شکر رژیمی چیست؟ | شکر رژیم کامور


شیرینی یکی از محبوب ترین طعم ها در انسان است و از کودکی عطش وصف ناپذیری برای غذاهای شیرین در انسان وجود داشته است. با این حال ، مصرف بیش از حد قند و شکر می تواند بیماری ها و عوارض جدی و مختلفی را برای بدن انسان ایجاد کند. آسیب های دندانی ، دیابت ، چاقی و بیماری های قلبی عروقی فقط نمونه های بسیار رایج هستند. همچنین شناخته شده است که مصرف قند عوارض جانبی دارد. به همین دلیل ، آنها از قند رژیمی استفاده می کنند.

شکر رژیمی چیست و چه تفاوتی با قند معمولی دارد؟

شکر رژیمی چیست و چه تفاوتی با قند معمولی دارد؟

این قند نوعی شیرین کننده مصنوعی است که در کارخانه ها با استفاده از قندهای طبیعی گیاهی یا شیرین کننده های مصنوعی تولید می شود. میزان شیرینی این قندها بسیار بیشتر از نوع طبیعی آنهاست و باعث می شود افراد در ازای مصرف کمتر شکر به شیرینی مورد نظر خود در وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها دسترسی پیدا کنند. آیا فکر می کنید استویا در رژیم کتوژنیک نیز از همین قند است؟

قندهای طبیعی مانند گلوکز یا قندهای ساده می توانند سطح قند خون را افزایش دهند. اما مصرف این قند تاثیری بر قند خون افراد ندارد. ساخارین ، آسپارتام ، آس سولفام ، سیکلامات ، کاندر و نوترا از جمله شیرین کننده های مصنوعی محبوب و پرکاربرد هستند.

چه کاربردی دارد؟

شیرین کننده های مصنوعی مانند شکر میزان کالری و همچنین قندی که وارد بدن می شود را کنترل می کنند و به همین دلیل از آنها برای تهیه بسیاری از غذاهای رایج و همچنین رژیم های غذایی استفاده می شود. از این قند برای تهیه ژله ، غذاهای کنسروی ، نوشیدنی های شیرین (به عنوان مثال نوشیدنی های رژیمی و آب میوه های صنعتی) و شیرینی ها استفاده می شود.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

این قند برای چه کسانی مناسب است؟

هدف اصلی از طراحی شیرین کننده های مصنوعی کمک به افراد دیابتی و بهبود قند خون آنها بود. با مصرف این قند ، بیماران دیابتی می توانند تشنگی خود را برای شیرینی با مقدار بسیار کمتری از شکر برطرف کنند. از سوی دیگر ، افرادی که از چاقی رنج می برند یا می خواهند مصرف روزانه قند خود را کاهش دهند ، می توانند بخشی از این مقدار طبیعی را جایگزین این قند کنند.

بیشتر بخوانید: قرص تثبیت کننده وزن

نحوه طبخ شکر رژیمی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، این قندها یا توسط شیرین کننده های مصنوعی و یا توسط قندهای طبیعی تولید می شوند. در این قسمت ما یک دستور بسیار ساده برای تهیه این شکر در خانه معرفی می کنیم.

مواد لازم: 1 سر شکر ، 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، 1 قاشق چایخوری عطر (شامل زنجبیل ، زیره یا هل) ، 2 قاشق غذاخوری گلاب و هفت لیوان آب

طرز تهیه: ابتدا شکر را کاملاً خرد کرده و در یک قابلمه آب بریزید. تابه را روی حرارت نگه دارید تا محلول غلیظی به دست آید. گلاب ، زعفران و طعم دلخواه خود را به محلول اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بپزد.

یک قاشق چایخوری از مواد را روی سینی الکل قرار دهید. مواد شما باید گرم شوند تا محلول به سینی الکل بچسبد. پس از مشاهده حرارت مورد نیاز ، آنها را روی یک ورقه پخت ریخته و سرد می شوند. بعد از سرد شدن می توانید آنها را مانند شکر خرد کرده و مصرف کنید.

همچنین باید گفت:

شکر به دست آمده با این روش شیرینی بسیار بیشتری نسبت به شکر طبیعی دارد و در نتیجه به طور متوسط ​​در لیتر مقدار کمتری از آن مصرف می شود. وعده غذایی در مقایسه با شکر معمولی رژیم غذایی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. برای مشاهده آن کلیک کنید.

انواع این قندها

انواع این قندها

این قندها بر اساس نوع شیرین کننده مصنوعی مورد استفاده در آنها شناخته می شوند. انواع مختلف شیرین کننده های مصنوعی عبارتند از:
• استویا
• Advantam
• موارد استفاده
• سوکرالوز
• آسپارتام
• آس سولفام
• ساخارین

در قسمت های بعدی برخی از معروف ترین و رایج ترین انواع این قند را معرفی می کنیم.

شکر رژیم جینا

این شکر جینا با قابلیت حل شدن سریع در آب محصولی از آلمان است. این قند با استفاده از شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین و سیکلامات تهیه می شود و جایگزین مناسبی برای قند طبیعی در رژیم غذایی بیماران دیابتی است. لازم به ذکر است که این قند رژیمی دارای چربی ، کربوهیدرات ، پروتئین و نمک کم است. آیا رژیم گرفتن را دوست دارید؟ برای دریافت رژیم غذایی روی پیوند کلیک کنید.

