روغن MCT روغن MCT چیست؟


MCT یک نوع چربی اشباع شده است که طی آن طول مولکولهای کربن آن کاهش می یابد تا به راحتی جذب بدن شود و همانطور که از نامش پیداست بر طول زنجیره کربنی تأکید می کند.

روغنها با تعداد اتمهای کربن در زنجیره خود تجزیه می شوند. روغن های کربن بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکول های خود دارند ، در حالی که MCT ها بین 6 تا 12 اتم کربن در ساختار خود دارند.

تغذیه کتوژنیک - روغن MCT چیست؟

فرایند هضم چربی ها با شکستن پیوندهای زنجیره کربن مولکول های چربی انجام می شود و هرچه طول این مولکول های چربی بیشتر باشد ، فرآیند هضم برای بدن دشوارتر می شود. با توجه به اینکه MCT ها خود دارای زنجیره های کربنی کوتاه تری هستند ، به سادگی با یک زبان هضم می شوند ، یا در واقع هضم آنها برای بدن بسیار آسان است و به راحتی می توانند به بسته های انرژی در بدن تبدیل شوند.

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

خواص درمانی روغن MCT

لوازم آرایشی:
نرم کننده ، مرطوب کننده ، احیا کننده ، تقویت کننده ، محافظ ، پاک کننده ، ضد پیری ، ضد آکنه

پزشکی:
ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، تنظیم کننده ، به هضم غذا ، کاهش وزن کمک می کند

مزایای روغن MCT در کتدیم

1- این مکمل به طرق مختلف باعث کاهش وزن می شود:

روغن MCT دو هورمون (پپتید YY و لپتین) ترشح می کند که احساس سیری بدن را افزایش می دهد
این می تواند حتی بهتر از روغن نارگیل باشد که شما را سیر می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که دو قاشق غذاخوری روغن MCT را به عنوان بخشی از صبحانه خود مصرف کردند ، نسبت به افرادی که روغن نارگیل مصرف کرده بودند ، برای ناهار غذای کمتری مصرف کردند.
همان مطالعه همچنین افزایش تری گلیسیرید و گلوکز را با روغن MCT نشان داد که ممکن است بر احساس سیری نیز تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، مصرف روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و دور کمر را کاهش داده است. محققان حتی گزارش می دهند که می تواند از چاقی جلوگیری کند.

تغذیه کتوژنیک - روغن MCT چیست؟

2- منبع فوری تولید انرژی است:

روغن MCT یک سوخت خوب محسوب می شود زیرا بدن شما سریعتر از گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCTs) که حاوی کلسیم بیشتری در زنجیره چربی آنها است ، MCT ها را جذب می کند.
MCT مستقیماً از روده به کبد منتقل می شود و مانند سایر چربی های زنجیره ای نیازی به صفرا ندارد.
در کبد ، چربی ها به عنوان سوخت یا به عنوان چربی بدن ذخیره می شوند.
از آنجا که MCT ها به راحتی بدون شکستن سلول های خود وارد می شوند ، می توان از آنها به عنوان منبع فوری انرژی استفاده کرد.

3- اسید لاکتیک را در ورزشکاران کاهش می دهد و شدت چربی سوزی را افزایش می دهد:

افزایش سطح لاکتات در حین ورزش می تواند عملکرد ورزشی منفی داشته باشد.
جالب اینجاست که MCT می تواند به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که مصرف روغن MCT قبل از ورزش می تواند به شما در مصرف انرژی به جای کربوهیدرات کمک کند.
اگرچه MCT می تواند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهد ، اما نتایج آزمایش مخلوط می شود تا ببیند آیا روغن MCT می تواند به شما در ورزش بهتر کمک کند.

4- کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند:

بیماری قلبی یک مشکل فزاینده است.
برخی از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از: کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، التهاب ، چاقی و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که روغن MCT از کاهش وزن و چربی پشتیبانی می کند. این به نوبه خود می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

5. قند خون و دیابت را کنترل می کند:

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که دیابت را کنترل می کند. با این حال ، نشان داده شده است که MCT ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهد.

6- همچنین تولید کننده کتون است:

کتونها متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شوند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - روغن MCT چیست؟

4 نوع اصلی MCT وجود دارد:

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

هرچه زنجیره کربن یا تعداد اتم های کربن در 4 مورد بالا کوتاهتر باشد ، جذب آن راحت تر توسط بدن انجام می شود.

چقدر باید از MCT برای تولید کتوز استفاده کرد؟

ابتدا ، یک قاشق چایخوری یا کمتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، با مقدار کمتری شروع کنید و بسته به احساسی که دارید میزان مصرف چربی خود را به آرامی افزایش دهید. اگر به نظر می رسد واکنش خوبی دارید ، سفر خود را حدود یک قاشق غذاخوری در روز ادامه دهید.

عوارض جانبی روغن MCT چیست؟

مصرف بیش از حد روغن می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، اسهال ، استفراغ ، تحریک پذیری ، حالت تهوع ایجاد کند که در حالی که روغن معمولاً به خوبی تحمل می شود ، می تواند باعث درد معده و نفخ شود. سعی کنید این روغن را با غذا مصرف کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید و به یاد داشته باشید که با دوز پایین شروع کنید و در صورت تمایل به تدریج آن را افزایش دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/