دکتر متخصص تغذیه انوشه رفتار غذا خوردن را تغییر می دهد


گفتن “نه متشکرم” می تواند اولین تغییر رفتاری باشد.

یک متخصص تغذیه توصیه می کند هنگام تصمیم گیری در مورد تغییر رفتار ، همه چیز را به یکباره تغییر ندهید. اول ، اولویت ها را مشخص کنید و تا آنجا که می توانید آنها را تغییر دهید. سپس آن را چندین بار تکرار کنید تا به عادت شما تبدیل شود. سپس به تغییر عادت دوم خود فکر کنید.

5 راه برای ایجاد عادت غذایی خوب

1. عادات بد غذایی را کنار بگذارید. به عنوان مثال ، می توانید در زمان و مکان خاصی غذا بخورید یا هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید.

عادات غذایی را که نمی توانید تعدیل کنید سرکوب کنید. به عنوان مثال ، در ظروف کوچک غذا بخورید ، یا هنگام پخت برنج ، آن را روی بشقاب بریزید تا بزرگ به نظر برسد.

3- روشهای شدیدتر برای تغییر رفتار ، برای مثال ، در مورد اندازه درست غذا بیشتر بدانید. ظروف و ظروف را روی میز یا سفره نگذارید زیرا ممکن است بخواهید بشقاب خود را دوباره پر کنید.

4- روش صحیح را تکرار کنید. به عنوان مثال بخورید به آرامی ، قاشق و چنگال را بعد از خوردن هر لقمه قرار دهید ، مقداری از غذای کشیده شده را کاهش دهید ، یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید.

برای رفتارهای خوب و بد مجازات و پاداش تعیین کنید.

کاهش فست فود و کاهش خطر چاقی

کسانی که از غذاهای آماده و غذاهای آماده استفاده می کنند کسانی هستند که می خواهند از غذاهایی که سریع آماده می شوند ، بسته بندی ، منجمد و مایکروویو استفاده کنند. کسانی که عادت به خوردن غذاهای آماده دارند تلفن را می گیرند و با یکی از رستوران ها و مراکز فست فود و آشپزی تماس می گیرند و غذا سفارش می دهند یا به رستوران می روند و آنجا غذا می خورند. اگر آنها در خانه غذا می پزند ، این غذایی است که در مایکروویو پخته می شود.

خوردن غذاهای فست فود معمولاً 200 کالری بیشتر در هر روز تأمین می کند. سرو کردن نسبت به غذای خانگی بنابراین هرچه بیشتر آنها را بخورید ، کالری بیشتری دریافت می کنید.

افرادی که بیرون غذا می خورند یا از بیرون غذا سفارش می دهند افرادی هستند که معمولاً مشغول هستند ، آنقدر خسته هستند که نمی توانند آشپزی کنند ، به دنبال یک غذای خوشمزه هستند یا فکر می کنند چاره ای ندارند. هدف از این مقاله این است که نکاتی را به در صورت سفارش چنین غذاهایی به این افراد کمک کنید کمتر به این غذاها روی آورند یا انتخاب های بهتری داشته باشند.

توصیه های متخصص تغذیه

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در بهبود عادات غذایی کمک می کند:

1- تکه های کوچک بخورید.

کاهش حجم غذای شما یک راه حل بسیار مهم در هنگام غذا خوردن در خارج از منزل است. تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد وعده یا وعده غذایی زیادی می خورند ، 43 درصد (حدود 700 کالری) بیشتر می خورند. آشپزی در فضای باز بسیار بزرگتر از غذاهای خانگی است.

چند راه حل:

– اگر بیرون غذا می خورید ، اندازه غذا یا پرس کوچک سفارش دهید.

سالاد یا سوپ را با غذای خود سفارش دهید. شاید شما آنقدر که به نظر می رسید گرسنه نیستید و خوردن سالاد یا سوپ اشتهای شما را کاهش می دهد.