قند رژیم زنجبیل

این شکر زنجبیل یکی از محبوب ترین شاخه های قند رژیمی است. مطالعات نشان داده است که مصرف زنجبیل می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کنترل کند. پودر جامد این گیاه برای بسیاری از بیماران دیابتی تجویز می شود.

این شکر زنجبیل ترکیبی از شیرین کننده های مصنوعی و زنجبیل است که علاوه بر طعم دلپذیر می تواند برای سلامت افراد بسیار مفید باشد. مصرف این غذا به همراه چای و قهوه بسیار رایج است. علاوه بر زنجبیل ، استفاده از طعم های دیگر مانند زعفران و هل در قندهای رژیمی رایج است.

شکر رژیم کامور

شکر رژیم کامور

این قند بابونه با استفاده از سوکرالوز ، یکی از شناخته شده ترین شیرین کننده های مصنوعی ، تهیه می شود. این شیرین کننده کالری ندارد ، تا 600 برابر شیرین تر از قند معمولی است و عوارضی مانند قند خون بالا یا آسیب به دندان و لثه ندارد. برخلاف ساکارز موجود در قندهای طبیعی ، سوکرالوز شیرین کننده در بدن تجزیه نمی شود و بدون عوارض جانبی دفع می شود. کامور به شکل قرص های رژیمی به بازار عرضه می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای قند طبیعی در رژیم غذایی افراد باشد.

این قرص قند چیست؟

انواع مختلف شکر که قبلاً معرفی شده بود در قالب قرص های رژیمی و در بسته های مختلف به بازار عرضه می شود. مصرف این شیرین کننده های مصنوعی به همراه نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه می تواند راهی عالی برای کاهش میزان مصرف قند توسط انسان باشد. این محصولات برای بیماران دیابتی و همچنین افرادی که رژیم های خاصی را به منظور کاهش وزن دنبال می کنند بسیار مثر است.

مزایا و معایب مصرف قند رژیم غذایی

مانند هر ماده غذایی دیگر ، مصرف این قند می تواند فواید و مضرات مختلفی را برای بدن انسان به همراه داشته باشد. در ادامه ، برخی از شناخته شده ترین این اثرات را بررسی می کنیم.

فواید مصرف شکر:

یکی از مهمترین مزایای مصرف قند رژیمی حفظ سلامت دندان های شما است. اگرچه قندهای طبیعی می توانند به ساختار دندان آسیب برسانند و در طولانی مدت به آن آسیب برسانند ، اما مصرف قند مصنوعی هیچ خطری برای دندان ها ندارد.
مصرف قند طبیعی نقش بسیار مهمی در چاقی دارد.

جایگزینی آن با شکر مصنوعی می تواند میزان کالری مصرفی روزانه در انسان را کاهش داده و در نهایت باعث کاهش وزن افراد شود. با این حال ، تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

مضرات این قند:

مضرات این قند:

قند رژیمی به آرامی در روده ها جذب می شود و بنابراین مصرف آنها می تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند اسهال و نفخ شود. افرادی که سابقه هیپوگلیسمی دارند باید در مصرف این قند بسیار محتاط باشند. بی حالی ناگهانی ناشی از افت قند خون خطری است که این گروه از افراد را تهدید می کند.

اگر تمام قند مصرفی روزانه خود را بر اساس این قند قرار دهید ، به طور متوسط ​​قند طبیعی کمتری در بدن خود دریافت خواهید کرد و می تواند قند خون شما را مختل کند. مصرف این قند برای کودکان و زنان باردار نیز زیاد توصیه نمی شود.

اگرچه قند رژیم غذایی ممکن است برای افراد دیابتی و همچنین افرادی که از چاقی رنج می برند مفید باشد ، اما مصرف این مواد مصنوعی خطرات و عوارض جانبی نیز دارد. آرد ، کربوهیدرات ها و چربی های موجود در قندهای مصنوعی می توانند منجر به اختلالات مانند دیابت شوند زیرا مصرف آنها می تواند افراد را به یک دور باطل سوق دهد.

آزمایشات اخیر محققان همچنین نشان داده است که این قند با تغییر متابولیسم بدن ، سطح قند خون را در برخی از بیماران افزایش می دهد. بنابراین ، مصرف این قند و محصولات مرتبط با آن در بسیاری از کشورهای جهان مانند آلمان ممنوع است.

مروری بر مقاله

شیرینی یکی از محبوب ترین انواع انسان است ، اما مصرف زیاد قند و شکر می تواند مشکلات جسمی زیادی ایجاد کند. قند خون پایین می تواند باعث خستگی ، غش و بی حالی شود. با این حال ، قند خون بالا می تواند منجر به بیماری های زیادی از جمله دیابت شود.

استفاده از شیرین کننده های مصنوعی و این قند محلول مناسبی برای بیماران دیابتی و افرادی است که از چاقی رنج می برند. این قند از شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین و استویا یا منابع طبیعی قند به دست می آید. طعم های این محصول نیز به وفور در بازار موجود است.

همچنین امکان تهیه قند رژیمی در خانه وجود دارد. مصرف این قند همچنین می تواند دندان ها را از آسیب محافظت کند. با این حال ، تعدادی از خطرات شناخته شده را شامل می شود ، از جمله مشکلات گوارشی یا تغییر در متابولیسم بدن. به همین دلیل ، استفاده از آن در زنان باردار و افراد مبتلا به فشار خون قبل توصیه نمی شود.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/