دکتر متخصص تغذیه باورهای غلط انوشه در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و معتقدند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به وزنی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند می پردازند. در حالی که ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس ارزیابی شده خود مشکل دارند و بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی متناسب و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند نسبت به افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند ، موفقیت کمتری در برنامه کاهش وزن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، موفق شدند BMI خود را با دو دستگاه کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر تغییر رژیم غذایی و عملکرد سلامتی تمرکز دارد بیشتر دنبال می شود ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی در دراز مدت از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم های سختگیرانه بیشتر از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند تا آنهایی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سختی دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان از دست دادن آنها از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً همه از برخی جنبه های بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی ، تصور فرد از خود و ارزش و قیمتی را که برای خود تعیین می کند برهم بزند و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد در زندگی دارد و می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. بررسی های روزانه بدن مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان خود یا دقیق بودن ران ، باسن و شکم جلوی آینه را متوقف کنید. (این منجر به تصور غلط و درک منفی از بدن می شود).
  • از تمرکز بر یک نقطه تماس و در عوض سرپا گذاشتن کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه قرار دهید.
  • مثبت بیاندیش. اظهارنظرهای انتقادی در مورد ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما از بدن را تقویت می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که من 90 کیلو هستم ، یا بگویید که همیشه لباسهای تمیز و مرتب بپوشید و امیدوارم لباسهای شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف آگاهانه به شما کمک می کند تا با بدن خود بهتر شوید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را کنار گذاشته اید و کنار گذاشته اید فکر کنید و دوباره آنها را انجام دهید.
  • مواردی را بنویسید که به شما کمک می کند از بدن خود لذت بیشتری ببرید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به داشتن اندامی خوب کمک می کند.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/