– هنگام سفارش چلوکباب ، کره را از آن جدا کنید یا سالاد بدون سس مایونز سفارش دهید.

به جای غذاهای سرخ شده و نان کره ای و … غذاهای کبابی ، تنوری و پخته سفارش دهید.

غذاهای کم چرب و کم چرب را می توان به راحتی به غذاهای پر کالری و کم چرب تبدیل کرد. به عنوان مثال ، یک سالاد ساده کم کالری را می توان تنها با افزودن کمی سس به یک غذای پر کالری تبدیل کرد.

به جای نوشابه از آب تمیز استفاده کنید.

افرادی که کالری 1200 تا 1600 کالری دارند باید 300 تا 500 کالری (حدود 30 درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود) داشته باشند.

افرادی که رژیم غذایی 1600 تا 2000 کالری دارند باید حدود 500 تا 700 کالری (حدود 30 درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود) داشته باشند.

در فست فود در خانه تمرین کنید.

آشپزی برای لذت راه حلی عالی برای کسانی است که وزن خود را کاهش داده و در حفظ آن موفق بوده اند. بیاموزید چه غذاهایی را می توانید به راحتی و به سرعت در خانه بپزید. افرادی که بیرون غذا می خورند یا از بیرون غذا سفارش می دهند ، افرادی هستند که مشغول کار هستند ، خیلی خسته نیستند که بپزند یا به دنبال غذایی هستند که طعم خوبی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که آشپزی در خانه سریع ، آسان و همچنین خوشمزه باشد.

چند راه حل:

لیستی از رستوران ها و غذاهای فست فود مورد علاقه خود تهیه کنید. وقتی همان غذاها در خانه پخته می شوند ، بسیار سالم تر و کالری کمتری دارند و احتمالاً می توان آنها را به همین سرعت پخت. به عنوان مثال ، اگر غذای مورد علاقه شما میگوی سرخ شده است ، می توانید میگو را پخته و تمیز بپزید و در اسرع وقت غذاهای جانبی را اضافه کنید. هنگام سفارش همبرگر در رستوران فست فود ، همبرگری را تصور کنید که پر از سس سفید است و در روغن فراوان سرخ شده است. وقتی همان همبرگر را در خانه با گوشت سالم تهیه می کنید ، می توانید از سس سفید اجتناب کنید و آن را در روغن زیاد سرخ کنید. به این ترتیب ، کالری بسیار پایین تر خواهد بود.

– وقتی در رستوران غذا سفارش می دهید یا از بیرون غذا سفارش می دهید ، مدتی طول می کشد تا غذای شما آماده شود. پخت غذا در خانه به همان زمان نیاز دارد.

توجه: از این قسمت به بعد ، مربوط به مقاله چهارم است.

3- برنامه شبانه معمول خود را تغییر دهید.

بسیاری از افرادی که از پرخوری در شب رنج می برند می گویند وقتی در یک مکان نشسته و برنامه شب ثابت خود را دارند نمی توانند غذا را متوقف کنند. نشستن روی یک صندلی ، تماشای تلویزیون و خوردن یک وعده غذایی یک روال معمول شبانه برای آنها است. چند راه برای تغییر این عادت و برنامه پیشنهاد می کنم.

– مکان جدیدی را برای فعالیتهای شبانه خود تعیین کنید. به عنوان مثال مراجعه کنید تلویزیون را در اتاق دیگری قرار دهید یا صندلی خود را عوض کنید.

لیستی از کارهای رایج شبانه تهیه کنید ، سپس آنها را مرور کنید و ببینید چه کاری می توانید برای جایگزینی آنها انجام دهید. به عنوان مثال ، به جای تماشای تلویزیون ، مطالعه کتاب ، مجله و روزنامه یا حل جدول.

20 دقیقه را به انجام فعالیتهای آرامش بخش مانند تنفس عمیق ، آرامش عضلات ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش و دوش گرفتن اختصاص دهید. ثابت شده است که حتی برای افراد مبتلا به اختلال خوردن شبانه نیز مثر است.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/