دکتر متخصص تغذیه استرس و چاقی انوشه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم کاهش وزن
افراد سریع و شلوغ در انجام چندین کار با هم متخصص و در محل کار ماهر هستند. آنها تمام عمر مشغول و مشغول بوده اند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند در حالی که برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آنها در استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه های جمعی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کند. اما ما احساس می کنیم که بیشتر مورد حمله و زندان هستیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این کمبود زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با غذاهای ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت زمانی نامیده می شود که منابع انرژی بدن با برنامه ریزی گیج کننده تخلیه شده و احساس خستگی کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی از غذا است. عادات خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و شرایط استرس زای زندگی آگاه شویم که تعادل را در زندگی بر هم می زند. یکی از راه هایی که می توانید بفهمید آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است ، فهرست و تجزیه و تحلیل هویت و شیوه زندگی خود است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به مراقبت شخصی ادعا شده.
بنابراین ممکن است س askال شود که چقدر زمان صرف هریک از این جنبه ها شده است؟ آیا او بیش از حد از چیزی آگاه بوده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ چه چیزی به فرد کمک می کند تا استرس خود را کنترل کند و به او نشاط و شادی می بخشد؟ او دوست دارد از کدام بعد بیشتر قدردانی کند و دوست دارد از کدام بعد کمتر آگاه باشد؟ آگاهی از این موارد می تواند به تغییر رفتارها و بهبود شیوه های زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج مطالعه بر روی افرادی که دارای یک یا چند خطر بیماری قلبی بودند نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس برای برنامه کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی کمک کرده است. آنها بسیار
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و احساس امنیت بیشتری کنید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک توانایی آرامش بخش یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشته اید یا دوره های پرخوری که قبلاً داشته اید یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، می توانیم به جای گفتن اینکه چرا من همیشه قادر به کاهش وزن نیستم (قبلاً به دلیل نتایج ناموفق قبلی) ، یا اگر وزنم را کاهش می دهم و اضافه وزن می گیرم (زندگی در آینده و ترس خیالی) چه چیزهای کوچکی می توانم انجام دهم چه کاری می توانم برای کمک به کاهش وزن انجام دهم؟ (حاضر).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد سریع و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند یک سفر عصرانه با هم داشته باشند.
یک مطالعه نشان داد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا نسبت به افرادی هستند که زمانی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبودند و تحت فشار بودند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که آنها به شما در داشتن یک رفتار سالم کمک می کنند (افراد منفی با کاهش وزن مقابله می کنند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
آرام باشید و خودتان را شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (به عنوان مثال پیاده روی به جای تاکسی). شرکت در فعالیتهای روحی-جسمی مانند مشاهدات مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا در زندگی روزمره خود آرامش پیدا کرده و از بی نظمی خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب شما را مختل می کند مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات در ساعات قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را حتی زودتر از این ساعات متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط آرام ، تاریک و راحت برای داشتن انرژی مورد نیاز برای شروع از روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش داشته باشید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/