ساده در دسرها و فست فودها خطر چاقی و دیابت را افزایش می دهند.

شکر قهوه ای ممکن است کمی سالمتر از شکر معمولی باشد ، اما یک وعده سالم شکر قهوه ای فقط یک قاشق چایخوری است. بیش از اینها می تواند برای شما مضر باشد.

خوردن شیرینی می تواند بر شیمی مغز تأثیر بگذارد و شما را وادار به خوردن شیرینی و دسر بیشتر کند.به


برای بیشتر:

10 میوه با شاخص گلیسمی پایین برای بیماران دیابتی
10 کربوهیدرات برتر برای کنترل قند خون
بهترین میوه ها با قند کم (مناسب دیابت)
9 جایگزین طبیعی قند
غذاهایی برای تثبیت انسولین و قند خون

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/